Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قطعا یکی از عرصه هایی که می تواند در بحث اشتغالزایی تاثیرگذار باشد و به طور ویژه از تخصص های نوین جوانان استفاده کند، بحث توسعه کسب وکارها در بستر این اپلیکیشن ها و پلتفرم های داخلی فعال در این حوزه است.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت استارت آپ ها و پلتفرم های خرید آنلاین داخلی در حوزه توسعه کسب و کارها، بیان کرد: یکی از موضوعات جدید در حوزه اشتغال به ویژه در حوزه کسب و کارهای جدید استفاده از پلتفرم ها و بسترهای فضای مجازی است، ما چه بخواهیم و چه نخواهیم امروز نوع تجارت تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز شاهدیم که قریب به ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی بسیاری از کشورها به تجارت در فضای الکترونیکی و های تک و پلتفرم های خرید آنلاین اختصاص دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: مدتی پیش کسی فکر نمی کرد که در قالب پلتفرم ها کسی بتواند کسب وکاری ایجاد کند. ما قبلا در فضای ارتباطات دیجیتال و الکترونیکی در بستر فضای مجازی  سایت های تجاری داشتیم که صرفا به صورت تک بعدی بحث خرید و فروش انجام می دادند، اما با انجام یک کار ترکیبی شاهد یک جهش در این حوزه هستیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مثال بارز آن بحث تاکسی های اینترنتی است؛ کسب و کارهای ثابت که در حوزه حمل و نقل ارائه خدمات داشتند در ابتدا نسبت به این پلتفرم ها مقاومت داشتند و کسی باورش نمی شد که یک تلفن همراه بتواند هم موقعیت مسافر را شناسایی کند و هم موقعیت راننده را و کار قیمت گذاری و پرداخت آنلاین هم انجام دهد.

این عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه تاکید کرد: متاسفانه امروز سهم ما از اقتصاد دیجیتال زیر ۵ درصد است. این آمار نشان می دهد ما همچنان شیوه سنتی را در حوزه تجارت چه در داخل و چه در خارج پیش گرفته ایم. قطعا یکی از عرصه هایی که می تواند در بحث اشتغالزایی تاثیرگذار باشد و به طور ویژه از تخصص های نوین جوانان استفاده کند، بحث توسعه کسب و کارها در بستر این اپلیکیشن ها و پلتفرم های فعال در این حوزه است.

یوسفی افزود: ما اگر بتوانیم از ظرفیت پلتفرم های داخلی فعال در این حوزه استفاده کنیم، مزیت های متفاوت گوناگونی به همراه دارد. زمانی که پلتفرم داخلی باشد ثبت مالکیت شده و درآمد آن برای جوان متخصص خودمان است. از سوی دیگر یک بازار ایمن به وجود می آید و از سوءاستفاده های احتمالی جلوگیری می شود. بنظر می رسد که یکی از بازارهای جدید که در حوزه اشتغال باید بر روی آن سرمایه گذاری کرد و حتی تحریم ها نیز بر روی آن اثر ندارد همین استارت آپ ها و پلتفرم های خرید آنلاین داخلی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استارت آپ ها مجلس یازدهم استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مهرداد اصغری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل در اظهار کرد: واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در شهرستان نمین با حمایت بنیاد برکت به بهره‌برداری رسید و فاز توسعه این واحد نیز پس از سال‌ها تعطیلی احیا شده و به چرخه تولید بازگشت.
وی افزود: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی در حال حاضر برای ۴ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت بیان کرد: طی ۵ سال گذشته از ۶ هزار طرح اشتغال‌زایی در سطح استان اردبیل حمایت شده است که سهم شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان از این میزان ۴ هزار و ۴۰۰ طرح با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.
اصغری ادامه داد: بنیاد برکت طرحی به نام زنجیره سبز دارد که هدف آن حمایت از تولید محصولات کشاورزی است که به امنیت غذایی ختم می‌شود.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل تصریح کرد: سقف تسهیلات بنیاد برکت برای طرح‌های خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان است که این رقم در حوزه‌های کشاورزی، شیلات و دامداری تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد و بازپرداخت آن به شکل تنفس‌دار هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد