Web Analytics Made Easy - Statcounter

فضانوردان آژانس فضایی روسیه در یک پیاده‌روی فضایی هفت ساعته موفق به آماده‌سازی ماژول جدید روسیه در ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، "آنتون شکاپلروف" (Anton Shkaplerov) فرمانده ماموریت فضایی اکسپدیشن ۶۶ (Expedition ۶۶) و "پیتر دوبروف" (Pyotr Dubrov) که هر دو از آژانس فضایی روسکاسموس روسیه هستند در روز چهارشنبه از ایستگاه فضایی خارج شدند تا کابل‌های ماژول جدید پریچال را نصب کنند و آن را برای استفاده‌های پیش رو برای خدمه فضاپیمای سایوز و فضاپیمای باری پروگرس (Progress) آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیاده‌روی فضایی در ساعت ۷:۱۷ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۵:۴۷ به وقت تهران) آغاز شد و این دو فضانورد دریچه ماژول تحقیقاتی کوچک پویسک (Poisk) را باز کردند.

زمانی که این دو نفر خارج از ایستگاه فضایی قرار گرفتند از بوم تلسکوپی استرلا (Strela telescoping boom) که یک جرثقیل دستی ۱۴ متری است استفاده کردند تا از پویسک و ماژول چند منظوره نائوکا گذر کنند و به محل کار خود در نزدیکی پریچال برسند. این ماژول جدید که پنج درگاه جدید برای روسیه فراهم می‌کند، در ماه نوامبر به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد و به ماژول نائوکا متصل شد.

این دو فضانورد برای کمک به پیاده‌روی‌های فضایی آینده نرده‌هایی را باز و نصب کردند، کابل‌هایی را متصل کردند و آنتن‌هایی برای سیستم اتصال خودکار موسوم به "Kurs" نصب کردند علاوه بر آن موقعیت یک دوربین تلوزیونی را برای پوشش دادن فعالیت‌های خارج از ماژول تغییر دادند.

شکاپلروف و دوبروف همچنین یک نشانگان اتصال برای استفاده توسط فضاپیماهایی که به پریچال نزدیک می‌شوند نصب کرد. قرار است سایوز ام اس-۲۱ اولین فضاپیمایی باشد که اواسط ماه مارس به این ماژول جدید متصل می‌شود و سه فضانورد را با خود به ایستگاه فضایی ببرد.

این دو فضانورد در طول راه‌پیمایی فضایی خود برخی از آنتن‌ها و پوشش‌های حرارتی و محفظه‌هایی که دیگر مورد استفاده نبودند را از این ماژول جدا کرده و در جهتی خلاف مسیر حرکت ایستگاه فضایی رها کردند. این موارد در نهایت به جو زمین بازگشته و در جو می‌سوزند.

پیاده‌روی فضایی در ساعت ۲:۲۸ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی به پایان رسید. این پیاده‌روی سومین ماموریت این چنینی برای شکاپلروف و چهارمین پیاده‌روی برای دوبروف بود. این اولین ماموریت خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ و به طور کلی دویست و چهل و ششمین ماموریت برای نصب، نگه‌داری و ارتقاء ایستگاه فضایی بین‌المللی بود که ساخت آن در سال ۱۹۹۸ آغاز شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماژول پریچال سازمان فضایی روسکاسموس پیاده روی فضایی ایستگاه فضایی بین المللی پیاده روی فضایی ماژول جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۲۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، این همایش ساعت ۷ صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳با عنوان "پویش سلامتی را قدم بزن" و باشعار "سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی" برگزار شد.
این همایش با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، از ستاد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد واقع در بلوار کاشانی آغاز  و برپایی ایستگاه سلامت غربالگری فشارخون و دیابت، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، ایستگاه مشاوره سلامت روان و جوانی جمعیت، تجلیل از خانواده ها، اجرای حرکات نمایشی باحضور ورزشکاران حرفه ای، اجرای موسیقی زنده، انجام ورزش صبحگاهی، قرعه کشی و اهدای جوایز از برنامه‌های جانبی این همایش بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند