Web Analytics Made Easy - Statcounter

جو بایدن اولین سال حضور در کاخ سفید را با نارضایتی اکثریت قاطعی از آمریکایی‌ها در مواجهه با بحث مدیریت پاندمی کرونا و تورم سرسام‌آور به پایان رساند.

به گزارش ایسنا، نتایج نظرسنجی خبرگزاری آسوشیتدپرس – مرکز تحقیقات روابط عمومی نورک نشان می‌دهد، ۵۶ درصد نسبت به ۴۳ درصد از آمریکایی‌ها از نحوه عملکرد جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا مخالف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، تنها ۲۸ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که می‌خواهند بایدن برای انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد شود، از جمله تنها ۴۸ درصد از دموکرات‌ها.

در ماه ژوئیه، ۵۹ درصد از آمریکایی‌ها در نظرسنجی آسوشیتدپرس – نورک گفتند که عملکرد شغلی بایدن را تایید کردند. پس از خروج پر هرج و مرج و خونین ارتش ایالات متحده از افغانستان و در بحبوحه افزایش آلودگی به ویروس کرونا و تلاش‌های نامناسب دولت واشنگتن برای پیشبرد سیاست‌های اقتصادی، زیرساختی و مالیاتی از طریق کنگره، محبوبیت بایدن در اواخر سپتامبر به ۵۰ درصد کاهش یافت.

تازه‌ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اعتماد آمریکایی‌ها به بایدن در مدیریت پاندمی کرونا بیش از پیش تحلیل رفته است. فقط ۴۵ درصد می‌گویند که آنها مدیریت بایدن در رابطه با کووید-۱۹ را تایید می‌کنند که از ۵۷ درصد در دسامبر و از ۶۶ درصد در ژوئیه ۲۰۲۱ کاهش نشان می‌دهد.

آمریکایی‌ها حتی نسبت به مدیریت او در حوزه اقتصاد بدبین‌تر هم هستند و تنها ۳۷ درصد آن را تأیید کرده‌اند. نگرانی فزاینده در مورد سیاست‌های اقتصادی او در حالی است که تورم در ماه گذشته با سریع‌ترین سرعت خود در تقریباً ۴۰ سال گذشته افزایش یافت، افزایشی هفت درصدی نسبت به سال قبل که باعث افزایش هزینه‌های خانوار و کاهش دستمزدها می‌شود.

تنها حدود یک‌چهارم از پرسش‌شوندگان بسیار مطمئن بودند که بایدن "توانایی ذهنی برای انجام کار موثر به عنوان رئیس جمهور را دارد" یا "به اندازه کافی سالم است که به طور موثر به عنوان رئیس جمهور خدمت کند." تقریباً نیمی از آنها به توانایی و سلامت روانی بایدن اطمینانی ندارند. سایر پاسخ‌دهندگان گفتند که سن بایدن و تجربه زندگی که او دارد، یک سرمایه به شمار می‌رود.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها حدود یک‌چهارم آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که عبارت "رهبر قوی" به خوبی بایدن را توصیف می‌کند، در حالی که بسیاری می‌گویند این توصیف تا حدودی خوب است. تقریباً نیمی از آنها می‌گویند که او یک رهبر قوی نیست. دیدگاه‌ها در مورد درک بایدن از "نیازها و مشکلات افرادی مانند شما" مشابه است.

تنها ۱۶ درصد معتقدند که ریاست جمهوری بایدن کشور را متحدتر کرده است. ۴۳ درصد هم فکر می‌کنند که ریاست او تفرقه‌انگیزتر بوده است.

برخی از چپ‌ها هم از بایدن ناامید شده‌اند. با این حال همه چیز برای از دست نرفته است؛ بسیاری همچنان حداقل تا حدودی نسبت به این رئیس جمهور، شخصیت و حکومت او نگرش مثبتی دارند.

نظرسنجی آسوشیتدپرس – نورک نشان می‌دهد که بایدن در موقعیت بهتری نسبت به ترامپ در دوره مشابهی از ریاست جمهوری خود قرار دارد. در فوریه ۲۰۱۸، فقط ۳۵ درصد از آمریکایی‌ها گفتند که ترامپ را تایید می‌کنند.

با این حال، در مجموع ۲۸ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که "اعتماد زیادی" به بایدن برای مدیریت مؤثر کاخ سفید دارند که در مقایسه با ۴۴ درصدی که یک سال پیش، درست پس از روی کار آمدن بایدن، چنین چیزی گفته بودند، کاهش نشان می‌دهد. ۳۳ درصد دیگر می‌گویند که کمی اعتماد دارند، در حالی که ۳۸ درصد می‌گویند که به سختی به بایدن برای مدیریت قوه مجریه آمریکا اعتماد دارند.

نظرسنجی خبرگزاری آسوشیتدپرس – مرکز تحقیقات روابط عمومی نورک از ۱۳ تا ۱۸ ژانویه بین ۱۱۶۱ فرد بزرگسال با حاشیه خطای مثبت و منفی ۳.۸ درصد انجام شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: درصد از آمریکایی ها نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس

مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم، جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.  این انتخابات برای تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده از مجلس بعدی است که در دور اول، نامزد‌های آنها حدنصاب قانونی تعداد رأی را کسب نکرده بودند.
 
۲۲ حوزه انتخابیه در ۱۵ استان مشغول برگزاری این انتخابات خواهند بود که در ۸ حوزه، «تمام مراحل انتخابات الکترونیکی است.»
 
در انتخابات تمام الکترونیکی، علاوه بر احراز هویت رأی دهندگان، ثبت رأی و شمارش آن هم الکترونیکی است؛ در این روش، به رأی دهندگان به جای تعرفه کاغذی، «کارت تعرفه» داده می‌شود.
 
کارت‌های تعرفه روی محلی مشخص از صندوق‌های الکترونیکی گذاشته می‌شود و رأی دهندگان شماره (کد) نامزد‌ها را ثبت می‌کنند.
 
محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، از چاپ ۷ و نیم میلیون تعرفه برای این دور از انتخابات خبر داد و  گفت: برای حوزه‌های انتخابیه‌ای هم که انتخابات تمام الکترونیکی دارند، تعرفه فرستاده می‌شود.

اسلامی افزود: برای این حوزه‌ها تعداد تعرفه کمتری فرستاده می‌شود تا اگر اختلالی در انتخابات الکترونیکی به وجود آمد، از تعرفه‌های کاغذی استفاده شود.
 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور پیش از این و به تازگی گفته بود: در حوزه‌هایی که رأی گیری الکترونیکی است، جمع‌بندی نتایج حدود یک ساعت زمان خواهد برد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • نظرسنجی‌ها چه در مورد بایدن می‌گویند؟
  • پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • دوقطبی خطرناک برای بایدن/ اعتراضات دانشجویی شگفتی انتخابات را رقم خواهد زد؟
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت