Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:17:35 GMT

اعزام دو هیأت اقتصادی ایران به عراق

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۲۵۶۵

اعزام دو هیأت اقتصادی ایران به عراق

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق «یحیی آل اسحاق» گفت: در شرایط جدید عراق و بعد از انتخابات پارلمانی این کشور لازم بود در رابطه با بررسی وضعیت موجود روابط اقتصادی دو کشور و همکاری‌های آتی با دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان این کشور مذاکراتی صورت گیرد. بنابراین دو هیأت اقتصادی و تجاری به عراق اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: در جمع هیأت اعزامی به جنوب عراق و همراه رئیس اتاق بازرگانی ایران، رؤسای اتاق‌های بازرگانی مرزی هم‌جوار عراق، اینجانب، رئیس کمیسیون اقتصادی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان سفارت کشورمان در بغداد و فعالین حوزه عراق در زمینه‌های مختلف تجاری و اقتصادی حضور داشتند و جلسات کاری و همایش‌های تجاری مشترک در بغداد، کربلای معلی و نجف اشرف با فعالان اقتصادی عراق برگزار شد.

 آل اسحاق ادامه داد: در این سفر مذاکراتی با وزیر تجارت عراق، رؤسای اتحادیه صنایع و اتحادیه اتاق‌های بازرگانی این کشور و فعالان بخش صنعت و بازرگانی عراق انجام گرفت و تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور راه‌اندازی مرکز داوری مشترک به امضای رییس اتاق ایران و رییس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق رسید.

رییس اتاق مشترک ایران و عراق در مورد موضوعات مورد بحث در این سفر بیان داشت: مذاکرات کلی در رابطه با آتیه روابط اقتصادی ایران و عراق صورت گرفت. همچنین حل مشکلات مربوط به نقل و انتقالات ارزی، استاندارد، حمل و نقل و گمرکات و موارد اجرایی دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مسئولان دولت و بخش صنعت عراق علاقه‌مند به توسعه روابط صنعتی با ایران در حوزه‌های سرمایه گذاری و تولید مشترک و واردات ماشین آلات، قطعات، خطوط تولید و تمام امور مربوط به صنعتی شدن هستند بجاست که فعالین اقتصادی بخش صنعت کشورمان از این فرصت پیش‌رو استفاده جدی کنند.

آل اسحاق بیان داشت: امیدوار هستیم این سفر آثار بزرگی در آینده تعاملات اقتصادی ایران و عراق داشته باشد.

برگزاری دومین نشست تجاری با اقلیم کردستان

 رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در خصوص اعزام هیأت تجاری به اقلیم کردستان عراق نیز گفت: هیأتی متشکل از حدود ۶۰ نفر از مدیران شرکت‌های تولیدی و بازرگانی کشورمان به اربیل اقلیم کردستان عراق عزیمت کردند که هم‌زمان با سفر این هیأت به اربیل دومین نشست تجاری جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق برگزار شد.

وی عنوان کرد: تجار و فعالان اقتصادی ایرانی و عراقی در این رویداد اقتصادی دیدارهای رو در رو خواهند داشت و از دیگر برنامه‌های این هیأت تجاری در مدت حضور در اقلیم کردستان عراق، برپایی نمایشگاه جانبی تولیدات کشورمان و بازدید از مراکز عمده فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای اربیل خواهد بود.

آل اسحاق اضافه کرد: از مسئولان اتاق بازرگانی ایران و عراق نیز «یوسف باپیری»(عضو هیأت مدیره و رئیس کارگروه اقلیم کردستان عراق) و «جهانبخش سنجابی شیرازی»( دبیرکل) در این هیأت حضور دارند. در جریان این سفر قرار است آنها دیدار هایی با وزیر بازرگانی و صنعت و رؤسای اتاق‌های بازرگانی و گمرک اقلیم کردستان عراق داشته باشند و مباحث مربوط به رفع موانع و توسعه‌ی تجارت بین ایران و اقلیم کردستان عراق مورد مذاکره قرار گیرد.

 رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان در مورد میزان صادرات کالاهای ایرانی به عراق گفت: صادرات ایران به عراق در ۹ ماهه سال‌جاری ۶میلیارد و۷۸۰میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴ درصدی را نشان می دهد و امیدواریم تا پایان سال به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران تجارت عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران تجارت عراق اتاق بازرگانی ایران تجارت عراق بازرگانی ایران و عراق اقلیم کردستان عراق اتاق های بازرگانی اقتصادی ایران اتاق مشترک آل اسحاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۲۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین

ایسنا/هرمزگان امروز هیأت تجاری و اقتصادی استان هرمزگان در سومین روز از سفر خود از نمایشگاه بین المللی صنعت شیشه چین بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان امروز، ۸ اردیبهشت در این بازدید با اشاره‌ به اهمیت جذب سرمایه‌گذار برای شهر شیشه هرمزگان گفت: نیاز است به موازات امور زیربنایی شهر شیشه، صنایع پایین دستی این صنعت بزرگ نیز در استان راه‌اندازی شود و امروز فعالان تجاری و اقتصادی هرمزگان در نمایشگاه صنعت شیشه کشور چین با تکنولوژی روز دنیا جهت ایجاد طرح‌های پایین دستی این صنعت آشنا شدند.

وی حضور شرکت‌های ایرانی دراین نمایشگاه را مزیت خوبی دانست و افزود: شیشه فلوت کاوه، شیشه اردکان و شیشه سهند در این نمایشگاه بین‌المللی درکنار رقبای خود حضور داشتند و فرصت مناسبی برای هیأت تجاری هرمزگان جهت مذاکرات فراهم شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار