Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در جهرم با بیان اینکه بودجه شاهرگ حیاتی هر دستگاهی است، اظهار داشت: زیرا دستگاه‌ها باید تمام فعالیت‌های مالی اعم از کسب درآمد و پرداخت هزینه‌ها برای اجرای برنامه‌های متعدد خود را در چارچوب بودجه مصوب انجام دهد.

وی گفت: سهم شهرداری‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور، نیازمند نگاه ویژه دولتمردان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر جهرم بیان داشت: در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۱ کشور از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، تنها در چند بند از لایحه بودجه پیشنهادی دولت، سهم شهرداری‌ها دیده شده و به نظر می‌رسد در بودجه پیشنهادی امسال بسیاری از سهم‌های مربوط به خدمات مدیریت شهری مغفول واقع شده است.

شاکری با بیان اینکه با توجه به خدمات گسترده شهرداری‌ها سهم آن‌ها در لایحه بودجه، باید مورد بازنگری قرار بگیرد، ادامه داد: این موضوع نیازمند بررسی تخصصی و کارشناسی شده، بازنگری مجدد و پیشنهادهایی در راستای احقاق حقوق شهرداری‌ها است.

وی افزود: در بودجه امسال (۱۴۰۰) ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت با بازپرداخت ۵۰ درصد سهم دولت و ۵۰ درصد سهم شهرداری برای طرح‌های قطار شهری و حمل و نقل شهری پیش‌بینی شده بود اما در بودجه سال آینده این مبلغ با بازپرداخت اصل و فرع آن توسط شهرداری‌ها تعیین شده است که باید نمایندگان سهم ۵۰ درصد دولت را لحاظ کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر جهرم بیان کرد: از سوی دیگر در بودجه امسال ۳ درصد مالیات ارزش افزوده قرار بود مستقیم به حساب شهرداری‌ها واریز شود اما در بودجه سال آینده قید شده که این اعتبار در اختیار وزیر کشور قرار می‌گیرد و از این طریق پرداخت می‌شود در حالی که وزارت کشور سال‌ها عوارض مواد نفتی، عوارض گمرکی، عوارض جرایم رانندگی و یارانه سوخت را پرداخت نکرده است.

شاکری افزود: این بدقولی وزارت کشور از یک سو و از سوی دیگر تمام تلاش‌ها کاهش بروکراسی اداری بود اما در اینجا دولت یک بروکراسی دیگری اضافه می‌کند. بنابراین با توجه به اینکه ۳ درصد مالیات ارزش افزوده بخش قابل توجهی از بودجه شهرداری‌ها را شامل می‌شود اگر این اعتبار در اختیار وزیر کشور قرار بگیرد، شهرداری‌ها دچار مشکل جدی خواهند شد پس این ماده بایستی حذف شود.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر جهرم بیان کرد: همچنین در بودجه سال ۱۴۰۱ قید شده یک درصد از بودجه‌ای که از مالیات ارزش افزوده به سهم شهرداری‌ها اضافه شده در اختیار وزارت کشور قرار بگیرد و به تشخیص وزیر کشور برای مصارف معین در نظر گرفته شود که این بند باید حذف شود.

شاکری با بیان اینکه در بودجه سال آینده موارد متعددی حتی خرید قیر را دستخوش تغییراتی گردیده است، گفت: با این اوضاع یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهرداری‌ها کمبود منابع است و باید این موضوع تعدیل شود.

وی ضمن بیان این موضوع که، این مالیات سهم شهروندان از فعالیت‌های اقتصادی است که در شهرشان رخ می‌دهد و نباید از آن به عنوان کمک دولت به شهر نگاه کرد، بیان داشت: انتظار داریم شورای عالی استان‌ها از ظرفیت‌های قانونی خود در راستای احقاق حقوق مدیریت شهری اقدامات مؤثری انجام دهد.

کد خبر 5406050

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر جهرم لایحه بودجه بارش برف برف و کولاک کرمانشاه بوشهر برف روبی ویروس کرونا سیل کرمان برف و یخبندان خطبه های نماز جمعه امداد رسانی سیل هرمزگان تعطیلی مدارس راهداری شورای اسلامی بودجه سال سهم شهرداری لایحه بودجه شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۸۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس

عضو هیات رئیسه مجلس گفت که احتمالا مجلس از روز سه‌شنبه هفته جاری وارد بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول می‌شود.

محمد رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هفته گذشته کمیسیون تلفیق بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ را به اتمام رساند و گزارش آن برای ثبت پیشنهادات در سامانه بارگذاری شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مهلت ثبت پیشنهادات نمایندگان تا فردا (نهم اردیبهشت) به پایان می‌رسد، احتمالا مجلس از روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) و در دو شیفت کاری وارد بررسی جداول بودجه می‌شود. امیدواریم تا پایان هفته بررسی بخش دوم لایحه بودجه به اتمام برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • حامیان گشت ارشاد