Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید راشد جزایری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار روزانه هشت بیمار سرپایی در استان به روزانه حدود ۳۰ تا ۳۵ بیمار افزایش کرده است که نشان می‌دهد سویه اومیکرون در استان در حال تبدیل شده به سویه غالب است.

وی ادامه داد: هنوز در خصوص تعداد بیماران بستری و مرگ و میرهای ناشی از کرونا تغییری در آمارهای استان رخ نداده و روند ثابتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزایری تصریح کرد: به طور طبیعی پس از ۲ هفته از افزایش تعداد بیماران سرپایی در خصوص بیماران بستری نیز شاهد افزایش تعداد بیماران هستیم اما در خصوص ویروس جهش یافته اومیکرون این امیدواری وجود دارد که خطر بستری در این سویه ۵۰ درصد کمتر از سویه دلتا است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح ملی بین ۵۰ تا ۶۰ درصد است، خاطر نشان کرد: این آمار در استان حدود ۵۶ درصد است که باید به ۸۵ درصد افزایش پیدا کند.

جزایری، رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی در مهار سویه اومیکرون را ضروری دانست و گفت: در وهله اول توصیه می‌شود که افراد در تجمعات حضور پیدا نکنند، چرا که در تجمعات بالای ۲۰ نفر خطر ابتلا به سویه اومیکرون وجود دارد اما چنانچه ضرورتی در خصوص حضور در تجمعات پیدا شد افراد از ۲ ماسک استفاده و فاصله فیزیکی ۲ متری را رعایت کنند.

وی با تاکید بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا، تصریح کرد: برای مقابله با سویه اومیکرون دست‌کم باید ۲ دُز واکسن تزریق شده باشد و چنانچه شرایط برای دریافت دُز سوم نیز فراهم باشد نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

به گزارش ایرنا و بنا برآمار دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۷ هزار و ۴۹۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد یک هزار و ۷۶۴ مورد جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری به جز شهرستان بروجن در وضعیت آبی ( کم‌خطر) و شهرستان بروجن در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اومیکرون چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اومیکرون چهارمحال وبختیاری ویروس کرونا اومیکرون چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت چهارمحال و بختیاری تعداد بیماران سویه اومیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری

(تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری

دیگر خبرها

  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار
  • جایگاه سوم چهارمحال و بختیاری در صدور پرونده‌های الکترونیکی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • پیش بینی افزایش ابر در چهارمحال و بختیاری
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری