Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ امام‌جمعه قم گفت: قطع مذاکره و اقامه نماز اول وقت آیت‌الله رئیسی نشان داد وابسته و دل‌بسته به شرق و غرب نیستیم، اگر با کشوری ارتباط برقرار کنیم بر اصول اسلام است و به شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی پایبندیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: دین اسلام روزی همه دنیا را خواهد گرفت و بر دنیا خیمه می‌زند و باید در تکلیف خود در نشر اسلام عمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اهمیت عمل به تکلیف الهی افزود: رسول خدا فرمودند اگر مردم امربه‌معروف ونهی از منکر نکنند خداوند بدها را بر آن‌ها مسلط می‌کند و دعایشان مستجاب نمی‌شود.

امام‌جمعه قم بیان کرد: یکی از اسباب نجات در روز قیامت مُهر محب فاطمه است، اگر این  مُهر برپیشانی ما نخورد روز قیامت حضرت زهرا(س) با ما اظهار آشنایی نمی‌کند و برای اینکه این مُهر بر پیشانی ما بخورد باید همرنگ و هم‌نوا و در مسیر اهل‌بیت(ع) باشیم.

 حضرت زهرا(س) تنها مکتب رهایی‌بخش انسان و تنها راه نجات بشر مکتب فاطمی است 

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد حضرت زهرا(س) عنوان کرد: رسول خدا فرمودند نور دخترم فاطمه از خداست و دخترم برتر از آسمان‌ها و زمین است، حضرت زهرا(س) تنها مکتب رهایی‌بخش انسان و تنها راه نجات بشر مکتب فاطمی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: بانوان و دختران در امر عفاف و حجاب حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند و باید غیرتمندانه از مکتب حضرت فاطمه (س) دفاع کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به کشور روسیه گفت: مقام معظم رهبری برای سه گروه از کشورها اولویت توسعه روابط قائل هستند، که شامل کشورهای همسایه، مسلمان و هم سو می‌شود و با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب روسیه دارای اولویت‌های مذکور است که در نخست همسایه و دارای 25 میلیون مسلمان و ظرفیت خوبی دارد و در بسیاری از مواضع با جمهوری اسلامی همسو است.

 استفاده از ظرفیت‌های داخلی با نگاه درون‌زا سبب خنثی شدن تحریم‌ها می‌شود 

آیت‌الله سعیدی افزود: دلیل دیگر برای توسعه روابط تهران و مسکو خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا علیه ایران اسلامی است، خنثی‌سازی تحریم‌ها دو بال دارد که استفاده از ظرفیت‌های داخلی با نگاه درون‌زا و بهره‌مندی مدبرانه از ظرفیت کشورهای مختلف است، ارتباط ما با روسیه تا حدود زیادی سبب می‌شود تحریم‌های کشورمان خنثی شود.

 روسیه نیازمند کمک ایران اسلامی است 

امام‌جمعه قم وجود منافع مشترک میان ایران و روسیه را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: با روسیه مسائل مشترکی ازجمله دریای خزر، قفقاز، سوریه و عراق راداریم و تهدیدهایی ازجمله تحریم‌های آمریکا ازجمله تهدیدات مشترکمان است، روسیه به کمک ایران اسلامی نیازمند است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد: اقامه نماز اول وقت آیت‌الله رئیسی در کاخ کرملین مهم بود و با این نماز نشان داد سخن گفتن با پروردگار در موعد خود مقدم بر هر مذاکره است، نماز اول وقت رئیس‌جمهور نشان داد که مسئولین با التزام عملی به اسلام نماز را درهرحال ستون دین می‌دانند.

امام جمعه کرمان: دولت سیزدهم برای استقلال اقتصادی و معیشت مردم تلاش می‌کندامام جمعه زاهدان: سند تحول را در آموزش و پرورش اجرایی کنیدامام جمعه یزد: مسئله مهدویت با انقلاب و نظام ما عجین شده است

 برقراری ارتباط با کشورها بر اصول اسلام است

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: قطع مذاکره و اقامه نماز اول وقت آیت‌الله رئیسی نشان داد وابسته و دل‌بسته به شرق و غرب نیستیم بلکه وابسته و دل‌بسته خداوند هستیم و اگر با کشوری ارتباط برقرار کنیم بر اصول اسلام است و به شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی پایبندیم.

انتهای پیام/452/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وابسته و دل بسته آیت الله رئیسی نماز اول وقت امام جمعه قم حضرت زهرا س تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟

حجت الاسلام والمسلمین مهدی یعقوبی گیلانی، کارشناس مذهبی درمورد فضائل حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه بیان کرد: مرحوم آیت الله محمد محمدی ری شهری که مدتی، تولیت آستان شریف حضرت عبدالعظیم حسنی را برعهده داشت در کتاب «خاطره هاى آموزنده» خویش با یک واسطه، داستان عجیبی درمورد زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه نقل کرده است. 

این خطیب شهیر که در زمان رضاخان پهلوى در تهران تبلیغ مى‏کرد، به دستور طاغوت وقت دستگیر مى‏شود. ایشان بعد از آزادى نقل می‌کرد: بعد از یک سال زندان به شهر بیرجند تبعید شدم. یکى از شب‏ها که بسیار دلتنگ بودم، به حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه متوسل شدم و با چشم گریان به خواب رفتم. در رویا دیدم وارد مجلسى شدم که جالسین همه روحانى بودند، چ و صدر مجلس، حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه با صورتى نورانى و مجلل نشسته است. جلو رفتم و بعد از سلام شکایت حالم را به عرض رساندم.

فرمودند: «وقتى در تهران بودى نزد ما نمى‏آمدى؛ ولى بعد از این به دیدار ما بیا.»

از خواب بیدار شدم و تا صبح فکر مى‏کردم. بعد از اذان صبح، مأمور شهربانى در منزل آمد و گفت: مرخص شدى، هر کجا مى‏خواهى برو!

بدون هیچ تعرض و تعقیب و تعهد به تهران آمدم و با خود عهد کردم تا آخر عمر زیارت آن حضرت را شب‏هاى جمعه ترک نکنم. 

سالیانی ست که بر قبله‌ی ری رو کردم

دست من نیست، به احسان شما خو کردم

هر سلامی به تو دادیم، حسن داده جواب

بی سبب نیست که در صحن تو هوهو کردم

 

مقام حضرت عبدالعظیم نزد اهل بیت (ع)

 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: این محدث کبیر و این امام زاده واجب التعظیم از دریای بیکران فضل و بزرگواری برخوردار هستند.

بر اساس آن‌چه از تاریخ تولد و وفات حضرت عبد العظیم حسنی رحمت الله علیه بدست می‌آید، ایشان دوران حیات پنج امام از امامان اهل بیت علیه السلام یعنى امام کاظم علیه السلام تا امام عسکرى علیه السلام را درک کرده اند؛ امّا این بدان معنا نیست که به محضر همه آنها هم رسیده و یا از آن معصومین علیه السلام سخنى نقل کرده اند.

آن‌چه قطعى و مسلّم است، این است که حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه محضر امام جواد علیه السلام و امام هادى علیه السلام را درک نموده و از این معصومین علیه السلام احادیث فراوانى نقل کرده اند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی گفت: براى اثبات عظمت علمى حضرت عبد العظیم حسنی علیه السلام کافى است که بدانیم امام معصوم علیه السلام، مردم را براى حل مشکلات دینى و یافتن پاسخ پرسش‏هاى اعتقادى و عملى‏شان، به حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه ارجاع داده اند.

 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: صاحب بن عبّاد در رساله‏اى که در شرح حال حضرت عبد العظیم حسنی رحمت الله علیه نوشته، در توصیف علمى ایشان آورده اند: 

 ابو تراب رویانى، روایت کرد که شنیدم ابو حمّاد رازى مى‏گفت: خدمت امام هادى علیه السلام در سامرّا رسیدم و مسائلى از حلال و حرام از ایشان پرسیدم. 

امام هادی علیه السلام به پرسش‏هاى من پاسخ دادند و هنگامى که خواستم از ایشان خداحافظى کنم، به من فرمودند:

«یا أبا حَمّاد! إذا أَشکَلَ عَلَیک شَى‏ءٌ مِن أمرِ دینِک بِناحِیَتِک فَسَل عَنهُ عَبدَ العَظیمِ بنَ عَبدِ اللَّهِ الحَسَنِیّ و أقرِئهُ مِنّیِ السَّلامَ.» «اى ابو حمّاد! هنگامى که چیزى از امور دینى در منطقه‏ات براى تو مشکل شد، از عبد العظیم بن عبد اللَّه حسنى بپرس و سلام مرا به او برسان.»

این تعبیر، به روشنى نشان مى‏دهد که حضرت عبد العظیم حسنی علیه السلام در عصر خود، «مجتهد» توانمندى بوده که بر اساس اصول و قواعدى که از اهل بیت علیه السلام در اختیار داشته، مى‏توانسته اند دیدگاه‏هاى اسلام ناب را در زمینه‏هاى مختلف اعتقادى و عملى، استخراج کنند و به پرسش‏هاى مردم پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی افزود: بنابراین، ایشان تنها یک «محدّث» و راوى احادیث اهل بیت علیه السلام نبوده اند؛ بلکه از علماى بزرگ خاندان رسالت بوده اند که پس از معصومان علیه السلام، توان پاسخگویى به مسائل علمى را داشته اند و توانمندى علمى‏ ایشان مورد تأیید و تصدیق امام هادی علیه السلام قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟