Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ستاد مقابله با کرونای روسیه روز شنبه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در شبانه روز گذشته ۵۷ هزار و ۲۱۲ نفر در مناطق مختلف روسیه به کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص داده شده است.

به این ترتیب، شمار افرادی که از زمان همه‌گیری کرونا در روسیه به این بیماری مبتلا شده‌اند، به ۱۱ میلیون و ۴۴ هزار نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که یک هفته پیش، آمار روزانه مبتلایان به کرونا نزدیک به ۲۰ هزار نفر بود که بیش از ۲.۵ برابر افزایش یافته است.
مسکو در شبانه روز اخیر با ابتلای ۱۶ هزار و ۹۴ نفر همچنان در صدر فهرست جولان همه‌گیری کرونا به نسبت مناطق دیگر روسیه است. 

بر اساس اطلاعات ستاد مقابله با کرونا در روسیه، در شبانه روز اخیر ۶۸۱ نفر بر اثر کرونا جان باختند که به این ترتیب، شمار مرگ و میر بر اثر کرونا در روسیه به ۳۲۵ هزار و ۴۳۳ نفر رسید.

به عقیده کارشناسان، علت اصلی افزایش شدید شمار بیماران کرونا در روسیه، سرعت و توانایی بالای انتشار سویه اومیکرون است که بسیاری از مبتلایان به کرونا در این کشور را تشکیل می‌دهد.

در همین حال دولت روسیه، امروز برنامه جدید مقابله با اومیکرون را برای اجرا به دستگاه‌های دولتی این کشور ابلاغ کرد.

به گزارش دفتر مطبوعاتی دولت روسیه، این برنامه شامل بسته‌ای از تصمیم‌ها برای مقابله با کرونا است و بخشی از آن به موسسات درمانی روسیه مربوط می‌شود که باید برای کمک به بیماران کرونایی آماده شوند.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری تاس، میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه به روسای مناطق این کشور دستور داده است که نهایت کوشش خود را برای اجرای برنامه مقابله با اومیکرون بکار گیرند و اقدامات در این زمینه را تحت نظارت داشته باشند.

دولت روسیه به واکسیناسیون کرونا هم توجه خاصی دارد و واکسن زدن رایگان شهروندان روس در ۸۵ جمهوری و استان این کشور جریان دارد.

بر اساس اطلاعات سایت رسمی واکسیناسیون کرونا در روسیه، تاکنون ۶۹ میلیون و ۲۳۵ هزار نفر دو دز واکسن کرونا را زده و ۷۵ میلیون و ۶۰۸ نفر هم یک دز واکسن این ویروس را تزریق کرده‌اند.

برچسب‌ها کرونا اومیکرون روسیه پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اومیکرون روسیه کرونا اومیکرون روسیه کرونا در روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۸۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آژانس فرانس پرس، پس از آنکه مسکو اعلام کرد که یک شرکت تابعه شرکت گرمایشی ایتالیایی با نام «آریستون» (Ariston Thermo Group) را تحت «مدیریت موقت» غول انرژی دولتی خود یعنی «گازپروم» قرار می دهد، رم امروز شنبه سفیر مسکو را احضار کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا در رسانه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) خود در این ارتباط نوشت: دولت ایتالیا درخواست شفاف‌ سازی درباره موضوع ملی شدن شرکت گرمایشی ایتالیایی «آریستون» را دارد.

این مقام ایتالیا در ادامه اضافه کرد که از مقام ارشد وزارت خارجه کشورش خواسته است تا سفیر روسیه را احضار کند.

وی اضافه کرد: به وزارت خارجه دستور دادم تا سفیر روسیه را احضار کند. رم خواستار شفاف‌ سازی درباره موضوع ملی شدن گروه آریستون است که با بروکسل و آلمان نیز همکاری می‌ کند.

وی گفت که پیشتر با سفارت ایتالیا در مسکو پس از تصمیم برای انتقال مالکیت شرکت به مدیریت موقت گازپروم تماس گرفته و این اقدام را غیر منتظره توصیف کرده است.

کد خبر 6090323

دیگر خبرها

  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + ویدئو
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است