Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:24:25 GMT

۵۸ درصد اهداکنندگان خون در قزوین مستمر هستند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۴۴۵۷

۵۸ درصد اهداکنندگان خون در قزوین مستمر هستند

مریم مدرسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر و با اشاره به رشد آمار اهداکنندگان مستمر خون در استان قزوین، افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۵۴.۹۴ درصد از اهداکنندگان خون استان مستمر بودند.

وی اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال ۲۹ هزار و ۷۱۷ مورد اهدای خون در پایگاه های انتقال خون استان قزوین به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۳۹۱ نفر را اهداکنندگان مستمر تشکیل داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان قزوین افزود: با توجه به افزایش سن اهداکنندگان مستمر در تلاش هستیم با روش های مختلف از جمله برگزاری پویش ها، بر تعداد اهداکنندگان مستمر جدید بیفزاییم.

این مسوول با بیان اینکه نیاز خیلی از بیماران بستری در مراکز درمانی و بیمارستانی به خون و فرآورده های مربوط به آن دائمی و مستمر است، یادآور شد: براساس مطالعات انجام شده، هر واحد اهدای خون می تواند منجر به نجات جان سه بیمار شود.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با بیان اینکه باید با کمک رسانه ها شاهد ترویج فرهنگ اهدای خون باشیم، یادآور شد: در حال حاضر ۲ مرکز انتقال خون در شهرهای قزوین و تاکستان و یک مرکز سیار نیز در شهرستان های مختلف استان پذیرای اهداکنندگان خون هستند.

برچسب‌ها سازمان انتقال خون ایران استان قزوین بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون ایران استان قزوین بهداشت و سلامت سازمان انتقال خون ایران استان قزوین بهداشت و سلامت اهداکنندگان مستمر استان قزوین انتقال خون خون استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ متخصص بیماری‌های داخلی و مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در استان همدان ۲۶۹ بیمار مبتلا به هموفیلی داریم که ۱۹۴ نفر از آنها نیازمند دریافت دارو به صورت مستمر هستند.

طوس کیانی افزود: این بیماری نوعی اختلال در خونریزی به طور وراثتی است و بیشتر با علائم کاهش انعقاد خون و کبودی‌های بدن پس از ضربه مشخص می‌شود.

به گفته این متخصص داخلی، هموفیلی با خونریزی مفصلی و تغییر شکل مفاصل و گاهی گوارشی و مغزی همراه می‌شود.

دکتر کیانی افزود: راه درمان این بیماری دریافت فاکتور‌های خونی به ویژه فاکتور‌های ۸ و ۹ است که از فراوده‌های خونی در کشور ما هم تهیه می‌شود و با تزریق به بیمار منتقل می‌شود، تا آنزیم‌های خون مبتلا به هموفیلی مشابه افراد سالم شود.

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
  • پیشنهاد ۵ ساله شدن سقف قراردادهای موقت به دولت رفت
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر