Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، مراسم تکریم دکتر محمد ملکی رئیس پیشین و معارفه دکتر صید مهدی ویسه رئیس جدید سازمان بسیج اساتید استان ایلام، با حضور دکتر مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

در این مراسم مردانی با بیان اینکه ۲۹ دی ماه به نام روز غزه نامگذاری شده است، اظهار داشت: اسرائیل در ۲۹ دی ماه ۱۳۸۷ تصمیم گرفت به غزه هجوم آورد، تا حماس را از پای در آورد، که تهدیدی برای اسرائیل نباشد، اما مجاهدان فلسطینی، صهیونیست‌ها را شکست دادند و حماسه‌ای جاودان را خلق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره نقش محوری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شکل‌گیری مقاومت مردم فلسطین، گفت: شهید سلیمانی توسط مجاهدین فلسطینی به شهید قدس معروف است، چرا که آن شهید والامقام دارای جامعیت رفتاری و اخلاقی است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، افزود: هوش، دانایی، علم ولایی و دغدغه‌مند بودن از ویژگی‌های این شهید عزیز بود و ما بایستی در دانشگاه‌ها مکتب شهید سلیمانی را آموزش دهیم.

مردانی، اضافه کرد: روحیه جهادی شهید سلیمانی را بایستی مدنظر قرار دهیم، چرا که در واقع در همه صحنه‌ها ویژگی خستگی ناپذیر وی برای موفقیت در خیلی از اموری که شاید امید به موفقیت در آنها نبود، مشهود بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه ۱۰۸۰ کانون اساتید دانشگاه‌ها و بیش از ۵۳ هزار به عنوان بسیجی در سراسر کشور در این کانون‌ها ثبت نام کرده‌اند، اظهار داشت: کانون بسیج اساتید، فرصت بی‌بدیلی است که می‌توان برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در آن فعالیت جهادی داشت.

کد خبر 5404610 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: بسیج اساتید سازمان بسیج اساتید محمدرضا مردانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران مرکز سنجش آموزش پزشکی سازمان سنجش آموزش مهارتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران خوابگاه دانشجویی آزمون کارشناسی ارشد آزمون دستیاری فوق تخصصی آموزش حضوری تکمیل ظرفیت سازمان بسیج اساتید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟

شهید زاهدی علی رغم درجه بالای نظامی دوست نداشت لباس بسیجی را از تن دربیارد. همرزمانشان می گویند: سردار فرمانده لشکر شده بود و هنوز می خواست در لباس بسیجی بماند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سردار محمدرضا زاهدی از رزمندگان و فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی بود که در کنار مردانی چون شهیدان حسین خرازی و احمد کاظمی همراه دیگر هم شهری های اصفهانی اش، مقابل حزب بعث ایستاد. سردار زاهدی پس از جنگ همچنان در میدان جهاد حضور داشت و این بار در محور مقاومت فعالیت های موثری داشت. 

این سردار رشید اسلام در عین گمنامی گام های بلندی در جهت پیروزی جنگ هایی چون جنگ 33 روزه برداشته بود و در سال های خیر این سرزمین سوریه بود که او را زیاد دیده بود. سرانجام هم فروردین سال جاری سردار زاهدی در کنسولگری ایران در سوریه توسط اسراییل در کنار چند تن دیگر از همرزمانش به شهادت رسید. 

حکم ابلاغ درجه سرتیپ تمامی در سال 1369

 شهید زاهدی علی رغم درجه بالای نظامی دوست نداشت لباس بسیجی را از تن دربیارد. همرزمانشان می گویند: سردار فرمانده لشکر شده بود و هنوز می خواست در لباس بسیجی بماند که با دستور فرماندهان بالاتر و اشاره به اینکه جایگاه فرمانده لشکری فقط برای پاسداران بود و نه بسیجیان، لباس سپاه پوشید.

پس از اتمام جنگ و وقتی ساماندهی نیروها بر اساس درجه انجام شد، او از این امر ناراحت بود و معتقد بود جو همدلی و برادری بین رزمندگان ممکن است آسیب ببیند و رنگ دنیایی بگیرد.

دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی

ولی تنها چیزی که بارها با خوشحالی می‌گفت، این بود که حضرت آقا درجه هایش را داده و آن سردوشی و دو مدال فتح و نصر را در کیف خاصی نگهداری می کرد و چون امام خامنه ای آنها را داده بودند برایش با ارزش بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • درخواست اساتید دانشگاه اموری برای اخراج رئیس دانشگاه
  • نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • انتقاد شدیداللحن فعال اصول‌گرا از پست جدید جمیله علم الهدی در دانشگاه / وای به حال دانشگاهی که بانوی اول عضو هیات جذب اساتیدش باشد
  • انتقاد شدیداللحن فعال اصول‌گرا از پست جدید جمیله علم الهدی در دانشگاه
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • اساتید در شکل‌گیری شخصیت انسان‌هایی که آینده جامعه را می‌سازند، بسیار مؤثر هستند