Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ امام جمعه ساری با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم نسبت به مسائل دینی و فرهنگی، گفت: خوشبختانه دولتی در کشورمان سرکار آمده که از نظر نوع تفکر فرهنگی به ما نزدیک است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مهم‌تر از کمک مالی دولت به نهادهای دینی و فرهنگی، این همگرایی فکری را مهم‌تر می دانم، گفت: چند صدایی در عرصه فرهنگی و دینی خنثی کننده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در نشست مشترک آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور با مسئولان استان به نقش برجسته حوزه علمیه در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: حوزه توانست در گام نخست با سرنگونی حکومت پهلوی استبداد را از بین ببرد.

وی افزود: این نهاد مهم فرهنگی و دینی در گام دوم می‌تواند استکبار را نیز از صحنه روزگار بردارد و این ظرفیت در حوزه‌های علمیه وجود دارد و نباید این قوت را دست کم بگیریم.

امام جمعه ساری با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم نسبت به مسائل دینی و فرهنگی، گفت: خوشبختانه دولتی در کشورمان سرکار آمده که از نظر نوع تفکر فرهنگی به ما نزدیک است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مهم‌تر از کمک مالی دولت به نهادهای دینی و فرهنگی، همگرایی فکری را مهم‌تر می دانم، خاطرنشان کرد: چند صدایی در عرصه فرهنگی و دینی خنثی کننده بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی ادامه داد: در گذشته مقام معظم رهبری در مسائل مختلف به ویژه طرح ۲۰۳۰ توصیه‌هایی داشتند و علیرغم تأکید چند باره در این خصوص مسئولان وقت موضع دیگری اتخاذ می‌کردند.

وی با بیان اینکه چند صدایی مشکلات فرهنگی کشور را چند برابر خواهد کرد، بیان داشت: هماهنگی مناسب دولت با نهادهای دینی و فرهنگی بسیار ارزشمند است که باید از آن در جهت تقویت این مبانی در کشور به خوبی بهره گرفته شود.

امام جمعه ساری ادامه داد: اینکه امروز دولت و رئیس جمهور بسترهای فرهنگی را در اختیار نهادهای حوزوی و دینی می‌گذارد و از ما کمک می‌خواهد این خود بزرگترین موفقیت است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان اینکه به طور حتم نگاه دولت فعلی کمک به نهادهای دینی و فرهنگی است، تصریح کرد: اما حوزه‌های علمیه همواره به بسترهای مردمی متکی بودند و خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: باید وفاق موجود در کشور را غنیمت بدانیم و از این فرصت به وجود آمده حداکثر استفاده را داشته باشیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا حوزه علمیه آیت الله اعرافی حوزه های علمیه محمدی لائینی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا نماینده ولی فقیه در مازندران نهادهای دینی و فرهنگی امام جمعه ساری مهم تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود

مرتضی افقه گفت : من تصور نمی‌کنم بانک مرکزی و حتی همین مجلس که حالا منتقد شده است، بتوانند کاری بیش از آنچه تاکنون دیده‌ایم انجام دهند و مانند سابق نرخ ارز در ایران متأثر از عوامل خارجی  خواهد بود و هرچه به انتخابات آمریکا نزدیک می‌شویم هم محور نرخ ارز صعودی می‌شود.

مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.

دیگر خبرها

  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود