Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور در روستاها و بررسی و حل مشکلات ساکنان مناطق محروم از مهمترین وظایف نمایندگان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی در سفر یک روزه به روستاهای ککجین، بادمجین چاریس، زاکان و مشکین آباد از توابع بخش مرکزی قزوین ضمن آشنایی با مشکلات و مطالبات مردم روستاها برای حل برخی از آنها پیگیری لازم را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سفر که در شرایط زمستانی و بارش شدید برف و سفید پوش شدن مناطق کوهستانی انجام شد، مردم روستاهای ککجین، بادمجین چاریس، زاکان و مشکین آباد ضمن استقبال گرم از نماینده خود خواستار پیگیری مشکلات آب، افزایش سهمیه آرد و زمین های وقفی شدند.

تامین آب شرب، آب کشاورزی، مشکلات منابع طبیعی و اراضی اوقافی، توسعه طرح هادی، تقویت سرعت اینترنت و آنتن دهی، اصلاح و لکه گیری جاده ها و آسفالت معابر روستایی از جمله مشکلات عمده مردم روستاهای این مناطق بود که با نماینده مجلس در میان گذاشتند.

لطف الله سیاهکلی در جمع روستاییان اظهارداشت: برای حل مشکل همیشگی آب شرب پیشنهاد می کنیم روستاییان این مناطق تحت پوشش اداره آبفا قرار گیرند در غیر این صورت در حد توان کمک می کنیم تا گره ای از مشکلات کنونی به صورت موقت برداشته شود.

ساخت 100 استخر ذخیره آب از محل فروش اموال مازاد دولتی

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین آب کشاورزی نیز خبر خوشی به مردم داد و گفت: با موافقت وزیر جهاد کشاورزی قرار است از محل فروش اموال مازاد دولتی در استان، هزینه ساخت 100 استخر ذخیره آب کشاورزی تأمین شود که این راهکار می تواند ضمن حل مشکل آب کشاورزی به اشتغال و رونق اقتصادی روستاها نیز کمک کند.

سیاهکلی در ادامه به تغییر رویکرد مسئولان منابع طبیعی استان اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش می کنیم تا اختلاف بین مردم و اداره منابع طبیعی در کمیسیون رفع تداخلات حل شود و در حال حاضر رویکرد خوبی در این زمینه در استان وجود دارد که گره گشاست.

وی در خصوص اراضی وقفی نیز بیان کرد: با مذاکراتی که با رئیس سازمان اوقاف کشور انجام شده قرار است با افراز و تبدیل به احسن و قیمت گذاری این اراضی، برای سند دار کردن اراضی وقفی اقدام اساسی شود که این کار می تواند رضایت مردم را جلب کند.

سیاهکلی در زمینه ساخت مسکن در روستاها اظهارداشت: اهالی روستاها نباید محدودیتی در ساخت مسکن داشته باشند و در این رابطه مدیر بنیاد مسکن قزوین برای حمایت از ساخت مسکن و توسعه طرح هادی روستایی اعلام آمادگی کرده و در حال حاضر 200 میلیون تومان تسهیلات با بهره 4 درصد،  50 میلیون تومان وام 18 درصد و همچنین 50 میلیون تومان به صورت بلاعوض در حوزه ساخت مسکن روستایی پرداخت می شود که می تواند به تسهیل در ساخت و ساز روستایی کمک کند.

وی گفت: یکی از وظایف مهم نمایندگان سرکشی به روستاها و مناطق محروم و آشنایی با مشکلات مردم این مناطق است و ما نیز رسالت خود می دانیم ضمن حضور در جمع شما ضمن شنیدن دیدگاهها و سخنان ارزشمند شما بزرگواران در حد توان خود برای گره گشایی از تنگناها و مشکلات اقدام کنیم تا رضایت مردم جلب شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان

 سردار نعمت‌اله باقری در حاشیه بازدید از بیمارستان صحرایی این شهرستان، اظهار کرد: سال گذشته ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق محروم استان توسط جهادگران و پزشکان بسیجی ویزیت شدند.
وی خاطرنشان کرد: امروز نیز بیش از ۲۰ تیم تخصصی و ۲۰ تیم پزشک عمومی و در مجموع بیش از ۲۷۰ نفر کادر پزشکی و مجموعه‌های هماهنگ‌کننده در خدمت مردم مناطق محروم دلفان هستند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه بیمارستان صحرایی امروز نمونه یک زنجیره درمانی است، افزود: ویزیت و معاینه مردم از خانه‌های بهداشت محله آغاز و تا درمان در بیمارستان‌های استان ادامه خواهد داشت.
باقری بیان داشت: امروز نخستین بیمارستان صحرایی و اردوی جهادی در سال جدید برپا شده و قطعا تا پایان سال این خدمت بی‌منت در دیگر مناطق محروم استان ادامه می‌یابد.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی و تحقق شعار سال در حاشیه بیمارستان صحرایی، تصریح کرد: نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در راستای توانمندسازی و کمک به اشغال و تولید مردم دلفان نیز برپا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند