Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@11:49:02 GMT

تصوری اشتباه درباره قرص ماهی

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۷۲۶۱

دانشمندان آمریکایی می‌گویند مصرف قرص ماهی تاثیری در جلوگیری از ابتلا به افسردگی ندارد. ناطقان: افسردگی یکی از بیماری‌های روانی شایع در جهان است. بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت برآورد می‌شود دست کم ۵ درصد از جمعیت بزرگسال جهان به این بیماری مبتلا هستند. زنان بیشتر از مردان در خطر این بیماری قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با این حال، آمار‌های مربوط به افسردگی در کشور‌های مختلف جهان متفاوت است.

برای مثال، طبق تحقیقات انجام شده در آمریکا در سال ۲۰۱۹، ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن به افسردگی مبتلا بودند که شامل ۹.۶ درصد زنان بزرگسال و ۶ درصد مردان بزرگسال می‌شود.

روغن ماهی یکی از مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان‌ها و اسید چرب امگا ۳ است. قرص روغن ماهی امروزه به طور عمومی در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد و مردم از آن برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی بهره می‌گیرند.

یکی از موارد رایج استفاده از قرص ماهی برای جلوگیری از ابتلا به افسردگی است.

با این حال، تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد این قرص تاثیری در پیشگیری از ابتلا به افسردگی و یا بهبود خلقیات فرد ندارد. محققان آمریکایی طی یک پژوهش گسترده این موضوع را به اثبات رساندند.

در این تحقیقات دانشمندان اقدام به بررسی بیش از ۱۸ هزار داوطلب بالای ۵۰ سال کردند. هیچ کدام از این افراد دارای افسردگی نبودند و برای بلند مدت از قرص ماهی حاوی اسید چرب امگا ۳ استفاده می‌کردند. شواهد نشان داد این اسید چرب خطر ابتلا به افسردگی و یا علائم آن را کاهش نمی دهد. مصرف این قرص هیچ تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کیفیت خلقیات افراد نیز نداشت.

دانشمندان مشاهده کردند مصرف این اسید چرب به میزان کمی خطر ابتلا به افسردگی را افزایش هم می‌دهد.

اولیویا اوکرک، مدیر این تحقیقات از دانشگاه هاروارد آمریکا گفت: این قرص در طول ۵ تا ۷ سال مطالعه ما تاثیرات منفی یا مثبت شدید و قابل ملاحظه‌ای بر خلقیات فرد نداشت.

برای سالیان درازی روانشناسان و روانپزشکان به افراد در خطر ابتلا به افسردگی قرص ماهی حاوی اسید چرب امگا ۳ تجویز می‌کردند. با این حال، تحقیقات جدید نشان داده اند مصرف این قرص تاثیری در جلوگیری از ابتلا به افسردگی یا بهبود خلقیات فرد ندارد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: تصور استباه ، قرص ، ماهی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قرص ماهی جلوگیری از ابتلا ابتلا به افسردگی قرص ماهی اسید چرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه های هواشناسی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، مهمترین توصیه‌های کاربردی هواشناسی کشاورزی بدین شرح است:
۱. در زمان مساعد بودن شرایط جوی یعنی عدم باد و بارندگی به محلول پاشی درختان پسته برای جلوگیری از عارضه لکه پوست استخوانی پسته با استفاده از ترکیبات کلسیم دار و نیز اسید امینه و یا جلبک دریایی اقدام شود.
۲. با توجه به بارش‌های اخیر احتمال بیماری الترناریا در درختان پسته وجود دارد لذا بامشورت کارشناسان نسبت به سمپاشی با قارچکش مناسب اقدام گردد.
۳. پوشش‌های گلخانه با مواد مناسب جهت کاهش نور پوشش داده شود و مصرف کلسیم در دستور تغذیه گلخانه قرار گیرد.
۴. در مزارع گندمی که در مرحله شیری خمیری یا پرشدن دانه هستند محلول پاشی با کود‌های اسید آمینه و جلبک جهت کاهش اثرات تنش‌های محیطی
۵. واحد‌های گاو شیری جهت کاهش استرس گرمایی در ساعات با دمای بیش از ۳۰ درجه به استفاده از دستگاه‌های خنک کننده در سالن شیر دوشی و استفاده از مه پاش در واحد اقدام گردد.
۶. رها سازی بچه ماهیان گرمابی با وزن بالای ۲۵ گرم و خرید از مراکز معتبر در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در هفته جاری و در اوایل صبح

دیگر خبرها

  • تاثیر ذرات آلاینده بر کنترل هیجانات / تجربه بیشتر افسردگی و اضطراب در روزهای آلوده
  • مراقب فروپاشی عصبی باشید / نشانه هایی برای تشخیص افسردگی
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • پسر روانی مادر پیرش را کشت و در خانه آتش زد
  • پسر جوان مادرش را در خانه آتش زد
  • بیمار روانی مادرش را در خانه آتش زد
  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • گل اول کریستیانو رونالدو به الوحده روی اشتباه دروازه‌بان (النصر 1-0 الوحده)