Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن نصیرایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۱۲ هزار تن گوشت سفید در شهرستان درمیان تولید شده که نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای نداشته است و پیش‌بینی می‌شود مقدار تولید مرغ شهرستان تا پایان سال جاری به بیش از ۱۵ هزار تن برسد.

وی اظهار داشت: تعداد واحدهای مرغداری دارای پروانه بهره‌برداری در شهرستان درمیان ۱۹۶ واحد است که جوجه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری تاکنون در ۱۴۰ واحد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی درمیان درخصوص تعیین تکلیف واحدهای مرغداری فاقد مجوز در این شهرستان گفت: تعداد این واحدها حدود ۱۲۰ مورد است و بیشتر آنها مشکلاتی از قبیل حرایم «نزدیکی به راه، نزدیکی به روستا و نزدیکی به واحدهای صنعتی مجاور» دارند که برخی موفق به اخذ پروانه دامداری غیرصنعتی شده‌اند و مابقی واحدها در حال تعیین تکلیف هستند.

او بی‌ثباتی بازار مرغ، نبود نقدینگی در واحدهای تولیدی، کمرنگ بودن صادرات مرغ و التهاب بازار نهاده‌های دامی را از مهمترین مشکلات پرورش‌دهندگان مرغ ذکر کرد و گفت: کیفیت مرغ تولیدی درمیان توسط کارشناسان دامپزشکی در حد مطلوب ارزیابی شده است.

نصیرایی اضافه کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از بهره‌برداران بخش کشاورزی منطقه به حرفه دامداری و پرورش طیور مشغول هستند و خشکسالی‌های اخیر نیز باعث شده که بخش زیادی از خوراک مورد نیاز بخش دام و طیور از خارج درمیان تامین شود در راستای تکمیل چرخه تولید این بخش، در سال ۱۳۹۹ مجوز احداث واحد تولیدی خوراک دام و طیور در شهرستان صادر شد.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی در زمینی به مساحت حدود هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی اسدیه در حال احداث است گفت: با فعالیت این واحد تولیدی سالانه ۲۰ هزار تن خوارک آماده دام و طیور تولید خواهد شد همچنین اشتغال به کار ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم را در این واحد تولیدی خواهیم داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان پیشرفت فیزیکی این پروژه را حدود ۶۰ درصد اعلام کرد و گفت: سرمایه مورد نیاز برای اجرا و تکمیل این پروژه بیش از ۱۲ میلیارد تومان بوده‌ است.

وی افزود: براساس پیش‌بینی انجام شده، قرار بود این کارخانه اواخر امسال به بهره‌برداری برسد که به دلیل تورم بالا و شیوع کرونا، سال آینده تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند قرار دارد و این شهرستان دومین تولیدکننده گوشت سفید در خراسان جنوبی است.

برچسب‌ها کشاورزی درمیان خراسان جنوبی گوشت مرغ مرغداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی درمیان خراسان جنوبی کشاورزی درمیان خراسان جنوبی گوشت مرغ مرغداری شهرستان درمیان واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  در این دور از انتخابات ۲۸۷ شعبه اخذ رای به همراه ۲ شعبه سیار تدارک دیده شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • انجام ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری در بوئین زهرا
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است