Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته منابع مطلع، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در یک ارزیابی اطلاعاتی جدید، این مساله که علائم بیماری مرموزی موسوم به سندروم هاوانا نتیجه کمپین جهانی یک قدرت "متخاصم" علیه صدها دیپلمات و جاسوس آمریکایی باشد، رد کرده است.

به گزارش ایسنا، شش منبع مطلع به ان‌بی‌سی نیوز گفتند، در ده‌ها پرونده سازمان سیا نتوانسته مشارکت خارجی را رد کند، از جمله در بسیاری از پرونده‌های مرتبط با سفارت آمریکا در هاوانا که در سال ۲۰۱۶ شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه دیگری از پرونده‌ها، حل نشده باقی مانده است. اما سیا برای صدها پرونده دیگر با علائم مشکوک، توضیحات جایگزین قابل قبول پیدا کرده است.

سیا در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

منابع گفتند، این ایده که علائم آسیب مغزی کار روسیه یا دیگر قدرت‌های خارجی علیه آمریکایی‌ها در سراسر جهان بوده، حال برای آسیب وارد کردن یا جمع‌آوری اطلاعات، بی‌اساس تلقی شده است. افراد درگیر این علائم که از این ارزیابی مطلع شدند، تاسف عمیق خود را ابراز کردند. برخی به این مساله اشاره دارند که یافته‌های سیا یک ارزیابی داخلی است و با هماهنگی با دیگر آژانس‌ها از جمله وزارت دفاع آمریکا نبوده است.

یک فرد مطلع از این یافته‌ها گفت: سیا کار انفرادی را می‌پسندد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سندروم هاوانا سازمان سیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد

سازمان‌های مذهبی و خیریه رسمی مصر دیروز دوشنبه هفتمین کاروان امدادی خود را با کمک به فلسطینیان در غزه به عنوان بخشی از یک کمپین بین المللی تحت هدایت و حمایت احمد الطیب، شیخ اعظم دانشگاه الازهر، اعزام کردند.

شیخ احمد الطیب گفت: این کاروان شامل ۱۱۵ کامیون حامل حدود ۲۰۰۰ تن مواد غذایی، به علاوه لوازم پزشکی و اولیه، نیاز‌های کودکان، سالمندان و افراد دارای معلولیت و مقدار زیادی لباس و تشک است. 

شیخ الطیب خاطرنشان کرد که این کاروان هفتمین کاروان در کمپین "کمک به غزه" است که او در اکتبر گذشته راه اندازی کرد. وی توضیح داد: بسیاری از کشور‌ها در پاسخ به فراخوان من برای حمایت و کمک رسانی به مردم غزه، به سرعت در آن شرکت کردند.

بیش از ۸۵ کشور از سراسر جهان در آماده سازی کاروان خانه زکات و امور خیریه شرکت کردند.

از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، مصر از نخستین کشور‌هایی بوده که کمک‌های بشردوستانه خود را به غزه ارسال کرده است. این کشور همچنین تلاش‌هایی برای برقراری آتش بس انجام داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • باشگاه استقلال پلمب شد
  • خیزش دانشجویان جهان مهر تأییدی بر متخاصم بودن صهیونیست ها است
  • علائم سندروم روده تحریک پذیر (فیلم)
  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • فقط یکی از معلم‌ها می‌داند
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر