Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز نوشت: واکسن کرونا در شرایط فعلی به یگانه سلاح بشر برای مقابله با همه‌گیری تبدیل شده است. مقامات بهداشتی در ابتدا تنها افراد بالای ۱۸ سال را واجد شرایط دریافت واکسن کرونا معرفی کردند.

با این حال، گرچه واکسن کرونا باعث بروز عوارض جزئی در کودکان و نوجوانان شد، با گذشت زمان تزریق آن به افراد بالای ۱۲ سال نیز مجاز اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات بهداشتی تاکید دارند برای قطع زنجیره همه‌گیری کرونا تزریق واکسن به تمامی افراد ضروری است.

سازمان جهانی بهداشت با صدور بیانیه‌ای تزریق دوز یک سوم واکسن فایزر را برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال مجاز اعلام کرد. این توصیه پس از تایید موسسه گروه متخصصانِ مشاور استراتژیک در تایید این موضوع صادر شد.

دوز توصیه شده سازمان جهانی بهداشت برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال شامل دوز حاوی ۱۰ میلی گرم واکسن فایزر است. در حال حاضر برای افراد بالای ۱۲ سال در جهان دوز ۳۰ میلی‌گرمی واکسن فایزر تزریق می‌شود.

هم‌اکنون چندین کشور جهان شامل آمریکا، کانادا و کشورهای حوزه اتحادیه اروپا، واکسن فایزر را برای افراد ۵ تا ۱۱ سال استفاده می‌کنند.

کیت اوبرین، مدیر بخش واکسیناسیون سازمان جهانی بهداشت در این رابطه گفت: ما در تحقیقات آزمایشگاهی هیچ موضوع نگران‌کننده‌ای که سلامت افراد ۵ تا ۱۱ سال را پس از تزریق واکسن به خطر بیندازد، مشاهده نکرده‌ایم.

این نهاد بین‌المللی توصیه کرده است زمان مناسب برای تزریق دوز تقویتی (دوز سوم) واکسن ۴ تا ۶ ماه پس از دریافت دو دوز نخست است که باید اولویت دریافت با افراد کهنسال و کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با بیماری هستند، باشد.

سازمان جهانی بهداشت بار دیگر از کشورهای ثروتمند جهان خواست واکسن کرونا را در اختیار کشورهای فقیر جهان قرار دهند. عدم واکسیناسیون جهانی کرونا می‌تواند همچنان منجر به ادامه همه‌گیری شده و خطر بروز جهش‌های جدید در ویروس را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 651867 برچسب‌ها كروناويروس کودکان سازمان بهداشت جهانی واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس کودکان سازمان بهداشت جهانی واکسن کرونا سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا واکسن فایزر ۵ تا ۱۱ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور