Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@21:24:40 GMT

هشدارهای دبیر کل سازمان ملل برای سال ۲۰۲۲

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۵۴۸۴

هشدارهای دبیر کل سازمان ملل برای سال ۲۰۲۲

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب،دبیر کل سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی گفت می‌خواهم سال ۲۰۲۲ را با به صدا درآوردن پنج هشدار آغاز کنم. این هشدارها شامل بیماری همه گیر کووید-۱۹ و افزایش نابرابری جهانی، امور مالی جهانی، بحران آب و هوایی، بی‌قانونی در فضای سایبری، و تهدید صلح و امنیت جهانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هشدارها نیازمند بسیج تمام کشورها است.

وی خاطرنشان کرد ویروس کرونا همچنان زندگی ها، برنامه ها و امیدها را زیر و رو می کند. قطعیت وجود ندارد. در همین حال، نابرابری ها در حال افزایش است. تورم در حال افزایش است. بحران آب و هوا، آلودگی و از دست دادن تنوع زیستی همچنان ادامه دارد. جهان با ناآرامی سیاسی و درگیری های وحشیانه مواجه است. بی اعتمادی بین قدرت های جهانی در حال افزایش است.

دبیرکل سازمان ملل افزود همه این چالش‌ها در اصل شکست‌های حکمرانی جهانی هستند، از سلامت جهانی گرفته تا فناوری دیجیتال، بسیاری از چارچوب‌های چندجانبه امروزی منسوخ شده‌اند و دیگر برای دستیابی به هدف مناسب نیستند.   گوترش اضافه کرد جهان باید در نبرد کرونا به حالت اضطراری برود. سویه اومیکرون یک هشدار دیگر است. سویه بعدی ممکن است بدتر باشد. توقف شیوع کرونا در جهان باید در راس دستور کار همه باشد.

وی ادامه داد باید با اطلاعات نادرست درباره واکسن مبارزه کرد و اقدامات بیشتری انجام شود تا جهان برای همه گیری بعدی آماده شود.

گوترش گفت که جهان باید برای اصلاح امور مالی جهانی وارد حالت اضطراری شود. کشورهای کم درآمد کمترین رشد خود را در یک نسل تجربه می کنند.

دبیر کل سازمان ملل گفت تفاوت بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در حال تبدیل شدن به یک سیستم است. این تفاوت نسخه ای برای بی ثباتی، بحران و مهاجرت اجباری است. این عدم تعادل یک مشکل نیست، بلکه یکی از ویژگی های سیستم مالی جهانی است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سازمان ملل گوترش سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۵۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت الله عبدالملکی ظهر امروز و در نخستین روز از آغاز به کار این نمایشگاه با حضور در غرفه منطقه آزاد اروند با مسئولین این سازمان دیدار و گفت و گو کرد.

وی همچنین ضمن این بازدید در جریان فعالیت ۱۰ شرکت تولیدی و صادراتی حاضر در این نمایشگاه به نمایندگی از فعالین اقتصادی منطقه آزاد اروند قرار گرفت.

ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) از امروز ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدت ۵ روز (تا ۱۲ اردیبهشت) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • صدور هشدارهای ویژه هواشناسی در هرمزگان
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد