Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@05:07:28 GMT

به‌کارگیری 4 هزار طلبه در آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۳۵۴۳

به‌کارگیری 4 هزار طلبه در آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در جلسه شورای اداری حوزه علمیه استان، اظهار کرد: امروز برای نخستین‌بار  حوزه از اسناد راهبردی و کلان ۵ ساله و بیش از ۱۰۰ طرح بزرگ تحولی برخوردار است.

وی با بیان اینکه این استان مازندران غنی و عالم پرور و حوزه‌اش بزرگ است، گفت: مجموعه این طرح‌ها و برنامه‌های کلان استان مصداق ندارد برای شورا، مسؤولان و مدیران توضیح داده شود تا طرح‌ها توجیه به نقد گذاشته و مباحثه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرحوزه‌های علمیه کشور افزود: میثاق و مدیریت استان برنامه ۵ ساله است و این برنامه ۴۰۰ مضمون و ۵۰۰ هدف و ۹۰۰ شاخص دارد و در ۲۰ استان کشور برش خورده است و هر استانی ۴۰۰ عنوان دارد و در برش سوم این طرح به مدت پنج سال در مدارس اجرا می‌شود.

این مسؤول به واسپاری اختیارات اشاره کرد، گفت: در مورد شهرها و استان‌ها عقیده ما واسپاری مسؤولیت و اختیارات است و تا جایی امکان دارد به قم وصل نباشد و قدم به قدم اسمحور شود و در آینده کمیته علمی، پایان نامه و رشته‌ها بیاید.

 

وی با بیان اینکه محور دوم در مدیریت استان‌ها ارتقا است که ۲۰ محور دارد، اضافه کرد: سطوح عالی آموزش در شهرهای بزرگ افزایش پیدا کند تا طلبه‌ها در همان شهرها سطوح عالی را بگذرانند و درس‌های خارج شکل بگیرد و برای اولین بار در سه سال گذشته ۵۰ درس را رسمی کردیم و همه امتیازات قم شامل حال طلاب می‌شود.

اعرافی به درخت‌واره رشته در حوزه اشاره کرد، گفت: به مدت ۴ سال بیش از ۸۰۰ استاد کار کردند که برای اولین بار قلب حوزه ۵۰۰ رشته دارد که تمامی رشته‌ها در همه حوزه‌ها زیر نظر حوزه هستند که ۹۰ رشته در حال اجرا است.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: درآمایش حوزه بیش از ۷۰ کارکرد حوزه و روحانیت مشخص شده است و به حوزه در دانشگاه، مدارس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و ... است و براورد شده است که توافق مشترک با نهاد به‌کارگیرنده می‌رسیم.

وی در ادامه بیان کرد: در همین راستا بیش از ۴هزار خواهر و برادر از طریق آزمون به آموزش و پرورش اعزام کردیم.

 

اعرافی با بیان اینکه در آمایش انچه دنبال می‌کنیم خروجی هدفمند حوزه است و ما سال‌ها خروجی هدفمند نداشتیم، گفت: سالانه بیش از ۲ هزار نفر مراقبت حوزه با توجه به نیاز جامعه و نظام نیاز دارد، وارد اجتماع می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در استان مازندران ۲۷۰ طلبه وارد آموزش و پرورش شدند، گفت: در قوه قضائیه ۸۰ نیرو وارد شدند که از سال آینده این تعداد به ۳۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.

این مسؤول به حفظ نیروهای قوی و آینده‌دار در حوزه اشاره کرد، اضافه کرد: ما در حوزه ۶ هزار نیروی ممتاز و نخبه داریم که باید حفظ شوند که از طریق حوزه و خیرین حمایت می‌شوند.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: در کشور ۳۰۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه‌های علمیه کشور بوده است که با توجه به بودجه خوبی که تامین شده است در ۲ سال آینده کار را تمام می‌کنیم و در استان مازندران ۷ پروژه نیمه‌تمام در طرح است که برای اتمام آن به استان کمک می‌کنیم.

*فعالیت ۲۶ مدرسه فعال در مازندران

و همچنین حجت‌الاسلام جواد فلاح، مدیر حوزه علمیه استان مازندران گفت: ۲۶ مدرسه فعال در استان مازندران داریم که در حال تحصیل و تدریس هستند.

وی افزود: ۲هزار ۳۱۶ طلبه در مازندران در حال تحصیل هستند و ۷مدرسه سطح دو و ۵ مدرسه سطح سه در استان موجود است.

فلاح به هجرت طلاب به قم برای «درس خارج» اشاره کرد، گفت: برای جلوگیری از هجرت طلاب به قم، درس خارج در مرکز استان، نکا و نوشهر به دلیل پتانسیل موجود در این شهرها دایر می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: حوزه علیمه مازندران طلاب مدیر حوزه علمیه استان مازندران حوزه های علمیه کشور استان مازندران حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۳۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

ایسنا/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تعداد ۱۲۳ حوزه برگزاری کنکور در استان کرمان و ۱۲ هزار و ۷۷۸ نفر داوطلب داریم.

رضا رضایی بعد از ظهر امروز پنجم اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: از ۳۱ اردیبهشت تا ۲۶ خرداد آزمون‎‌های پایه دهم و یازدهم و از ۳۰ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد آزمون‌های پایه دوازدهم برگزار می‌شود.

وی افزود: به دلیل حساسیت حوزه‌های امتحانات نهایی، تجهیزات خریداری و در بسیاری از حوزه‌ها نصب و تجهیزات مابقی تا زمان آغاز امتحانات تامین خواهد شد.

رضایی بیان کرد: ۲۵۴ حوزه اجرایی امتحانات نهایی و ۳۰ حوزه تصحیح در استان کرمان داریم که برای حوزه‌های امتحانی جنوب استان نیاز به تجهیزات سرمایشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه از فردا نوبت اول کنکور در استان برگزار می‌شود، گفت: بخشی از کار به عهده وزارت علوم و بخشی به عهده وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: امسال تعداد ۱۲۳ حوزه برگزاری کنکور در استان کرمان و ۱۲ هزار و ۷۷۸ نفر داوطلب داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟