Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدعلی نوایی در حاشیه آیین افتتاح اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان زنجان، گفت: در حال حاضر در پنج کلانشهر، اداره تصفیه و امور ورشکستگی راه‌اندازی و فعال هستند.

وی تصریح کرد: قانون تصفیه به سال ۱۳۱۸ برمی‌گردد و امروز صرفاً در پنج کلانشهر، اداره تصفیه و امور ورشکستگی فعال هستند و امیدواریم در ادامه شاهد راه‌اندازی این اداره در سایر استان‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اداره تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه با اشاره به اینکه ایجاد شعب ویژه اداره تصفیه و امور ورشکستگی در محاکم و تجدید نظر برای بهبود فرآیند رسیدگی و صدور احکام دقیق بسیار موثر است، افزود: محاکم در رسیدگی به پرونده‌ها با موضوع ورشکستگی توجه مضاعف داشته باشند؛ چراکه با این کار از ورود حجم قابل توجهی از پرونده به اداره تصفیه و امور ورشکستگی جلوگیری خواهد شد.

نوایی بر ضرورت برگزاری دوره آموزشی برای کارکنان این اداره و نیز قضات و کارکنان محاکم تاکید کرد و گفت: آشنایی با قوانین، مقررات و تسلط بر امور و استفاده از نیروهای متخصص برای ارائه خدمات دقیق و سریع مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در خصوص اعلام ورشکستگی و یا ادامه فعالیت شرکت‌ها و واحدهای تولیدی از این به بعد مسئولیت با اداره تصفیه و امور ورشکستگی استان است و این اداره تصفیه است که اعلام می‌کند شرکت‌ها دچار ورشکستگی شده و یا باید به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیرکل اداره تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه اظهار کرد: صلاحیت اداره تصفیه صرفاً موضوع ورشکستگی شرکت‌ها نیست، بلکه موضوع انحلال شرکت‌ها هم در صلاحیت این اداره است که توجه به این امر نیز باید مورد توجه باشد.

نوایی گفت: در حال حاضر ۲۰ پرونده با موضوع اعلام ورشکستگی در استان تشکیل شده که اداره تصفیه و امور ورشکستگی استان با جدیت و به صورت دقیق به این پرونده‌ها رسیدگی و تعیین تکلیف خواهد کرد.

محمدتقی فتحی با بیان اینکه زنجان در مقایسه با سایر استان‌ها که استان‌های صنعتی و دارای واحدهای تولیدی بزرگ و قابل توجهی هستند، استان صنعتی نیست و خوشبختانه در استان پرونده مهم و سنگین با موضوع ورشکستگی نداریم.

کد خبر 5404725

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری زنجان جرایم اقتصادی ورشکستگی شرکتها بارش برف بوشهر برف و کولاک کرمانشاه ویروس کرونا برف روبی سیل هرمزگان تعطیلی مدارس سیل کرمان بارش باران امداد رسانی برف و یخبندان آمار کرونا اداره تصفیه و امور ورشکستگی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی بعدی چهارشنبه فعال می‌شود
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد