Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقیه زنگنه نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر با همکاری فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان به‌صورت باشکوه برگزار خواهد شد.

زنگنه نژاد با تبریک ولادت حضرت زهرا (س)، بیان داشت: حضرت صدیقه طاهره (س) به‌عنوان الگوی تمام‌عیار برای جامعه زنان مسلمان و بانوان تراز اول انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر به‌تمام‌معنا تعبیری است که رهبر انقلاب از ایشان دارد یعنی مثل یک هدایتگر عموم بشر؛ در این حد و در این اندازه زهرای اطهر، دختر جوان، ظاهر می‌شود و این زنِ اسلام است.

وی ادامه داد: زن به‌عنوان رکن اصلی خانواده و عهده‌دار تربیت نسل‌های آینده، همواره شایسته تجلیل و بزرگداشت بوده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به اینکه هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر منجر به شورونشاط فزاینده دهه فجر می‌شود، اذعان کرد: در برنامه‌های ستاد بزرگداشت مقام زن و روز مادر بر نقش و جایگاه زنان در تشکیل و پیشرفت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی انقلاب اسلامی، گسترش فرهنگ و سیره فاطمی، انعکاس دستاوردهای بانوان پس از انقلاب اسلامی و معرفی الگوهای انقلابی و اسلامی از بانوان موفق و تأثیرگذار، تأکید شده است.

وی در ادامه به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن در بوشهر پرداخت و افزود: برگزاری همایش «بوی خوش مادری» با حضور مادران جوان چند فرزندی، دیدار بانوان شاغل دستگاه‌های اجرایی با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، برگزاری نهمین همایش ملی اسوه‌های صبر و ایثار، افتتاح مراکز کسب‌وکار بانوان، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای زنان، نشست هم‌اندیشی با جامعه اساتید و نخبگان دانشگاهی استان، تجلیل از بانوان خیر و پویش دستبوس مادر از اهم برنامه‌های این هفته هست.

زنگنه نژاد ادامه داد: در پویش دستبوس مادر مجموعه رویدادهایی از قبیل جشنواره سرود، رویداد رسانه‌ای، جشنواره ادبی و پویش مجازی دستبوس مادر پیش‌بینی‌شده که با همکاری اهالی رسانه، جامعه فرهنگی و هنری، چهره‌های مطرح استانی و گروه‌های مردم‌نهاد برگزار خواهند شد.

تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان بوشهر تدوین‌شده است، پرداختن به مسائل حوزه زنان و خانواده در استان نیازمند نگاه ویژه همه نهادها و دستگاه‌های دولتی است.

زنگنه نژاد با تأکید بر نقاط قوت، فرصت‌ها و ایجاد بستری مناسب جهت استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در استان، گفت: در افق گام دوم انقلاب، شاهد تحول و توانمندسازی همه‌جانبه در این حوزه خواهیم بود و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر در راستای منویات مقام معظم رهبری، پرداختن به مسئله خانواده و همچنین تقویت فرهنگ فرزند آوری و جوانی جمعیت را در اولویت قرار داده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر ضمن اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر، ادامه داد: در راستای تسهیل سازی امور زنان و توانمندسازی آنان، طرح‌هایی ازجمله اعطای تسهیلات اشتغال و کارآفرینی زنان روستایی وزنان سرپرست خانوار، تسهیلات ازدواج آسان برای زوج‌های روستایی، تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان ناباروری سطح سه استان، تأسیس اماکن تفریحی و تفرجگاه‌های ویژه بانوان و خانواده به تصویب رسیده است که در حال پیگیری است.

زنگنه نژاد حضور و مشارکت‌های مردمی با محوریت مسجد و مدرسه را ارزشمند و تمدن ساز خواند و اضافه کرد: طرح خیرین مسکن‌ساز برای فراهم نمودن مسکن مناسب زنان سرپرست خانوار از طرح‌های پیشنهادی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با رویکرد مشارکت‌های مردمی است.

وی بزرگداشت زنان با توجه به نقش محوری آنان در خانواده و جامعه را متعلق به همه ایام سال دانست و گفت: باید دستگاه‌های اجرایی استان، مراسم تکریم از بانوان شاغل را با اولویت مادران چند فرزندی به‌صورت هرچه باشکوه‌تر برگزار کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر از جامعه نخبگان، صاحب‌نظران، فرهیختگان و فعالین اجتماعی استان، برای ارائه طرح‌ها و پیشنهادها خود در حوزه زنان و خانواده دعوت به همکاری کرد.

کد خبر 5405824

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری امام جمعه بوشهر استانداری بوشهر زنان بارش برف برف و کولاک کرمانشاه بوشهر برف روبی سیل کرمان ویروس کرونا برف و یخبندان سیل هرمزگان امداد رسانی خطبه های نماز جمعه تعطیلی مدارس راهداری امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر بزرگداشت مقام زن زنان و خانواده زنگنه نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خلجی چهارشنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان، با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ در شهرها اجرا شد که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها سه هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: استفاده از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری شهرهای استان زنجان، نشان از عزم جدی در این حوزه است و قطعاً کام مردم را شیرین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته با وجود نیاز مبرم ناوگان حمل‌ونقل شهری هیچ‌گونه اقدامی مؤثر در این حوزه انجام نشده بود، افزود: با تلاش‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سطح شهرها وارد ناوگان شده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

خلجی ادامه داد: در بخش خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در سطح استان ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه افزایش بودجه شهرداری‌ها در راستای تداوم نگاه توسعه‌ای به شهرها است، گفت: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم بودجه شهرداری زنجان ۳.۵ برابر شده است که رقم بسیار قابل توجهی است و با تزریق آن به طرح‌ها افزایش خدمات عمومی به مردم را شاهد هستیم.

خلجی افزود: با بررسی بودجه شهرداری استان، مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است در حالی‌که در قانون این عدد ۴۰ درصد است که مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد که در شهرداری نگاه به عمران شهری بسیار جدی بوده و سعی شده است با کاهش سایر هزینه‌ها پروژه‌های مورد نیاز در شهرها به مرحله اجرا درآید.

وی ادامه داد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش شد نگاه‌ها در این حوزه به مسائل شهری منطبق بر واقعیت و کمک برای رفع نواقص باشد و همه تلاش‌ها در این راستا انجام شده است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان در ادامه با اشاره به احداث ۹۴ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهرهای استان، گفت: در این راستا اقدام به جداسازی آب خام و آب شهری برای آبیاری فضای سبز نیز انجام شده که بخش عمده‌ای از کار در این حوزه انجام شده است.

خلجی با اشاره عملکرد شورای شهر زنجان، افزود: فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها به‌عنوان پارلمان شهری نشان از بلوغ سیاسی و توجه به نظرات مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری است.

کد خبر 6094383

دیگر خبرها

  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست