Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ اسدالله عباسی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری در فرمانداری آستارا تصریح کرد: استانداری گیلان در راستای برنامه های دولت سیزدهم حرکت می کند و طبق تاکیدی که وزیر کشور در آئین معارفه من به عنوان استاندار گیلان به اینجانب داشت، بستر کار و سرمایه گذاری را برای بیش از ۵۰ سرمایه گذار فعال فراهم کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مجوزها بی نام صادر شده اند و فقط باید به نام سرمایه گذاران نوشته شوند تا به مرحله اجرا و عملیاتی شدن وارد شوند و با این اقدام، فضای خوبی در بخش صنعت، تولید و اشتغال استان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: بعد از استقرار در استانداری گیلان، ظرفیت های کار را ارتقا داده ایم و به توسعه همه جانبه کمک کرده ایم و از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، یک کارگر در استان گیلان بیکار نشده است.

عباسی ۷۰۰ میلیون دلار ظرفیت صادرات غیرنفتی استان در سال را قابل ارتقا به ۲ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: برای تحقق این امر از سرمایه گذاری در صنایع بسته بندی و تبدیلی و تولید و فراوری محصولات کشاورزی استقبال می کنیم.

او اقتصاد آستارا را مربوط به سه حوزه دریا، کشاورزی و گردشگری اعلام کرد و ادامه داد: برای فعال شدن هر سه قسمت برنامه داریم و یکی از دلایل مشکل دار بودن محصولات کشاورزی صادراتی، کم دقتی بخش خصوصی متولی واحد قرنطینه نباتی بود که مسئولش مورد مواخذه قرار گرفت.

استاندار گیلان مرز و صادرات را آبروی استان دانست و گفت: ۹۰ درصد محصولات صادراتی گیلان از مرز آستارا صادر می شود و مبادلات اقتصادی بنادر آستارا و آستاراخان را تقویت می کنیم و برای بهبود فضای کسب و کار و رونق صادرات، برقراری پرواز رشت - آستاراخان در دست پیگیری است.

استاندار گیلان عصر امروز پنجشنبه به همراه هیئتی برای معرفی سرپرست فرمانداری آستارا و معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی او به این شهرستان سفر کرده بود و علاوه بر شرکت در جلسه شورای اداری، از نوار مرزی آستارا بازدید و با خانواده شهید سیامک مجلسی در این شهرستان دیدار کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و گمرک در مرزهای زمینی، دریایی و ریلی آستارا به صورت شبانه روزی دایر است.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها آستارا توسعه صادرات مقام معظم رهبری کار آفرینی تجارت گیلان سرمایه گذاری صادرات غیر نفتی بهبود فضای کسب و کار پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها آستارا توسعه صادرات سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها آستارا توسعه صادرات مقام معظم رهبری کار آفرینی تجارت گیلان سرمایه گذاری صادرات غیر نفتی بهبود فضای کسب و کار سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری و افزایش ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی در مازندران یک‌هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، قاسم کریم‌زاده، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های شیلاتی این استان اظهار کرد: در این نمایشگاه پنج محور پتانسیل شیلاتی مازندران بررسی و در نمایشگاه عرضه شده است.

وی با بیان اینکه صادرات و توسعه بازار آبزیان از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه صادراتی است، افزود: شیلات مازندران دارای سه هزار و ۹۰۰ واحد آبزی‌پروری و ۱۱۴ تشکل صیادی است که سالانه ۱۳ هزار نفر در پروتئین جامعه تلاش می‌کنند.

مدیرکل شیلات مازندران میزان تولید این استان را در بخش شیلاتی سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن عنوان و مطرح کرد: از این میزان تولید سالانه شش تا ۱۲ تن محصول صادر می‌شود.

کریم‌زاده با اعلام اینکه سالانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار از محل صادرات شیلاتی مازندران حاصل می‌شود که سال گذشته رقم صادرات این استان ۸۰۳ میلیون دلار بود، گفت: ماهیان خاویاری محصول اصلی و ارزآور حوزه شیلاتی کشور و این استان است که سالانه دو هزار و ۶۰۰ تن ماهی خاویاری در مازندران تولید می‌شود؛ از این میزان با استحصال ۹۰۳ تن خاویار به ارزش اقتصادی یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی میزان صادرات ماهیان خاویاری را با میزان تولیدات خاویار ۱۱۰ تن انواع گوشت خاویاری به کشورهای مختلف با ارزش اقتصادی آن ۷۳۰ هزار دلار بیان کرد و گفت: مازندران ۵۲ درصد استحصال ماهیان خاویاری کل کشور و ۴۷ درصد استحصال خاویار را در اختیار دارد.

این مسئول با اشاره به توسعه زنجیره ارزش محصولات شیلاتی این استان یادآور شد: سه موضع توسعه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی با نگاه اقتصاد دریا محور با مشارکت مردم، توسعه پرورش ماهیان خاویاری با اراضی ساحلی و تولید ماهیان کیلکا با اقتصاد دریامحور در این اداره‌کل مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه در این اداره کل، ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: با به انجام رسیدن این فرصت‌ها، ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی استان افزایش پیدا می‌کند، همچنین یک‌هزار شغل جدید در این مسیر ایجاد می‌شود.

کد خبر 748902

دیگر خبرها

  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد