Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:24:14 GMT

روند شناسایی بیماران کرونایی در قم صعودی شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۴۸۵۶

روند شناسایی بیماران کرونایی در قم صعودی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی مصری با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان، گفت: در حال حاضر ۱۱۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم تحت مداوا قرار دارند که ۱۰ تَن از آن‌ها به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

مصری اظهار داشت: در شبانه‌روز منتهی به نخستین روز بهمن‌ماه، ۳۵ نفر مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلاء به کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بستری شدن ۳۲ تَن از این افراد را مورد توجه قرار داد و گفت: ۲۶ نفر که طی روزهای گذشته بستری شده بودند نیز به تشخیص پزشکان معالج برای انجام درمان در منزل از بیمارستان مرخص شدند.

مصری با اشاره به اینکه هیچ مرگ‌ومیری ناشی از کرونا نداشتیم گفت: از ۴۲۳ آزمایش کرونای انجام شده نتیجه ۱۸۷ مورد مثبت شد.

رئیس علوم پزشکی قم بیان کرد: از آغاز اجرای طرح همگانی واکسیناسیون کرونا در قم یک‌میلیون و ۶۲۸ هزار ۱۳۴ دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.

کد خبر 5405766

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا بارش برف برف و کولاک کرمانشاه بوشهر برف روبی سیل کرمان ویروس کرونا برف و یخبندان امداد رسانی خطبه های نماز جمعه سیل هرمزگان تعطیلی مدارس راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • وضعیت سنجش رسانه‌های خدمت عمومی در ایران
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد