Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، طبق قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی (مصوب سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی) و آئین‌نامه اجرایی آن (مصوب سال ۱۳۹۸ هیئت وزیران) همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی، و فناوری کشور باید تمام‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها) و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های (پارساهای) دانشجویان و دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی خود را که بدون طبقه‌بندی هستند، در سامانه‌های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای انجام این قانون، ایرانداک «سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله و پیشنهاده» را در نشانی SABT.IRANDOC.AC.IR راه‌اندازی کرده است که در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در مجموع ۴۵۸ مؤسسه با آن همکاری داشته و نزدیک به ۷۰ هزار پارسا و بیش از ۴۷ هزار پیشنهاده را در آن ثبت کرده‌اند.

در همین حال ایرانداک، فهرست دانشگاه‌های برگزیده در همانندجویی پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها، و پیشنهاده‌ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ را نیز اعلام کرد.

سامانه «همانندجو» در نشانی TIK.IRANDOC.AC.IR با پشتوانه روزافزون تمام‌متن بیش از ۴۰۰ هزار عنوان پارسا، بیش از ۹۰ هزار عنوان پیشنهاده و نزدیک به ۲۸۰ هزار عنوان مقاله در دسترس همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور قرار دارد که اکنون نزدیک به ۴۵ هزار استاد و ۲۶۰ هزار دانشجو در آن عضو هستند.

در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ دانشگاه‌های تهران، فردوسی مشهد و شیراز رتبه‌های نخست تا سوم همانندجویی را به دست آورده‌اند.

در میان نشریه‌های علمی عضو سامانه همانندجو نیز نشریه فقه و مبانی حقوق اسلامی، نشریه پژوهش‌های کاربردی روان‌شناختی و نشریات دانشگاه جامع امام حسین (ع)، رتبه‌های نخست تا سوم همانندجویی و همایش ملی پژوهش‌های نوین دانشگاهی در هنر معماری و عمران، کنگره ملی مهندسی عمران دانشگاه شیراز و کنگره ملی مهندسی عمران دانشگاه صنعتی سهند نیز در میان همایش‌های عضو سامانه همانندجو، بالاترین رتبه همانندجویی را در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ کسب کردند.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1126576 برچسب‌ها حمایت از پایان نامه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حمایت از پایان نامه سال تحصیلی ۱۳۹۹ ۱۴۰۰ دانشگاه ها پایان نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۷۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت زنان و خانواده رییس‌جمهوری

به گزارش خبرنگار مهر، تفاهم‌نامه فی‌مابین رییس دانشگاه تهران و معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور در ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ منعقد شده بود.

حمایت از برنامه‌ها و طرح‌های دانشگاه در جهت اهداف و راهبردهای سیاست‌های کلی نظام در حوزه زن و خانواده، همکاری و مشارکت در زمینه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین و مشارکت در راه‌اندازی دانشکده علوم خانواده از جمله اهداف و محورهای همکاری مشترک در این تفاهم‌نامه بود.

فاطمه یزدیان، رییس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران در نامه اعلام لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران و معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، از عدم ایفای تعهدات معاونت امور زنان و خانواده به عنوان دلیل خاتمه دادن به این تفاهم‌نامه سه ساله نام برده است.

کد خبر 6100059 ندا نظری

دیگر خبرها

  • ۱۱۷ نفر در ۲ دوره المپیاد علمی دانشجویی برگزیده شدند
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان رئیس‌جمهور
  • لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان و خانواده ؛ دلیل لغو چه بود؟
  • درخواست مجوز برای این صنف بیشترین تقاضا را دارد | ۲۵ اردیبهشت ؛ پایان مجوزهای کاغذی
  • انعقاد تفاهم نامه علمی بین دانشگاه علوم پزشکی یزد و اندونزی
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت زنان و خانواده رییس‌جمهوری
  • برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی اعلام شدند
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • استقلال در 10 سال به اندازه 30 سال مدیرعامل عوض کرد
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی های سامانه یکپارچه