Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته محققان، دوره سه ماهه قبل و بعد از زایمان، زمان آسیب پذیری برای سلامت روان زنان است.

به گزارش ایمنا، محققان در این مطالعه ۱۰۰ زن را انتخاب کردند که ۷۳ نفر از آنها را از ابتدای سه ماهه سوم تا سه ماه پس از زایمان دنبال کردند. آنها معیارهای ذهنی و عینی خواب، ریتم‌های بیولوژیکی، میزان ملاتونین و قرار گرفتن در معرض نور را با استفاده از ابزارهای مختلفی از جمله پرسشنامه، اکتیگراف (مانیتورهای پوشیدنی خواب)، سنجش‌های آزمایشگاهی و روش‌های دیگر تجزیه و تحلیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این مطالعه، مجموعه‌ای از پارامترها شامل متغیرهای خواب و ریتم بیولوژیکی با شدت علائم افسردگی و اضطراب، از سه ماهه سوم بارداری تا ماه سوم پس از زایمان، ارتباط نزدیکی دارند.

دوره سه ماهه قبل و بعد از زایمان، آسیب‌پذیرترین زمان برای سلامت روان زنان است. تخمین زده می‌شود که ۱۵ تا ۱۸ درصد از زنان در این دوره پس از زایمان دچار اضطراب و هفت تا ۱۳ درصد افسردگی می‌شوند. علاوه بر این، نزدیک به ۱۰ درصد از زنان در این مدت میزان بالینی اضطراب و افسردگی را تجربه می‌کنند.

«بنیسیو فری»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مک مستر کانادا، گفت: «یافته های ما اهمیت تثبیت ساعت بیولوژیکی بدن را در طول دوره بعد از زایمان برای حفظ خلق و خوی سالم و به حداقل رساندن اضطراب نشان می‌دهد.»

محققان مشاهده کردند تغییرات در ضریب شبانه‌روزی (قدرت ریتم‌های شبانه‌روزی)، میزان متوسط فعالیت در طول استراحت شبانه، و میزان تکه تکه شدن استراحت شبانه به شدت با علائم افسردگی و اضطراب بالاتر مرتبط بود.

منبع: مهر

کد خبر 550166

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علم و فناوری افسردگی در زنان افسردگی بعد از زایمان اختلالات خواب زایمان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بعد از زایمان سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد

جواد محجوبی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد میزان بارندگی مدت مشابه سال گذشته آبی استان را ۹۸.۷ میلیمتر و متوسط دوره آماری استان را ۸۷.۹ میلیمتر عنوان کرد و گفت: برهمین اساس بارندگی امسال استان نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش و نسبت به متوسط دوره آماری نیز ۴۳ درصد افزایش داشته است.

محجوبی در پایان با اشاره به پیش بینی بارش‌های پایان هفته جاری استان، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال آبی جاری شاهد بارش‌های مناسب و کم خسارتی در استان و دیگر مناطق کشورمان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • بهترین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب که بود؟
  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • در طول روز چرت بزنیم یا نه؟
  • تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است