Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@21:27:52 GMT

پلیس: با پیامک قطع برق، حسابتان خالی نشود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۶۳۸۴

پلیس: با پیامک قطع برق، حسابتان خالی نشود

تین نیوز

سرهنگ علی محمد رجبی با اشاره به شیوه های کلاهبرداری سایبری اظهار کرد: به تازگی یکی ازمواردی که کلاهبرداران سایبری با استفاده از آن اقدام به سواستفاده از شهروندان کرده اند، کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک هشدار قطع برق است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: در این شیوه مجرمان اقدام به رسال پیامک های جعلی هشدار قطع برق به شهروندان کرده و لینکی جعلی را نیز درون آن قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد با استفاده از عباراتی نظیر اینکه در صورت عدم پرداخت، برق به مدت 72 ساعت قطع خواهد شد یا حتی عباراتی مانند در صورت پرداخت از لینک زیر تخفیف یا جایزه خوش حسابی دریافت خواهید کرد، کاربران را به سمت استفاده از لینک هدایت می کنند.

به گفته رجبی، با ورود کاربر به لینک مذکور این افراد نسبت به ورود و ثبت نام در وب سایت جعلی و سپس دریافت اپلیکیشن جعلی اقدام خواهند کرد یا حتی ممکن است به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز هدایت شده یا اطلاعات و محتویات داخل گوشی تلفن همراهشان از طریق بدافزارها هک شود.

وی در همین راستا به شهروندان هشدار داد:  لازم است افراد در صورت دریافت چنین پیامک هایی اولا عجولانه عمل نکنند و حتما موضوع را از طریق اداره برق پیگیری کنند، ثانیا هنگام پرداخت نیز توجه داشته باشند که نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی و هویتی کاربران برای جلوگیری از قطع برق وجود ندارد و البته حتما از درگاه های رسمی برای پرداخت قبوض استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: برق تین فیشینگ کلاهبرداری سایبری قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس قسط سوم یحیی را پرداخت نکرد

باشگاه پرسپولیس به دلیل مشکلات مالی هنوز نتوانسته است به تعهدات مالی‌اش در قبال سرمربی سابقش عمل کند.

به گزارش مشرق، بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس، این مربی با باشگاه پرسپولیس به توافق رسید تا مطالباتش را در سه قسط دریافت کند اما با اینکه که قسط اول از سوی پرسپولیس پرداخت شد، قسط دوم و سوم پرداخت نشده است.

بررسی‌های ایسنا در این زمینه نشان می‌دهد، دیروز (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) موعد پرداخت قسط سوم بوده است که این کار انجام نشده است. این در حالی است که بر اساس توافق طرفین، در صورت پرداخت‌نشدن قسط سوم در زمان مشخص‌شده، گل‌محمدی می‌تواند حدود پنج میلیارد تومان به عنوان جریمه دریافت کند. این یعنی اگر گل‌محمدی از پرسپولیس شکایت کند، علاوه بر پرداخت دو قسط، باید پنج میلیارد تومان هم جریمه بدهد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • پرسپولیس قسط سوم یحیی را پرداخت نکرد
  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت