Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان نمایش «داستان سفر درخت توت» گفت: نه به اینکه تئاتر با هر اتفاقی تعطیل می‌شد و نه به اینکه به یکباره و دقیقا زمانی که مخاطبان کم کم به شرایط اعتماد می کردند ظرفیت ها را به حداکثر رساندند. در کل به نظر من همچنان باید به رعایت کامل پروتکلها اهمیت دهیم تا هر دو سمت، هم مخاطبان و هم گروه اجرایی با احساس آرامش به تولید و تماشا بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوروش کلانتری در گفت‌وگو با میزان، پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه تئاتر گفت: در حال حاضر نمایش «داستان سفر درخت توت تنهای خونه مادری بعد از یک دوره افسردگی کوتاه مدت» که یک اثر مونولوگ است را در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه دارم.    وی درباره داستان این نمایش افزود: مرتضی بازیگری که پس از دریافت یک جایزه معتبر بازیگری خیلی زود فراموش شده و در حال دست و پنجه نرم کردن با افسردگی این اتفاق است، با خبر می‌شود تنها دو ماه دیگر زنده است و به همین خاطر تصمیم می‌گیرد راهی سفری شود. مضمون اصلی این نمایش زندگی و رویایی با مقوله مرگ است.  بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

کارگردان نمایش «داستان سفر درخت توت» درباره مراحل رسیدن به مرحله اجرای این اثر اضافه کرد: تمرین‌های این اجرا در کنار بازیگر اثر مرتضی سالاری نزدیک به یکسال پیش در روز‌های اوج کرونا شروع شد، روز‌هایی که سخت بود و مونولوگ بهترین گزینه برای زیستن در تئاتر طی شرایط کرونایی بود. در نهایت با ادامه تمرینات و کاهش میزان بیماری کرونا شرایط اجرای این اثر مهیا گردید.

وی درباره رونق دوباره تئاتر اظهار کرد: طبیعتا مثل تمام اهالی تئاتر از اینکه بار دیگر شاهد ثبات در اجرای آثار هستیم خوشحالم، رونق فعلی تئاتر و بازگشت هنرمندان و مخاطبان به این عرصه برایم بی نهایت لذتبخش است.

وی پیرامون ایجاد فضای رقابتی در تئاتر پساکرونا اضافه کرد: اساسا تئاتر را جایی برای رقابت نمی‌دانم. به نظرم یک فرق‌های اساسی بین ورزش و هنر وجود دارد، من رقابتی با کسی ندارم و به نظرم هر اثری اگر از اعماق وجود سازندگانش راهی به بیرون پیدا کرده باشد خاص بوده و وارد رقابت نمی شود.

این کارگردان تئاتر درباره وضعیت فعلی رعایت پروتکلهای بهداشتی در سالنهای تئاتر اضافه کرد: خوشبختانه سالنهای تئاتر یکی از اماکنی هستند که به خوبی در آنها شاهد رعایت پروتکلها هستیم، به شخصه مخالف برخورد‌های صفر و صدی هستم و منظور نظرم صد در صد شدن یکباره ظرفیت سالنهای تئاتر است، نه به اینکه تئاتر با هر اتفاقی تعطیل می‌شد و نه به اینکه به یکباره و دقیقا زمانی که مخاطبان کم کم به شرایط اعتماد می کردند ظرفیت ها را به حداکثر رساندند.  در کل به نظر من همچنان باید به رعایت کامل پروتکلها اهمیت دهیم تا هر دو سمت، هم مخاطبان و هم گروه اجرایی با احساس آرامش به تولید و تماشا بپردازند.

وی درباره دلیل عدم حضور این اثر در جشنواره تئاتر فجر افزود: زیاد به جشنواره علاقه ندارم و دوست دارم که نظر اصلی بر اثرم را مخاطبان بدهند نه تعداد اندکی داور که هر کدام سلیقه ای خاص خود دارند.

کلانتری پیرامون کارهای آتی خود در عرصه تئاتر اضافه کرد: در حال حاضر مشغول تمرین نمایشی به نام «ایران_مراکش» هستیم، نویسنده این نمایشنامه هم خودم هستم و قصد دارم تا در سال آینده آن را به اجرای عموم برسانم.

وی درباره دوران کرونا و تاثیرش بر اهالی تئاتر خاطرنشان کرد: اپیدمی کرونا جنبه‌های مثبت و منفی مختلفی داشت، شاید منفی‌ترین و سخت ترینش برای خود من روبرو نشدن با مخاطب و عدم امکان تولید کار بود. اساسا شما وقتی کار تئاتر می‌کنید بیشترین دستاوردتان انرژی دریافتی از مخاطبان است و نبود این انرژی باعث سرخوردگی زیادی برای من شده بود. اما خوب از طرفی برای خود من فرصت خوبی برای بیشتر خواندن، بیشتر دیدن و شنیدن و حتی بیشتر نوشتن شد. به عنوان مثال مونولوگ «داستان سفر درخت توت تنهای خونه مادری بعد از یک دوره افسردگی کوتاه مدت» را در روز‌های کرونا نوشتم. در روز‌هایی که شاید زندگی برایم معنا‌های جدیدی پیدا کرد و لمس مرگ نزدیک‌تر از قبل شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار تئاتر تئاتر ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار تئاتر تئاتر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی

حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش با کاظم نظری؛ مدیر کل هنرهای نمایشی درخصوص اجرای آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر ارتش، اجرای عمومی آثار تولیدی، تولید آثار هنری مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده گفت‌وگو و تفاهم کردند.

به گزارش ایسنا در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، کاظم نظری؛ مدیر کل هنرهای نمایشی و سیامک موحدی؛ مدیر امور هنری سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش و شهرام نوشیر؛ مدیر کانون تئاتر دینی برگزار شد، مقرر شد آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر ارتش، که اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و جشنواره تئاتر مقاومت اجرا داشته باشند. همچنین در این جلسه قرار شد فرصتی فراهم شود تا نمایش‌های خیابانی با موضوع شهدا و مضامین مرتبط، بتوانند در پادگان‌ها و فضاهای سازمانی ارتش، روی صحنه بروند.
در سومین مورد از این تفاهم، قرار شد گروه‌های اجرای تعزیه ارتش در فضاهای نمایشی و میادین و فضاهای روباز مختص این نوع نمایش، در ایام سوگواری اجرا داشته باشند.
همکاری دو طرف برای تولید یک اثر فاخر مشترک، نیز جزو مواردی بود که در این جلسه درباره آن گفت‌وگو شد و توافقاتی نیز به عمل آمد که به زودی نام نمایش و سالن اجرای آن اعلام خواهدشد.
همچنین در این جلسه درباره حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره «نسیم رحمت» با موضوع و نگاه مورد توافق دو طرف، گفت‌وگو شد. جشنواره «نسیم رحمت» از جمله جشنواره‌های برگزارشده توسط ارتش است که امسال هنرمندان شاخص در عرصه نمایشنامه‌نویسی در آن شرکت خواهند کرد.
 همچنین سال جاری، برای تقویت متون نمایشی و جشنواره تئاتر میثاق ۱۴، به نمایشنامه‌نویسان جوان و مطرح کشور نگارش ۲۸ نمایشنامه سفارش داده شده است.
درپایان این جلسه، گفت‌وگوهای اولیه درخصوص احیای سالن‌های ارتش برای اجرای تئاتر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک نیز صورت گرفت و ادامه آن برای بررسی سیستم، مشکلات و تحلیل بیشتر موضوع به جلسات آتی موکول شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی