Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: خطر آتش‌سوزی بیخ گوش ۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در بازار بزرگ اصفهان است، اما اصناف در این زمینه همکاری لازم را ندارند.

ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به آتش‌سوزی شب گذشته در مغازه کفش‌فروشی در بازار کفاشان بازار بزرگ اصفهان، اظهار کرد: یکی از چالش‌های اساسی در کلان‌شهر اصفهان ایمنی بازار بزرگ این شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این زمینه بیشترین نقش را اتاق اصناف اصفهان دارد، درحالی‌که در چند سال گذشته اتاق اصناف برای ایمنی اصناف همکاری لازم را نداشته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به رایزنی‌های اخیر با اتاق اصناف اشاره و اظهار کرد: بازدیدهای مشترکی نیز با همکاری اتاق اصناف از واحدهای صنفی بازار بزرگ اصفهان داشته‌ایم و موارد غیر ایمن را به مالکان واحدهای صنفی اعلام کرده‌ایم.

قانون مدون برای ایمنی بازار اصفهان نداریم

وی با اشاره به وجود ۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در بازار بزرگ اصفهان، گفت: باید قانون مدون و الزام‌آوری برای ایمنی واحدهای صنفی داشته باشیم که به‌واسطه آن در واحدهای صنفی و به‌ویژه اصناف اصفهان به خود ایمنی بازار برسیم. چنانچه در یکی از حریق‌ها بازار بزرگ اصفهان تعطیل باشد، شاهد حادثه‌ای فاجعه‌ بارتر از بازار تبریز خواهیم بود.

مطلبی با بیان اینکه تاکنون تذکرات زیادی را به اداره کل میراث فرهنگی، اداره برق و اتاق اصناف اصفهان برای ایمنی بازار داده‌ایم، تصریح کرد: شبکه تارعنکبوتی برق‌کشی در بازار اصفهان بسیار خطرناک است، اما هیچ نهادی تاکنون توجه ویژه به این مسئله نداشته است.

عزم ما ایمنی بازار بزرگ اصفهان است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اعلام اینکه عزم ما ایمن‌سازی بازار است، افزود: جلسه‌ای با اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس داشتیم تا شاهد تکرار این حوادث نباشیم.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی پهنه‌بندی خطر و ارزیابی ریسک در بناهای تاریخی اصفهان توسط آتش‌نشانی و با همکاری دانشگاه اصفهان انجام شده و کتاب آن نیز چاپ شده است، ادامه داد: ارزیابی ریسک خطر در بازار نیز آغاز شده و تا یک ماه آینده نقشه پهنه‌بندی خطر در بازار اصفهان نیز آماده خواهد شد.

مطلبی با بیان اینکه در بازار بزرگ اصفهان کاربری‌های خطرناکی از جمله کارگاه‌های طلاسازی فعالیت دارند، اضافه کرد: در این کارگاه‌ها از کپسول‌های ۱۱ کیلوگرمی گاز مایع و کپسول‌های هوا استفاده می‌شود که بسیار خطرآفرین است و نمونه این حادثه را یک ماه گذشته در بازار اصفهان داشتیم که به علت حضور به‌موقع آتش‌نشانان و باوجود دسترسی بسیار سخت و تصرف‌های کسبه، اطفا شد.

تذکر برای ایمن‌سازی پاساژهای خیابان چهارباغ عباسی

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، وی با بیان اینکه پاساژهای چهارباغ نیز تحت بررسی ایمنی قرار گرفته و موارد ایمنی را به هیئت امنا تذکر داده شده است، افزود: ما تذکرات را می‌دهیم اما رفع آن‌ها هنوز برای کسبه الزام‌آور نیست و برای این مهم باید قانون محکمی داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: خطرها را شناسایی کرده‌ایم و اولویت پرخطر، میان خطر و کم‌خطر را احصا کرده و به‌صورت جدی ورود کرده‌ایم تا بتوانیم تاب‌آوری شهر را افزایش دهیم.

وی در خصوص بیمه بودن اصناف در برابر آتش‌سوزی نیز گفت: در این زمینه متأسفانه بسیاری از واحدهای صنفی بیمه آتش‌سوزی را ندارند و این برای مالکان ضرر زیادی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آتش سوزي آتش نشاني ايمني بازار بازار اصفهان ایمنی بازار مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بازار بزرگ اصفهان بازار اصفهان واحدهای صنفی ایمنی بازار برای ایمنی اتاق اصناف آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۶۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورهال واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز

 رضا طرفی سرپرست واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی (اسکید مونتد) در خصوص اورهال و تعمیرات اساسی این واحد گفت: نظر به اینکه راهبری این واحد عملیاتی در سال ۱۴۰۲ به شرکت نفت و گاز اروندان تحویل داده شد و با توجه به برنامه‌های کلان شرکت ملی نفت ایران برای برداشت هر چه بیشتر و افزایش تولید از میادین مشترک؛ بعد از تحویل‌گیری این تاسیسات از سوی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان برنامه‌های تعمیرات اساسی در دستور کار قرار گرفت.

او می‌گوید: این واحد تولیدی با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه نفت در روز، پنج سال در سرویس بوده و پیش از این تعمیرات اساسی بر روی آن انجام نشده است.

به گفته او بر همین اساس شرکت نفت و گاز اروندان برنامه‌های خود را برای اصلاح، تعمیر، نگهداری و بازرسی مخازن موجود به منظور افزایش تولید و کارایی بهتر تجهیزات فرآیندی را آغاز کرد.

سرپرست واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد گفت: طی جلساتی مشترک در همه بخش‌ها الزامات مورد نیاز در نظر گرفته شد و بعد از صدور مجوز‌های قانونی و دستورالعمل‌های اجرایی و ایمنی از سوی مدیریت شرکت نفت و گاز اروندان به پیمانکار، کار تعمیرات اساسی از ۱۹ فروردین ماه سال جاری با نظارت و مدیریت ما آغاز شد.

وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی بر روی پنج مخزن نفت شامل سه مرحله تفکیک‌گر و دو مرحله نمک‌گیر انجام شد، افزود: مراحل تمیز کاری و تعمیر با خارج کردن ۶۰۰ قطعه داخلی آغاز شد و مرحله بستن آنها طی روز‌های اخیر به پایان رسید.

طرفی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و راه‌اندازی مجدد ردیف اول این واحد، گفت: قبل از راه‌اندازی مجدد تمامی برنامه‌های ایمنی، PSSR (بازبینی ایمنی پیش از راه‌اندازی) و موارد مربوط به الزامات قبل از راه‌اندازی در جلسات تخصصی بررسی و با اجرای تمام الزامات ایمنی راه‌اندازی مجدد انجام شد.

سرپرست واحد فرآورشی اسکید مونتد ادامه داد: در این تعمیرات اساسی ۶۰۰ متر مربع از مخازن و تجهیزات، ۶۰۰ قطعه، تمامی شیرآلات فرآیندی، پمپ‌ها و دیگر تجهیزات مربوط به ردیف اول کارخانه شستشو، سرویس و تعمیر گردید.

به گفته او در این مدت از فرآیند اورهال تمام مراحل کار با هماهنگی، نظارت بازرسی و HSE انجام شد و هیچگونه حادثه‌ای رخ نداد و رعایت نکات ایمنی را در درجه اول اهمیت کار قرار دادیم.

طرفی در پایان از کلیه کارکنان جهادی و سخت‌کوش شاغل در واحد‌های عملیاتی، تعمیراتی و ستادی خود که در جهت انجام این اورهال در میدان آزادگان جنوبی تلاش و فعالیت ۲۴ ساعته داشتند تقدیر و تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • اورهال واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز