Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@06:32:36 GMT

شایع‌ترین بیماری مردان و راه‌های درمان آن‌

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۷۲۵۶

شایع‌ترین بیماری مردان و راه‌های درمان آن‌

به گزارش خبرآنلاین، بیش از نیمی از مردان بالای ۶۵ سال با بزرگی خوش‌خیم پروستات روبه‌رو می‌شوند. در طی یک سال حدود دویست و پنجاه هزار جراحی در سطح جهان برای درمان این معضل انجام می‌شود. سرطان پروستات یکی از سرطان‌های شایع در میان آقایان است و تخمین زده می‌شود که نیمی از آقایان بالای ۷۰ سال به این بیماری مبتلا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

التهاب پروستات شیوع کمتری نسبت به بزرگی یا سرطان پروستات دارد و فقط هشت درصد از آقایان در طول زندگی دچار پروستاتیت می‌شوند.

در ادامه با دیگر بیماری‌ها و مشکلات مربوط به پروستات آشنا خواهید شد.

پروستاتیت باکتریایی حاد: این بیماری معمولا به طور ناگهانی از یک عفونت باکتریایی شروع می‌شود. در صورتی که فرد علاوه‌بر علائم پروستات، علائمی مانند تب، لرز یا درد داشته باشد، باید به پزشک مراجعه کند. اکثر این موارد با مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها یا داروهای دیگر، قابل درمان هستند.

پروستاتیت باکتریایی مزمن: پروستاتیت باکتریایی مزمن نوعی عفونت است که احتمال دارد مکرراً عود کند و روند درمان را مشکل‌تر سازد. گاهی مصرف طولانی مدت آنتی‌بیوتیک جهت درمان این بیماری مؤثر است.

پروستاتیت مزمن :پروستاتیت مزمن که سندرم درد مزمن لگن نیز نامیده می‌شود، یکی از مشکلات شایع مربوط به پروستات است و می‌تواند باعث بروز درد در ناحیه کمر، کشاله ران یا نوک آلت تناسلی شود. استفاده از چندین روش درمان (انواع جراحی‌ها و ...)، مصرف داروهای مختلف و تغییرات سبک زندگی در درمان این بیماری کمک‌کننده است.

سرطان پروستات:  از شایع‌ترین سرطان‌ها در بین آقایان است و با انجام آزمایش‌های مختلف، تشخیص داده می‌شود.

هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات (BPH): این عارضه شامل بزرگ شدن غده پروستات می‌شود اما سرطانی نیست. این بیماری در مردان مسن بیشتر مشاهده می‌شود.

روش‌های درمانی

نظارت فعال: در صورتی که سرطان پیشرفت نکرده باشد و مشکل‌ساز نشود، نیاز به درمان بخصوصی نیست. اما فرد باید تحت نظر پزشک باشد تا تغییرات به طور منظم بررسی شوند.

عمل جراحی: جراحی یکی دیگر از راه‌های درمان است که در آن اغلب کل پروستات و در برخی مواقع بافت‌های کناری را برمی‌دارند.

پرتو درمانی: در این روش از پرتوها جهت نابودسازی سلول‌های سرطانی و کوچک کردن تومورها استفاده می‌کنند. این پرتوها ممکن است از یک دستگاه اشعه ایکس یا از گلوله‌های رادیواکتیو که در داخل تومور یا نزدیک آن قرار گرفته‌اند، تابیده شوند.

هورمون درمانی: مردانی که درمان‌های دیگری مانند پرتودرمانی دارند نیز ممکن است با داروهایی برای جلوگیری از تولید تستوسترون در بدن درمان شوند. این درمان در صورتی انجام می‌گیرد که احتمال عود سرطان وجود داشته باشد. هورمون درمانی برای درمان سرطان پروستات نیز استفاده می‌شود.

منبع: nia.nih.gov / مترجم: الهه جعفرزاده

۴٧۴٧

کد خبر 1593361

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مردان سلامت مردان سلامت جنسی عفونت های جنسی سرطان پروستات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، کاخ باکینگهام با ادعای پیشرفت روند درمان سرطان چارلز سوم، پادشاه انگلیس، اعلام کرد که او بخشی از وظایفش که به ملاقات‌های عمومی اختصاص دارد را سر خواهد گرفت.

سخنگوی کاخ باکینگهام مدعی شد: تیم پزشکی پادشاه از پیشرفتی که در روند درمان حاصل شده، رضایت دارد و نسبت به تداوم بهبود وی خوش‌بین است. برنامه درمانی ادامه خواهد یافت اما رضایت پزشکان از روند درمان به اندازه‌ای است که پادشاه حالا می‌تواند بخشی از دیدارهای عمومی خود را از سر بگیرد.

براساس اعلام باکینگهام، چارلز در ماه ژوئن از امپراطور ژاپن میزبانی خواهد کرد. همچنین ششم مه (۱۷ اردیبهشت) نخستین سالروز تاجگذاری چارلز خواهد بود.

چارلز سوم از اوایل فوریه به‌دلیل ابتلا به سرطان تحت درمان قرار دارد. رسانه‌های انگلیسی در روزهای اخیر در گزارش‌هایی ضدونقیض از وخامت حال چارلز خبر داده بودند. این اخبار تاجایی پیش رفته است که برخی رسانه‌ها، اعلام کردند که تیم «برنامه‌ریزی مراسم خاکسپاری» چارلز سوم که مدت زیادی از تاجگذاری‌اش نمی‌گذرد، در شرایط آماده‌باش قرار دارد!

کد خبر 6089690

دیگر خبرها

  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد