Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@03:34:32 GMT

دوم بهمن ماه با آخرین اخبار کرونا در استان ها

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۸۵۵۰

دوم بهمن ماه با آخرین اخبار کرونا در استان ها

به گزارش ایرنا ، سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون با سرعتی بالا در حال گسترش در جهان است که بی توجهی به راهکارهای  پیشگیرانه برای قطع زنجیره انتقال ،از جمله استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی ها می تواند در انتشار هر چه بیشر این ویروس اثرگذار باشد.

 آمارهای چند روز گذشته از افزایش تعداد مراجعان با علائم مشکوک کرونا به مراکز درمانی و نتایج نمونه گیری های تشخیصی نیز از روند صعودی موارد ابتلا به کرونا حکایت می کند ،از این رو متولیان حوزه سلامت بر افزایش میزان پوشش واکسیناسیون تاکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص روند گردش اومیکرون در کشور تصریح کرد: ارزیابی دقیق میزان گردش اومیکرون در کشور دشوار است.  

در توئیت محمد هاشمی آمده است: ارزیابی دقیق میزان گردش اومیکرون در کشور دشوار است؛ برخی صاحب‌نظران این میزان را حدود ۳۰ درصد بر می شمارند و احتمال اینکه بزودی به ۴۰ درصد هم برسد را دور از ذهن نمی دانند.

وی افزود: میزان واکسیناسیون دز سوم به عنوان راهکاری مطمئن در برابر کرونا هنوز به سطح مطلوبی نرسیده است.

وضعیت کرونا در استانها 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یک بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در استان جان باخت و شمار جانباختگان به ۲ هزار و ۶۸۷ نفر است.

دکتر مریم کوشکی اعلام کرد: ۶۱ ابتلای جدید به کرونا نیز طی شبانه روز گذشته در استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۱۹۷ هزار و ۹۶۴نفر رسید.

اکنون تمامی شهرهای استان لرستان در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه نیز با اعلام اینکه آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان اکنون به ۹۰ نفر رسیده ، گفت: از این تعداد ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال هشت نفر آنها وخیم است.

مهدی محمدی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته براثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان فوتی نداشتیم، افزود: مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون همان ۲ هزار و ۹۳۷ نفر است.

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: روند شناسایی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این جزیره در چند روز گذشته به نسبت هفته های قبل روند افزایشی دارد.

محمدرضا رضا نیا با بیان اینکه هرچند شیب افزایشی تعداد بیماران ملایم است اما هشداری در خصوص خطر شیوع این ویروس به حساب می آید اظهار داشت: هم اکنون در کشور سویه اومیکرون در حال تبدیل به سویه غالب است که عمده بیماران شناسایی شده در کیش نیز از این سویه هستند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری هم در خبری گفت: به سبب شیوع سویه اومیکرون آمار تعداد بیماران سرپایی این استان طی روزهای اخیر چهار برابر شده است.

سید راشد جزایری افزود: آمار روزانه هشت بیمار سرپایی در استان به روزانه حدود ۳۰ تا ۳۵ بیمار افزایش کرده است که نشان می‌دهد سویه اومیکرون در استان در حال تبدیل شده به سویه غالب است.

وی ادامه داد: هنوز در خصوص تعداد بیماران بستری و مرگ و میرهای ناشی از کرونا تغییری در آمارهای استان رخ نداده و روند ثابتی دارد.

در خبری دیگر به نقل از سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، تعداد بیماران سرپایی دارای علائم کرونا و سرماخوردگی در این استان رو به افزایش و اُمیکرون سویه غالب همه‌گیری کووید-۱۹ است.

پژمان عقدک با بیان اینکه تعداد افرادی که به‌دلیل علائم کووید-۱۹ و سرماخوردگی به پزشکان مراجعه می کنند بیشتر شده است، اظهار داشت: در ۲ هفته اخیر تعداد موارد ابتلای قطعی و مثبت به کرونا در استان تقریبا ۲ برابر شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز عنوان کرد که این استان در یک قدمی شیوع گسترده پیک ششم کرونا قرار دارد.

محمد مهدی بانشی اظهار داشت: در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی بزودی درگیر این موضوع خواهیم شد.

در خبری از اردبیل هم آمده است که پایین‌ترین آمار شاخص فوت، ابتلای جدید و مجموع بستری مبتلایان کرونا در ادامه روند کاهشی شیوع طی سال جاری در استان اردبیل به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: در ادامه روند پایدار شیوع کووید.۱۹ در استان اردبیل، ۱۳ بیمار جدید طی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی این استان بستری شده و تحت مداوا قرار گرفتند.

دکتر علی محمدیان افزود: این میزان بستری روزانه مبتلایان کرونا پایین‌ترین آمار ثبت شده در سال جاری بوده و ۱۷۶ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در استان اردبیل است.

استان زنجان هم روز گذشته را بدون فوتی و بستری کرونایی سپری کرد ، این مطلب را  مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد و گفت : در زمان حاضر ۵۱ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

دکتر مصطفی محمدی اضافه کرد: هم اکنون شمار مبتلایان سرپایی و بستری در استان روند نزولی دارد، اما با توجه به شیوع سویه جدید" اُمیکرون" شهروندان زنجانی باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را تا کنترل بیماری مورد توجه قرار دهند.

در لرستان نیز با فوت یک بیمار مبتلا به کرونا شمار جانباختگان استان به ۲ هزار و ۶۸۷ نفر رسید .

 مریم کوشکی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد: ۶۱ ابتلای جدید به کرونا نیز طی شبانه روز گذشته در استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۱۹۷ هزار و ۹۶۴نفر رسید.همچنین ۹۳ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان بستری هستند.

اکنون تمامی شهرهای استان لرستان در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

واکسیناسیون و ضرورت تزریق دز سوم 

تلفات کرونا در هفته های اخیر و پس از عبور کشور از خیز پنجم کرونا روندی نزولی داشته که بی شک افزایش واردات واکسن و واکسیناسیون حداکثری جامعه در این راستا بسیار اثر گذار بوده است .

 بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۰ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۴۵۲ نفر دُز اول، ۵۳ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۵۷۳ نفر دُز دوم و ۱۴ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۷۹۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲۸ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۸۲۴ دُز رسیده است.

در شبانه روز گذشته نیز ۳۲۹ هزار و ۷۵۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، میزان واکسیناسیون نوبت اول کرونا در استان را ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: ۷۸/۶ درصد هم تاکنون دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

دکتر «محمودرضا مرادی»  افزود: ۲۴/۳ درصد جامعه هدف بالای ۱۸ سال یعنی حدود ۳۵۳ هزار نفر نیز دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند و در مجموع تاکنون حدود سه میلیون و ۱۰۰ هزار دُز واکسن در استان کرمانشاه تزریق شده است.

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب و گیلانغرب از ۱۴ دی ماه در وضعیت زرد و شهرستان‌های کرمانشاه، قصرشیرین، دالاهو، روانسر، صحنه، ثلاث باباجانی، هرسین، سنقروکلیایی، پاوه، جوانرود، سرپل‌ذهاب و کنگاور هم در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت.

 رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی هم گفت: با وجود همراهی بسیار خوب مردم استان در راستای گسترش پوشش واکسیناسیون، هنوز بیش از ۲۷۰ هزار نفر در این استان واکسن تزریق نکرده اند که این تعداد شامل حدود ۹.۹ درصد جمعیت هدف واکسیناسیون در آذربایجان غربی شامل افراد بالای ۱۲ سال می شود.

علی افشانی  افزود: تاکنون بیش از ۹۰.۱ درصد مردم دز نخست و حدود ۷۹.۵ درصد مردم استان ۲ دُز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی بیان کرد: طبق آخرین آمار، تاکنون نزدیک به ۴۶۴ هزار نفر معادل حدود ۱۷ درصد افراد واجد شرایط آذربایجان غربی نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان هم با بیان اینکه روند واکسیناسیون در این استان کُند پیش می رود گفت : ارائه خدمات به مردم منوط به تزریق واکسن شود.

فاطمه ترکمان اسدی در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا افزود: تزریق و همراه داشتن کارت واکسن برای ورود به اماکن عمومی، ورزشی و پاساژها، باشگاه ها و دیگر اماکن الزامی شود تا مردم بدانند در صورت تزریق نکردن واکسن نمی توانند از یکسری خدمات بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: ۲ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۲۶۶ دُز واکسن تا سی ام دی ماه امسال در استان همدان تزریق شده است و هم اینک روزانه هفت هزار و ۹۱۶ دز واکسن در این استان تزریق می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۹۱.۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال نوبت اول، ۷۹.۱ درصد نوبت دوم و ۲۰ درصد دُز سوم را تزریق کردند که آمار تزریق واکسن دُز سوم مطلوب نبوده با این وجود از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

گزارش  کرونایی 

تغذیه و کرونا

 کرونا در ایران؛ ۳۰ نفر دیگر قربانی کرونا شدند 

روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۳۰ نفر دیگر طی ۲۴ گذشته بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند  و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۲۰۲ نفر رسید.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، از دیروز(جمعه) تا امروز شنبه دوم بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،  سه  هزار ۵۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۲۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۳۴۶ نفر رسید و  تا کنون ۶ میلیون ۷۸ هزار و ۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا را در ایران تایید کرد. اولین مورد او میکرون ۲۴ نوامبر (سوم آذر ماه ۱۴۰۰) در آفریقای جنوبی شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است. کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت موارد ابتلا به اومیکرون در هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت ۲ برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «مزیت رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب بوده، برخوردار است.

سویه اومیکرون دارای ۵۰ جهش ژنتیکی است که ۳۷ جهش آن در پروتئین اسپایک است که برای چسبیدن و حمله به سلول استفاده می‌شود. این تعداد جهش غیرعادی است و می‌تواند توجیهی برای گسترش سریع این گونه باشد. این سویه، قادر به آلوده کردن افراد واکسینه شده و نیز بهبودیافتگان است. در مقایسه با اومیکرون، گونه دلتا تنها دارای ۱۳ جهش ژنتیکی در پروتئین تاجدار خود است.

برچسب‌ها کرونا ماسک پروتکلهای بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ماسک پروتکلهای بهداشتی کرونا ماسک پروتکلهای بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی طی شبانه روز گذشته درمان و آموزش پزشکی کرونا در استان سویه اومیکرون تعداد بیماران وزارت بهداشت مراکز درمانی استان اردبیل واکسن کرونا بیمار مبتلا جهش ژنتیکی شناسایی شد تزریق شده د ز واکسن نفر رسید کووید ۱۹ ۲ هزار بر اساس تا کنون د ز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۸۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!