Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-براساس آخرین اعلام وزارت‌ بهداشت تاکنون ۲۶۰۹ بیمار مبتلا به اومیکرون در کشور شناسایی شده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها در یک روز ۳۰۳ابتلای جدید افزایش پیدا کرده است.

 شهرهای واقع در نیمه غربی کشور ازجمله اصفهان با ۱۳۵مورد ابتلای جدید، شیراز با ۶۲مورد، البرز با ۲۷مورد و زنجان هم با ۱۷مورد، بیشترین آمار شناسایی کرونای اومیکرون در ۲۴ساعت را به‌خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۲۵دی شیب ابتلا به کرونا در ایران صعودی شده و بیماران قطعی شناسایی شده در کمتر از یک هفته از ۱۴۲۱نفر در روز به ۵۲۷۶نفر رسیده است.

در جهان هم آمار روزانه ابتلا به کرونا ماه گذشته کمتر از یک میلیون نفر بود و اکنون ۳برابر و به بیش از ۳میلیون نفر رسیده است. آمار فوتی‌ها هم با شیب کم صعودی شده از ۶تا ۷هزار فوتی در یک ماه اخیر به ۸هزار مرگ رسیده است.

آماری که بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت هم نسبت به آن ابراز نگرانی کرده و گفته وضعیت اومیکرون در جهان بسیار بحرانی است و بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا، درگیری بسیار شدیدی با این سویه جدید دارند:« کشورهای همسایه ایران هم درگیر بیماری‌اند و ما بسیار نگران هستیم چون قدرت انتشار این سویه بسیار بالاست.»

موارد بستری در کشور از ۱۹۴مورد در اوایل هفته گذشته به ۳۸۳مورد در روز گذشته رسیده و با اینکه خیزش دیرهنگام اومیکرون در کشور نسبت به سایر کشورهای همسایه و اروپایی یکی از موارد مثبت و فرصت زمانی مناسب برای افزایش ایمنی در جامعه مطرح می‌شد اما به‌نظر می‌رسد با تداوم روند افزایش در یک هفته اخیر به‌زودی هشدار کارشناسان مبنی بر وقوع پیک ششم در کشور محقق شود.

حالا کشورهای همسایه ایران هم درگیر اومیکرون شده‌اند، به‌طوری‌که در مرز شرقی، کشور پاکستان در روز گذشته بالاترین موارد ابتلای روزانه به کرونا را گزارش کرد، تا جایی که تنها در یک روز ۷۶۷۸ مورد ابتلای جدید در این کشور ثبت شد.

با شیوع این سویه در پاکستان، استان‌های شرقی کشور ازجمله سیستان و بلوچستان، با خطر شیوع این سویه مواجه‌اند، این در حالی است که ‌مهدی طباطبایی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اواخر هفته گذشته از شناسایی بیش از ۸۰ بیمار مبتلا به‌سویه اومیکرون خبر داده و گفته بود ۴۲ نفر از موارد مثبت تأیید شده اومیکرون در استان، مهاجران غیرایرانی بودند که در همان مرزهای ورودی به کشور مقابل بازگردانده شدند.

نگرانی وزارت بهداشت از تزریق پایین دوز سوم
آنچه از سوی مسئولان نظام سلامت مورد تأکید است، تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس است.

این همان نکته‌ای است که وزیر بهداشت هم به آن اشاره می‌کند. به‌گفته او، در نمونه‌برداری‌های انجام شده تاکنون بیش از ۲ هزار مورد مثبت ابتلا به ویروس اومیکرون در کشور شناسایی شده اما آزمایش‌ها و نمونه‌گیری‌ها به‌صورت تصادفی انجام شده و میزان آلودگی بیشتر از این خواهد بود.

براساس اعلام عین‌اللهی، در ۲هفته اخیر تعداد مراجعه‌های سرپایی ۴برابر شده است و حالا نگرانی‌ها از بابت افزایش موارد بستری و بیماران نیازمند مراقبت‌های ویژه است:«در شرایط کنونی بهترین و ایمن‌ترین کار برای پیشگیری از ابتلا به ویروس اومیکرون، دریافت دوز سوم واکسن کرونا است اما آمارهای فعلی عدد خوبی از میزان مراجعه مردم برای دریافت دوز سوم این واکسن را نشان نمی‌دهند که از این بابت به‌شدت نگران هستیم.»

او یکی از بزرگ‌ترین آفت‌ها را عادی‌انگاری‌های موجود پس از دریافت واکسن کرونا و همچنین بهتر شدن وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در شهرها عنوان می‌کند و می‌گوید:«دریافت ۳دوز به معنی ایمنی کامل و بهتر شدن وضعیت به‌معنای پایان بحران نیست و نباید استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به فراموشی سپرده شود. رعایت همین سه اصل بسیار مهم در کنار دریافت هر ۳دوز واکسن کرونا نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ابتلا به ویروس اومیکرون دارد.»

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۶۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان

ایسنا/سمنان سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کاهش پرشدگی سد دامغان در مقایسه با سال قبل، گفت: میزان پرشدگی این منبع مهم آبی ۶۱ درصد است.

حمید احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: میزان پرشدگی این سد در سال آبی گذشته ۷۱ درصد بود و اکنون ۱۰ درصد با آن میزان فاصله دارد. 

وی با اشاره به بارش‌های چند هفته اخیر در استان، بیان کرد: این بارندگی‌ها منجر به افزایش سه درصدی شاخص پرشدگی سد شهید شاهچراغی دامغان شد. میزان پرشدگی سد دامغان تا هفته اول فروردین ماه ۵۸ درصد بود که با بارش‌های خوب اخیر، این میزان از مرز ۶۱ درصد عبور کرده است. 

احسانی با اشاره به کاهش درصد پر شدن این سد، ادامه داد: سال گذشته میزان پر شدن مخزن این سد از ۱۱.۶۸ میلیون مترمکعب در سال آبی گذشته به حدودا ۱۰.۲میلیون مترمکعب در ۱۰ اردیبهشت ماه امسال رسید.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: تراز نرمال سد شهید شاهچراغی شهرستان دامغان ۱۶.۵ میلیون مترمکعب است. 

وی از سد دامغان به‌عنوان مهمترین منبع آبی در شهرستان دامغان نام برد و بیان کرد: امید می‌رود با بارش‌های بهاری شاهد افزایش حجم آب پشت سد باشیم. 

او یادآوری کرد: میزان ورودی لحظه‌ای ناشی از سیلاب‌های اخیر به این سد براساس آخرین آمارها ۶۹۵ لیتر بر ثانیه و خروجی لحظه‌ای آن نیز ۳۸۲ لیتر بر ثانیه بوده است. میزان ورودی لحظه‌ای سد در سال آبی گذشته ۳۴۷ و خروجی آن در سال آبی قبل ۵۶۷ لیتر برثانیه بوده است. 

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی و کاهش بارندگی‌های ناشی از گرم شدن زمین خواستار مدیریت و مصرف بهینه‌تر آب در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعتی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور