Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@22:33:45 GMT

خبر خوش برای متقاضیان استخدام آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۳۰۵۶

خبر خوش برای متقاضیان استخدام آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه گفت: باید بکوشیم این مشکل زودتر برطرف شود و به همین منظور ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر نیروی تازه کار استخدام می‌شوند.

 آقای یوسف نوری در آیین "تجلیل از خیران مدرسه ساز کاشان"​ با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش به تدریج ایجاد شده است، اظهار داشت: باید بکوشیم این مشکل زودتر برطرف شود و به همین منظور ۳۴ هزار و ۸۰۰ نیروی تازه کار استخدام می‌شوند تا به فرموده مقام معظم رهبری، افسران میدان تعلیم و تربیت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مرحله‌های بعدی تلاش خواهیم کرد نیروی انسانی پای کار را در وزارت آموزش و پرورش تامین کنیم تا مدرسه‌ها به گونه‌ای باشند که سند تحول بنیادین رقم خورد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به تهدید‌های فضای مجازی در غیرحضوری بودن مدارس، گفت: این فضا نباید ابزاری علیه تربیت دانش‌آموزان باشد بلکه باید از آن برای تعلیم و تربیت استفاده کرد.

وی افزود: معلمان در هنگام شیوع کرونا با تلاش مضاعف خانه‌ها را به کلاس‌های درس تبدیل کردند و با کنار گذاشتن بچه‌های خود به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان پرداختند.

نوری با تاکید بر لزوم آموزش حضوری دانش آموزان در مدرسه‌ها، اظهار داشت: با حضور دانش‌آموزان در واحد‌های آموزشی، تعلیم و تربیت به صورت واقعی در کشور جریان می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر نظارت دقیق و کافی اجرای شیوه‌های نامه‌های بهداشتی در واحد‌های آموزشی کشور اضافه کرد: هنوز برای آموزش ترکیبی آمادگی نداریم که البته این آمادگی نیز باید وجود داشته باشد و به همین دلیل قرارگاه حکمرانی فضای مجازی در وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است تا این موضوع‌ها جدی گرفته شود.

وی، گسترش هنرستان‌ها را برای استان اصفهان ضروری دانست و گفت: زمینه‌های رشته‌های کشاورزی، فرآوری گیاهان دارویی به خصوص گل و گیاه و بخش‌های خدمات گردشگری باید در این استان و شهرستان کاشان فعال شود.

نوری با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز گفت: این افراد خیراندیش زمینه‌ساز فراهم کردن تربیت بزرگان و مفاخر برای کشور هستند که البته آموزش و پرورش نیز باید برای آنان برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی خیرین مدرسه‌ساز در کاشان، دارالمومنین کاشان را دارالمحسنین نیز دانست و افزود: در این شهرستان مردم نیکوکاری و احسان می‌کنند و این برکت از فرهنگ ناب اسلام محمدی باقیمانده است./صداوسیما

 

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش یوسف نوری استخدام نیرو تعلیم و تربیت آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: برای مجموعه حاکمیت شهرستان قابل قبول نیست که اداره آموزش و پرروش اردستان هفت ماه است معاونت آموزشی و پرورشی ندارد و اداره کل استان توجهی به این مهم ندارد.

سید محمدهادی احمدی طباء، امروز(پنجشنبه،۶ اردیبهشت‌ماه) در شورای آموزش و پرورش شهرستان اردستان، اظهار کرد: علیرغم تهاجم‌ فرهنگی و جنگ نرمی که نسل نوجوان و جوان جامعه را مورد هجمه قرار داده است، دانش‌آموزان ما پای دین و دینداری ایستادند که نمونه آن حضور پرشور در آیین‌های ملی و مذهبی است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب بر احیا و نگهداری از هویت ملی افزود: بخشی از هویت ملی هویت منطقه‌ای است موضوعی که در شهرستان اردستان دچار مشکل و معضل است و خیلی افرادی که از شهرستان مهاجرات می‌کنند، حتی پسوند خانوادگی خود را تغییر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان گفت: یکی از برنامه‌های سالانه آموزش و پرورش باید تکریم و تجلیل از بازنشستگان و فرهنگیان باشد. با توجه به نزدیک شدن به هفته گرامیداشت معلم ادارات آموزش و پرورش اردستان و زواره جوری برنامه‌ریزی کنند که مراسمی در شان و جایگاه مقام معلم باشد.

احمدی‌طباء با انتقاد از وضعیت معاونت‌های آموزش و پرورش اردستان، تصریح کرد: برای مجموعه حاکمیت شهرستان قابل قبول نیست که اداره آموزش و پرروش اردستان هفت ماه است معاونت آموزشی و پرورشی ندارد و اداره کل استان توجهی به این مهم ندارد. 

لزوم راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی در مدارس اردستان

وی بر لزوم راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی مدارس شهرستان توسط دانش آموزان تاکید کرد و گفت: ادارات آموزش و پرورش اردستان و زواره برای سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی داشته باشند تا در هر مدرسه شهرستان شرکت تعاونی دانش آموزی را در راستای درآمدزایی برای مدرسه و دانش‌آموزان راه‌اندازی کند.

فرماندار اردستان از شهرداران و اعضای شورای شهر شهرهای اردستان، زواره و مهاباد خواست به‌عنوان نمانیده مردم در امور شهری در مدارس شهرستان و بین دانش‌آموزان حضور پررنگ‌تری داشته باشند و درد دل و پیشنهادات دانش‌آموزان و اقشار فرهنگیان را بشنوند.

آموزش و پرورش نیاز به یک آسیب شناسی تربیتی دارد

همچنین امام جمعه اردستان در این جلسه گفت: به نظر می‌رسد در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اردستان نیاز به یک آسیب شناسی در بخش تربیت باشد زیرا با بررسی‌های انجام شده هر مقدار که دانش آموزان و فرزندان جامعه علمشان زیاد می‌شود از تربیت دینی دور می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری با بیان اینکه آموزش و پرورش باید آفت‌های سیستم آموزشی و تربیتی دانش آموزان را شناسایی کند، افزود: هرگاه دانش آموزان به هر نحوی از تربیت دینی دور شوند مشخص می‌شود عملکرد مدرسه و معلم، تربیت جهت دار نبوده است، زیرا هر گاه که علم و آگاهی انسان افزوده می‌شود باید عقیده آن هم کامل‌تر شود.

وی گفت: باید نوع تدریس معلمان و بیانی که در کلاس‌های درس دارند، در طول سال مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد و آسیب‌شناسی کرد که چه اتفاقی در مدرسه و کلاس درس می‌افتد که دانش‌آموزان ما بعد چندسال به راه‌های مختلف کشیده می‌شوند.

امام جمعه اردستان با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم، تصریح کرد: باید تکریم و تجلیل معلمان را به سمتی ببریم که معلم در نگاه دانش آموز ارجمند و در نگاه خانواده بزرگ‌منش باشد آن زمان بهترین بزرگداشت را انجام دادیم، ولی اگر بخواهیم با زور و از روی چشم و هم چشمی برای معلم هدیه‌ای ناچیز تهیه کنیم بیشتر به جایگاه معلم توهین شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد