Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@03:28:04 GMT

آموزش حضوری ابتدایی ها اجباری نیست

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۶۴۸۸

آموزش حضوری ابتدایی ها اجباری نیست

یونس جاوید نسب معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز در گفتگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص اجباری بودن حضور دانش آموزان مقطع ابتدایی در مدارس،  اظهار کرد: با توجه به آسیب هایی که آموزش مجازی برای فرآیند و کیفیت آموزش و مهارت های ارتباطی دانش آموزان دارد و واکسینه شدن بیش از ۹۵ درصد دبیران آموزش و پرورش و تعداد بسیاری از دانش آموزان مقاطع اول و دوم متوسطه، زمینه حضور دانش آموزان در کلاس درس با حفظ شیوه نامه های بهداشتی فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه درسخنان اخیر رئیس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش تاکید بر آموزش حضوری بوده است؛ یادآور شد:  آموزش و پرورش آمادگی لازم برای حضور دانش آموزان و کیفیت بخشی به فرآیندهای  آموزشی و پرورشی  را دارد.

این مسؤول در پاسخ به این سوال که آیا حضور دانش آموزان در کلاس ها اجباریست یا خیر؛ گفت:  اولویت سلامت دانش آموزان خانواده ها و معلمان است و تلاش ما  بر تشویق و ترغیب اولیا و دانش آموزان بر آموزش حضوری  است.  تصمیم گیری در خصوص حضور دانش آموزان در کلاس بر عهده خودشان است؛ اما تاکید و اولویت  آموزش و پرورش بر کلاس های حضوری است.

وی با اشاره به نظرات متناقض خانواده ها در خصوص حضور دانش آموزان در کلاس، افزود: برخی خانواده ها تمایل دارند آموزش، حضوری باشد؛ اما برخی خانواده ها نگران سلامتی دانش آموزان هستند؛ بنابراین  روند آموزش به نحوی است که اگر تعدادی از دانش آموزان به هر دلیلی در مدرسه حضور پیدا نکنند، از آموزش دور نمانند. شبکه شاد همچنان فعال است و آموزش توسط همکاران به صورت آنلاین و آفلاین انجام می شود.   

اختیار مدیران مدارس برای اجباری کردن حضور دانش آموزان 

جاوید نسب در خصوص اختیارات مدیران مدارس برای الزام به حضور دانش آموزان در کلاس، یادآور شد: مدیران مدارس با توجه به بخشنامه ای که وزارت آموزش و پرورش برای آنها ارسال می کند و مصوبات شورای مدرسه، برای حضور دانش آموزان تصمیم می گیرند و برای عدم حضور دانش آموزان هیچگونه اقدامی نخواهند داشت. ضمن اینکه ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و براساس آن عمل می کنیم.‌

لباس فرم مدرسه اجباری نیست

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اجباری بودن لباس فرم مدارس، بیان کرد: هیچگونه الزام و اجباری برای تهیه لباس یکنواخت در مدارس وجود ندارد و دانش آموزان می توانند لباس سال های قبل را استفاده کنند و یا از لباس های معمولی که با شرایط مدرسه متناسب باشد استفاده کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش ابتدایی حضور دانش آموزان در کلاس آموزش و پرورش خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۶۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان های دانش آموزان، از سوی مرکز بهداشت شهدای والفجر، وارنیش فلورایدتراپی برای دانش آموزان در مدارس ابتدایی زیر پوشش این مرکز اجرایی شده است.
مسوول واحد دهان و دندان این مرکز گفت: عملیات فلوراید تراپی سال هاست که با هدف جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان در مدارس انجام می شود؛ به طور کلی فلوراید ماده ای بسیار مفید در پوسیدگی های دندان، به ویژه برای سطوح صاف است.
دکتر سید امیررضا دستغیب افزود: طرح فلورایدتراپی به صورت رایگان از سوی دندانپزشکان بهداشت کاران، بهورزان و مراقبان سلامت با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس ابتدایی زیر پوشش این مرکز در حال انجام است.
او اضافه کرد: این طرح برای  ۹۵ هزار دانش آموز در مقاطع ابتدایی تا پایان اردیبهشت اجرا می شود.

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان