Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@19:18:06 GMT

درمان درد مزمن با کمک یک اختراع نوین

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۷۸۶۲

درمان درد مزمن با کمک یک اختراع نوین

شرکت فناوری پزشکی "B-Cure Laser" اخیرا از دستگاهی غیرتهاجمی رونمایی کرده است که این دستگاه می‌تواند یک درمان خانگی مناسب برای افرادی که از درد مزمن رنج می‌برند، باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، درد مزمن یا سندرم درد مزمن (Chronic pain) نوعی از انواع درد است که با عناوین دیگری از قبیل درد سوزشی کُند، درد مبهم، درد ضربان دار و درد تهوع‌آور نیز شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۲۸ میلیون نفر در سراسر بریتانیا از درد مزمن رنج می‌برند که این مقدار معادل ۴۲ درصد از جمعیت این کشور است.

هرکسی که درد را تجربه می‌کند، تقریبا هر کاری را برای یافتن درمانی که واقعا مؤثر است، انجام می‌دهد؛ اما بازار پر از گزینه‌هایی است که نوید نتایج فوری را می‌دهند، ولی اغلب آنگونه که باید مفید نیستند.

شرکت فناوری پزشکی "B-Cure Laser" یک دستگاه بالینی غیرتهاجمی و ایمن که برای افراد در هر سنی مناسب است، راه مناسبی برای درمان مؤثر درد افراد ارائه می‌دهد.

دستگاه B-Cure Laser از فناوری نوآورانه لیزر کم توان برای درمان طولانی مدت درد، شرایط ارتوپدی، آسیب‌های ورزشی و زخم‌ها استفاده می‌کند. استفاده از این دستگاه دستی آسان است و کافی است لیزر را دو بار در روز به مدت ۶ دقیقه روی ناحیه آسیب دیده، نگه دارید. اثربخشی این دستگاه در پنج مطالعه مختلف پزشکی ثابت شده است و بیش از ۲۵۰ هزار مورد از آن در سراسر جهان فروخته شده است.

لیزر B-Cure چگونه کار می‌کند؟

لیزر B-Cure از فناوری LLLT (لیزر درمانی کم توان) استفاده می‌کند که این فناوری به عنوان لیزر سرد، لیزر نرم یا فتوتراپی نیز شناخته می‌شود. این لیزر از طریق پوست به اعماق بافت‌ها، نفوذ و در آنجا مکانیسم‌های درمانی طبیعی بدن را تحریک می‌کند و اندورفین که به تسکین درد کمک می‌کند را آزاد می‌کند. لیزر B-Cure می‌تواند درد را کاهش دهد.

چه نوع دردی را این دستگاه می‌تواند درمان کند؟

لیزر B-Cure درمان گسترده و جامعی را برای طیف وسیعی از مشکلات و دردهای فیزیکی مانند کمردرد، زانو درد، سندرم تونل کارپال گردن درد، دردهای مرتبط با مفاصل و موارد دیگر ارائه می‌کند. نشانگان دالان مچ دست یا سندرم تونل کارپال (Carpal tunnel syndrome) شایعترین نوروپاتی به دام افتادن عصب است که در نتیجه فشردگی عصب میانی در ناحیه دالان مچ دست (تونل کارپال) ایجاد می‌شود.

لیزر B-Cure علاوه بر درمان دردهای ارتوپدی، برای درمان سوختگی، اسکار و زخم‌هایی مانند زخم دیابت، سوختگی و اولسر نیز مناسب است. اولسر (Ulcer) جراحتی روی پوست یا غشاء مخاطی است که همراه با ازهم پاشیدگی بافتی است. اولسرها ممکن است منجر به از دست رفتن کامل اپیدرم، اغلب بخشی از درم و حتی بافت زیرپوستی شوند.

اکثر کاربران در عرض چند روز یا چند هفته پس از استفاده از دستگاه، نتایج را مشاهده می‌کنند و اثربخشی آن در پنج مطالعه بالینی مختلف انجام شده در دانشگاه‌های ایتالیا، روسیه و برزیل به اثبات رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درد مزمن درد درد مزمن لیزر B Cure

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، رئیس بخش گوارش کودکان بیمارستان نمازی گفت: این روش ابداعی توسط دکتر ایرج شهرامیان برای درمان کودکی ۹ ساله مبتلا به افتادگی راست روده یا پرولاپس مخاطی رکتوم به کار گرفته شد.
دکتر محمود حقیقت افزود: هرچند استفاده از این روش درمانی برای بزرگسالان متداول است، اما تاکنون این شیوه اندوسکوپیک برای کودکان به کتر گرفته نشده بود.
وی با بیان اینکه بخش گوارش کودکان بیمارستان نمازی شیراز به دلیل ارائه خدمات فوق تخصصی پذیرای بیمارانی از سراسر کشور است، گفت: ابداع این روش جدید کم تهاجمی نویدبخش درمان کودکان با مشکلات گوارشی از سراسر کشور در بیمارستان نمازی شیراز است.
دکتر ایرج شهرامیان فوق تخصص گوارش کودکان و مبدع این روش نوین گفت: رکتوم آخرین قسمت روده و دارای بافتی نرم است که در برخی کودکان به دلیل بیماری‌های مختلف و یا شل بودن اسفنکتر خارجی هنگام دفع از بدن کودک بیرون می‌آید و با درد و گاهی با خونریزی همراه است.
وی افزود: در این روش نوین به کمک اندوسکوپ وارد روده شده و مخاط اضافی رکتوم بیمار را برمی‌داریم.
دکتر شهرامیان گفت: این روش نوین در کوتاهترین زمان و بدون عوارض و خونریزی و یا نیاز به بستری بیمار انجام می‌شود.
وی افزود: روش نوین اندوسکوپیک را علاوه بر پرولاپس مخاطی رکتوم در درمان دیگر مشکلات گوارش کودکان از جمله رفلاکس، ERCP به منظور بررسی مجاری صفراوی و پانکراس و پوشن تروسکوپی نیز به کار می‌گیریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک برای نخستین بار در دنیا
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند