Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@15:27:52 GMT

نظر زنگنه درباره فساد 200 میلیاردی نفتی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۷۴۲۱

نظر زنگنه درباره فساد 200 میلیاردی نفتی

علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس با انتقاد از عملکرد بیژن زنگنه در زمان تصدی خود در وزارت نفت، اظهار داشت: موضوع آقای زنگنه از چند جهت باید مورد توجه قرار بگیرد. چرا که به واسطه حضور ایشان در وزارت نفت اتفاقات عجیب و غریبی اتفاق افتاد که باید به طور دقیق کالبدشکافی شود.

وی افزود: این اقدامات و رفتارهای عجیب آقای زنگنه مسبوق به سابقه بوده چرا که در دولت آقای خاتمی هم که ایشان در وزارت نفت مسئولیت داشت کرسنت را رقم زد که ضربه‌ای بزرگ به منافع ملی ما وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب این است که پس از این خفتی که سر مسئله کرسنت به بار آورد نه تنها مواخذه نشد بلکه  چند سال بعد دوباره وزیر شد!

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: در زمان وزارت آقای زنگنه در دولت آقای روحانی یکی از کارکنان امور مالی شرکت اکتشافات نفت، حدود 200 میلیارد تومان از حساب دولتی برداشت کرده و پس از آن، خانواده خود را به کشور دیگری منتقل می‌کند و حتی وقتی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی به این مسئله ورود می‌کنند به راحتی از کشور خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیریت بیژن زنگنه در وزارت نفت شرایط بی در و پیکری را در شرکت نفت و دیگر شرکت‌های تابعه رم زده بود، گفت: وقتی من این فساد 200 میلیارد تومانی را از آقای زنگنه در کمیسیون انرژی مجلس دهم پرسیدم پاسخ او جالب بود؛ زنگنه گفت که « همچین چیزی پیش می‌آید و طبیعی است.»؛ من تا پای استیضاح زنگنه هم پیش رفتم اما به دلیل جانبداری هیئت رئیسه وقت مجلس سوال از زنگنه به صحن نیامد.

وی افزود: مبلغ فساد در شرکت نفت به اندازه اعتبار عمرانی یکسال استان آذربایجان غربی است. سال 96 اعتبار عمرانی ما کمتر از 200 میلیارد تومان بود و آقای زنگنه می‌گفت همچین چیزی پیش می‌آید!

بیگی گفت: به نظر من همچنان باید پیگیری شود که دستگاه کارتخوان در دفتر آقای زنگنه به چه منظور بوده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم با بیان اینکه در زمان وزارت آقای زنگنه در نفت خسارت‌های قابل توجهی در موضوعات دیپلماسی نفتی به کشور وارد شد، گفت: خواسته رهبری در دولت نهم و دهم این بود گاز را از طریق پاکستان به چین و هند برسانیم و با وجود کارشکنی‌های آمریکا، پاکستان متقاعد شده بود که  انتقال گاز اتفاق بیفتد اما آقای روحانی و آقای زنگنه به توافقات ما و پاکستان در نشست اسلام آباد واکنش نشان دادند و زیر میز قرارداد زدند و قرارداد کنسل شد و پس از آن ما نتوانتسیم این کار را انجام دهیم که شکست سنگینی متوجه ما شد.

وی درباره برداشت از منابع مشترک نفتی با عراق در محدوده نفت شهر و ایلام، گفت: به واسطه تحریم خواسته ما این بود از طریق شرکت عراقی نفت برداشت شده و به فروش برسد و ما با آن شرکت عراقی حساب و کتاب کنیم که این اتفاق نیفتاد./ فارس

 

منبع: فردا

کلیدواژه: نماینده مجلس زنگنه فساد 200 میلیاردی نفتی وزارت نفت آقای زنگنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد

ایسنا/کرمانشاه یک فعال سیاسی اجتماعی، گفت: زمانی رژیم صهیونیستی تامین‌کننده منافع آمریکا و غرب در منطقه بود، اما امروز این رژیم توان دفاع از خود را هم ندارد.

جهانبخش زنگنه تبار در نشست بصیرتی جهادتبیین با عنوان آخرین تحولات منطقه غرب آسیا با محوریت جمهوری اسلامی ایران که با حضور جمعی از مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی کرمانشاه برگزار شد، عملیات طوفان الاقصی را پاسخ به ۷۵ سال ظلم، تجاوز، آوارگی و کشتار مردم مظلوم فلسطین دانست و گفت: این عملیات هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست و آبروی این رژیم جعلی را برای همیشه برد.

 وی به تحلیل عملیات افتخارآمیز وعده صادق و دستاوردهای آن پرداخت و گفت: اخلاقی بودن، شجاعانه بودن، تمام توان رژیم صهیونیستی و همپیمانان او را به مبارزه طلبیدن، تحمیل اراده ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی بر دشمن، پاسخ پشیمان‌کننده، عقب نشینی رژیم صهیونیستی و آمریکا در پاسخ دادن به این عملیات سهمگین و ناامید کردن کشورهایی که روزی به استقرار پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشورشان می‌بالیدند، بخشی از مشخصات و دستاوردهای این عملیات بود.

 زنگنه تبار گفت: زمانی رژیم صهیونیستی تامین کننده منافع آمریکا و غرب در منطقه بود، اما امروز این رژیم توان دفاع از خود را هم ندارد و هزینه‌های حمایت از این رژیم غاصب از نظر اقتصادی، امنیتی، نظامی و حیثیتی آنقدر برای غرب بالا رفته که بهتر است آمریکا و انگلیس به فکر جمع‌آوری و انتقال این رژیم جعلی به جای دیگری باشند.

این پژوهشگر مسائل سیاسی با بیان اینکه وضعیت منطقه غرب آسیا برای حضور رژیم صهیونیستی، قرمز است، افزود: اگر حکام آمریکا  سالانه میلیاردها دلار به حساب رژیم صهیونیستی واریز کنند، سرویس‌های جاسوسی خود را برای حمایت از آن بکار گیرند، رسانه‌های خود  را برای پوشش عملکرد ننگین آن فعال کنند و ماهی یک بار به آنجا سفر کنند، نتیجه نخواهد داشت و عمر فرزند نامشروع آنها رو به پایان است.

 زنگنه تبار همچنین به توطئه‌های ۴۵ ساله اخیر دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: زمانی که انقلاب اسلامی یک نهال نوپا بود، توطئه‌های آمریکا و همپیمانان او نتوانست آن را از پای درآورد و امروز که آن نهال نوپا به درخت تنومندی تبدیل شده، توطئه‌های دشمنان در مقابل آن نسیمی بیش به حساب نمی‌آید.

 زنگنه تبار گفت: برخلاف آنچه که دشمنان می‌گویند، جمهوری اسلامی به دنبال کشورگشایی، تشکیل امپراتوری و صدور تسلیحات به دنیا نبوده است، اما آنچه که از صدور انقلاب اسلامی مد نظر امامین انقلاب بود، در دنیا اتفاق افتاده و می‌توان گفت امروز تمام دنیا پیام این انقلاب الهی را دریافت کرده و تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند.

 وی گفت: تشکیل تمدن اسلامی و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت مهمترین اهداف نظام اسلامی است که به کوری چشم دشمنان، محقق خواهد شد و کسی نمی‌تواند مانع آن شود.

زنگنه تبار با بیان اینکه امروز دوستان و دشمنان یکصدا می‌گویند که قدرت اول و تعیین کننده در منطقه غرب آسیا جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در مقابل قدرت آمریکا در منطقه رو به افول است. در گذشته اگر ناو آمریکایی از مبدا به سمت منطقه غرب آسیا حرکت می‌کرد کشورهای منطقه دچار اضطراب می‌شدند، اما امروز همان ناو و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی توسط حوثی‌های قهرمان مورد هدف قرار می‌گیرند و غرق می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین