Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@10:53:51 GMT

خواری و ذلت نتیجه تسلیم شدن به طاغوت است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۰۵۷۵

خواری و ذلت نتیجه تسلیم شدن به طاغوت است

ایسنا/فارس امام جمعه شیراز با تاکید براینکه اتکا به آمریکا و اسرائیل برای ارتقاء امنیت و اقتصاد مانند ساختن خانه عنکبوت است، تاکید کرد که تسلیم شدن مقابل طاغوت نتیجه‌ای جز خواری و ذلت ندارد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه نماز جمعه اول بهمن شیراز، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، ضمن طرح این سئوال که وضعیت ما ایرانیان و مسلمانان اکنون در بعد جهانی چگونه است؟ به تبیین اتفاقات 30 سال اخیر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با یادآوری اینکه نزدیک به سی سال قبل، به اصطلاح دو ابر قدرت در دنیا داشتیم یکی آمریکا و دیگری شوروی، گفت: آنهایی که سنشان اقتضا می کند یادشان هست که در همان دهه های پیش امام راحل نامه‌ای به رئیس شوروی نوشت مبنی براینکه دوره ابرقدرتی شوروی تمام شده است مارکسیسم را در زباله دان تاریخ باید پیدا کنید.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه حضرت امام(ره) پیام رسان پیامبر برای دعوت آنان به اسلام بود، برداشت اشتباه سران شوروی از نامه امام و پاسخی که رئیس جمهور وقت شوروی به امام داده بود را یادآور شد و خاطرنشان کرد که ان روز امام با اشاره به آنکه پیامش را درک نکردند، تصریحا فرمود ارتباط و معاملات با شوروی اشکالی ندارد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه بعد از فروپاشی شوروی، آمریکا حس کرد که دیگر ابرقدرتی در مقابلش نیست، گفت: آنها گفتند که نظم نوین جهانی درست می کنیم و در نظم نوین جهانی گفتند که جهان یک رئیس بیشتر ندارد و آن یکی هم آمریکاست.

او با بیان اینکه ادعای آمریکا شبیه ادعای فرعون بود، ایستادگی ایران اسلامی در مقابل این ادعا را یادآور شد و گفت: امروز چند دهه گذشته و آمریکایی که مدعی بود قصد دارد مشکلات جهان را با ریاستش حل کند، در همه ادعاهایش شکست خورده است.

او با یادآوری شکست آمریکا در افغانستان گفت: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم هیچ پایگاهش مورد حمله قرار نگرفته بود، آیا موشک‌های ایران به عین الاسد برخورد نکرد؟ قاعدتا باید جواب می‌داد اما جرئت پاسخ نداشت برای اینکه می دانست کار از آنچه هست بدتر خواهد شد.

امام جمعه شیراز امریکا را طبلی توخالی دانست که قیافه‌اش زیاد اما واقعیتش شکست است و گفت: امروز در سوریه آمریکا شکست خورده است. می خواست حضور آنچنانی داشته باشد دیدید که متحدینش و خودش را به عقب راندند.

او با بیان اینکه یک عده‌ای هنوز به نظرشان می‌رسد که آمریکا خیلی زور دارد؛ گفت: ما نمی‌خواهیم بگوییم که هیچ قدرتی ندارد ولی اینقدر که خیال می‌کنند نیست.

او با اشاره به اینکه فرآیند عادی‌سازی روابط با اسرائیل از سوی کشورهای اطراف خلیج فارس، با این باور بود که اگر با اسرائیل یا آمریکا سازش کنیم کسی نمی تواند بگوید بالای چشمت ابروست، گفت: این متحد آمریکا بودن برای دبی که مثلا مرکز اقتصادی غرب آسیا است اینقدر نمی ارزید که انصارالله یمن برگشت فرودگاه و شهرک صنعتی او را زد. انصارالله یمن که قدرت منطقه ای نیست یک گروه هستند که برای آزادی کشور خود می جنگند.

آیت‌الله دژکام گفت: اینها سفارت اسرائیل را چند ماه پیش برای چه در کشورشان باز کردند؟ برای اینکه امنیت داشته باشند و اقتصاد داشته باشند. می بینید که امنیت و اقتصاد آنها مثل خانه عنکبوت با چهار پهپاد به هم میریزد. این هم از یک کشوری که تقریبا۱۲۰۰ کیلومتر با مرکز دوبی فاصله دارد، نه با یک کشوری که اگر بخواهد حرکت کند فاصله آن به ۵۰ کیلومتر نمی رسد.

او با تصریح اینکه درسی که ما می‌گیریم اینست که توکل بر خدا ضرر ندارد، گفت: سی سال است ایستاده ایم عزت و عظمت شما هیچ دست نخورده و اضافه شده است، از روزی که جنگ نامتقارن را وسط شهرهایمان اجرا می کردیم تا حالا که الحمدلله پایگاه های آمریکا را از ایران دور می‌کنند تا ایران آن را نزند. این عزتمندی نصیب شما شده به خاطر مقاومت در راه خدا و آن خواری و ذلت هم نصیب دبی و عربستان و دیگران شده به خاطر تسلیم شدن در مقابل طاغوتی نظیر آمریکاست.

امام جمعه شیراز گفت: کاش آنها (موافقان آمریکا) درس می گرفتند و دست از این اداها برمی‌داشتند. ما باید این درس را خوب بفهمیم و مقاومت و شعار نه شرقی و نه غربی که رهبر عظیم الشان اجرا می‌کند و استقلال و آزادی که رهبرمان حکیمانه اجرا می‌کند را شکرگذار باشیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در راستای خنثی کردن دسیسه‌های آمریکا، کار سترگی در دولت آیت الله رئیسی شروع شده است، اقدامات انجام شده را کوچک ندانست و گفت: ما ایستاده‌ایم و شعار این دولت اینست که تحریم ها را خنثی می کند، بر خلاف شعار دولت قبل که می‌گفت می‌رویم مذاکره می‌کنیم. دولت فعلی می‌گوید ما مذاکره را ترک نمی کنیم و قراردادی را هم که نوشته ایم به آن پایبند هستیم، اما معطل شما نمی مانیم، تا چند کشور بگویند اگر خواستیم شما نان می خورید و اگر نخواستیم شما نان نمی خورید.

امام جمعه شیراز ادامه داد: هفته گذشته دو حرکت قوی در راستای خنثی کردن و بی اثر کردن تحریم شاهد بودیم یکی آغاز اجرای قرارداد ۲۵ ساله راهبردی با چین و دیگری سفر رئیس جمهوری به شوروی.

آیت‌الله دژکام گفت: تاجرها و همه سرمایه‌داران و کسانیکه کار اقتصادی می‌کنند دستشان برای همکاری با کشوری که قدرت دوم اقتصادی جهان به شمار می‌رود، باز است، خصوصا در استان فارس که انتظار داریم تجارت و روابط اقتصادی خوبی طراحی شده و شکل بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ابراز امیدواری کرد که اقدامات اجرایی شده در هفته گذشته توسط دولت در توسعه ارتباطات اقتصادی با چین و روسیه، تداوم حرکتی محکم و موثر برای خنثی کردن تحریمها و عزتمندی هرچه بیشتر ایرانیان و مسلمانان باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماز جمعه خانه عنکبوت روسيه شوروی جنگ جهانی دوم عربستان قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین امام جمعه شیراز الله دژکام آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

به گزارش ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع روسیه با قدردانی از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به این رژیم، اظهار کرد: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا  از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها
  • سلطان گولر: رئال تسلیم جواهر ترک
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • انتقام از شوروی
  • عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم
  • نابودی طاغوت وعده صادق الهی است
  • نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است