Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@07:25:01 GMT

بورس به کمک بزرگان سبز شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۸۷۱۴

بورس به کمک بزرگان سبز شد

شاخص کل بازار بورس با رشد دو هزار و ۴۰۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسیدی اما شاخص کل هم وزن روند منفی داشت و افت هزار و ۴۰۰ واحدی را تجربه کرد، روند بازار همچنان نزولی است و رشد امروز به دست برخی از نماد های شاخص ساز بازار بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارسال گزارشات ۹ ماهه نیز انگیزه جدیدی برای خرید سهام در دل سهامداران ایجاد نکرد، نسبت تعداد نمادهای مثبت به منفی نیز بهبود نیافته است و پیش بینی می‌شود همین این روند تا چند روز آینده ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص‌ها

تغییرات شاخص‌کل و هم‌وزن در روز جاری

روند بازار در نیمه اول بهتر از نیمه دوم بازار بود و لذا پیش بینی می‌کنیم بازار فردا در ابتدا با روند منفی کار خود را آغاز کند.

بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بازار بورس تهران با رشد دو هزار و ۴۱۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن با کاهش هزار و ۴۴۴ واحدی در سطح ۳۳۴ هزار و ۱۹۵ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۰.۱۹ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۴۳ درصدی را نسبت به روز کاری گذشته تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۹۵

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۷۶

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۸۴ واحدی به سطح ۱۷ هزار و ۵۵۶ واحد رسید و نسبت به روز گذشته ۰.۴۸ درصد رشد یافت.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۹۰

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۶۰

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۵ هزار و ۴۶۴ و ۲۹ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب چهار میلیارد و ۴۲۷ و دو میلیارد و ۹۷۴ میلیون برگه سهم بود.

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل

اخبار شرکت‌ها

فولاد: فولاد در دو فصل ابتدای سال به ترتیب سود ۴۷۳ و ۷۳۷ ریالی را به ازای هر سهم ساخته و در فصل سوم سود ۶۰۱ ریالی ساخته و سود نه ماهه خود را به ۱،۸۱۲ ریال برساند. سود هر سهم در سال ۱۳۹۹ برابر با ۱،۳۰۶ ریال بوده است.

شرکت در دو فصل اول و دوم به ترتیب به ترتیب ۳۳،۶۶۵ و ۳۲،۴۱۹ میلیارد تومان فروش داشته که در فصل سوم نسبت به فصل گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته و فروش ۳۸،۸۸۴ میلیارد تومانی را گزارش کرده و فروش نه ماهه خود را به ۱۰۴،۶۹۶ میلیارد تومان رسانده که نسبت به دوره مشابه ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

حاشیه سود شرکت نیز در دو فصل اخیر ۵۱ و ۷۰ درصد بوده که در این فصل حاشیه سود به میانگین گذشته شرکت که ۵۰ درصد بوده رسیده است.

سود عملیاتی فولاد در فصل اول و دوم به ترتیب برابر با ۱۶،۵۸۱ و ۲۲،۱۸۸ میلیارد تومان بود که با سود ۱۸،۶۶۲ میلیارد تومانی در فصل سوم، سود نه ماهه خود را به ۵۷،۴۳۱ میلیارد تومان رسانده است.

قابل ذکر است که بهای تمام شده کالای فروش رفته نسبت به فصل گذشته رشد ۱۰۲ درصدی داشته که به دلیل گران خریدن مواد اولیه بوده است.

شاراک: شاراک در دو فصل ابتدای سال به ترتیب سود ۲،۰۳۰ و ۱،۹۰۲ ریالی را به ازای هر سهم ساخته و در فصل سوم سود ۱،۸۳۹ ریالی ساخته و سود نه ماهه خود را به ۵،۷۷۰ ریال برساند. سود هر سهم در سال ۱۳۹۹ برابر با ۴،۲۴۶ ریال بوده است.

شرکت در دو فصل اول و دوم به ترتیب به ترتیب ۴،۲۳۷ و ۵،۲۸۶ میلیارد تومان فروش داشته که در فصل سوم نسبت به فصل گذشته رشد ۲ درصدی داشته و فروش ۵،۳۶۸ میلیارد تومانی را گزارش کرده و فروش نه ماهه خود را به ۱۴،۸۹۱ میلیارد تومان رسانده که نسبت به دوره مشابه ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

حاشیه سود شرکت نیز در دو فصل اخیر ۴۵ و ۲۹ درصد بوده که در این فصل حاشیه سود به ۲۵ درصد رسیده است.

سود عملیاتی شاراک در فصل اول و دوم به ترتیب برابر با ۱،۷۱۸ و ۱،۳۷۵ میلیارد تومان بود که با سود ۱،۲۳۷ میلیارد تومانی در فصل سوم، سود نه ماهه خود را به ۴،۳۳۱ میلیارد تومان رسانده است.

فخوز: فخوز در دو فصل ابتدای سال به ترتیب سود ۳۱۴ و ۲۳۸ ریالی را به ازای هر سهم ساخته و در فصل سوم سود ۳۲۸ ریالی ساخته و سود نه ماهه خود را به ۸۸۰ ریال برساند. سود هر سهم در سال ۱۳۹۹ برابر با ۹۳۰ ریال بوده است.

شرکت در دو فصل اول و دوم به ترتیب به ترتیب ۱۰،۹۰۷ و ۹،۲۸۲ میلیارد تومان فروش داشته که در فصل سوم نسبت به فصل گذشته رشد ۳۹ درصدی داشته و فروش ۱۲،۸۷۱ میلیارد تومانی را گزارش کرده و فروش نه ماهه خود را به ۳۳،۰۵۹ میلیارد تومان رسانده که نسبت به دوره مشابه ۵۸ درصد رشد داشته است.

حاشیه سود شرکت نیز در دو فصل اخیر ۴۵ و ۳۷ درصد بوده که در این فصل حاشیه سود برابر با فصل گذشته و ۳۷ درصد بوده است.

سود عملیاتی فخوز در فصل اول و دوم به ترتیب برابر با ۴،۱۳۸ و ۲،۹۳۱ میلیارد تومان بود که با سود ۴،۲۱۶ میلیارد تومانی در فصل سوم، سود نه ماهه خود را به ۱۱،۲۸۵ میلیارد تومان رسانده است.

پیزد: لاستیک یزد در دو فصل ابتدای سال به ترتیب سود ۱،۴۱۰ و ۶۷۶ ریالی را به ازای هر سهم ساخته و در فصل سوم سود ۱۸۰ ریالی ساخته و سود نه ماهه خود را به ۲،۲۶۶ ریال برساند. سود هر سهم در سال ۱۳۹۹ برابر با ۶،۳۳۹ ریال بوده است.

شرکت در دو فصل اول و دوم به ترتیب به ترتیب ۳۹۹ و ۵۱۳ میلیارد تومان فروش داشته که در فصل سوم نسبت به فصل گذشته افت ۱۶ درصدی داشته و فروش ۴۳۲ میلیارد تومانی را گزارش کرده و فروش نه ماهه خود را به ۱،۳۴۴ میلیارد تومان رسانده که نسبت به دوره مشابه ۶۹ درصد رشد داشته است.

حاشیه سود شرکت نیز در دو فصل اخیر ۲۷ و ۱۴ درصد بوده که در این فصل حاشیه سود به ۸ درصد رسیده است.

سود عملیاتی پیزد در فصل اول و دوم به ترتیب برابر با ۱۰۰ و ۵۹ میلیارد تومان بود که با سود ۳۰ میلیارد تومانی در فصل سوم، سود نه ماهه خود را به ۱۹۰ میلیارد تومان رسانده است.

کویر: کویر در دو فصل ابتدای سال به ترتیب سود ۱۶۸ و ۱۳۶ ریالی را به ازای هر سهم ساخته و در فصل سوم سود ۱۲۹ ریالی ساخته و سود نه ماهه خود را به ۴۳۲ ریال برساند. سود هر سهم در سال ۱۳۹۹ برابر با ۱۸۷ ریال بوده است.

شرکت در دو فصل اول و دوم به ترتیب به ترتیب ۳،۱۶۸ و ۲،۲۰۴ میلیارد تومان فروش داشته که در فصل سوم نسبت به فصل گذشته رشد ۵۳ درصدی داشته و فروش ۳،۳۸۰ میلیارد تومانی را گزارش کرده و فروش نه ماهه خود را به ۸،۷۵۲ میلیارد تومان رسانده که نسبت به دوره مشابه ۵۷ درصد رشد داشته است.

حاشیه سود شرکت نیز در دو فصل اخیر ۱۷ و ۲۰ درصد بوده که در این فصل حاشیه سود به ۱۶ درصد رسیده است.

سود عملیاتی کویر در فصل اول و دوم به ترتیب برابر با ۴۸۰ و ۴۲۱ میلیارد تومان بود که با سود ۴۶۶ میلیارد تومانی در فصل سوم، سود نه ماهه خود را به ۱،۳۶۷ میلیارد تومان رسانده است.

شغدیر: شغدیر در دو فصل ابتدای سال به ترتیب سود ۳،۳۷۷ و ۳،۴۴۵ ریالی را به ازای هر سهم ساخته و در فصل سوم سود ۳،۸۹۸ ریالی ساخته و سود نه ماهه خود را به ۱۰،۷۲۰ ریال برساند. سود هر سهم در سال ۱۳۹۹ برابر با ۱۰،۱۹۷ ریال بوده است.

شرکت در دو فصل اول و دوم به ترتیب به ترتیب ۷۸۷ و ۹۲۱ میلیارد تومان فروش داشته که در فصل سوم نسبت به فصل گذشته رشد ۱۳ درصدی داشته و فروش ۱،۰۴۳ میلیارد تومانی را گزارش کرده و فروش نه ماهه خود را به ۲،۷۵۱ میلیارد تومان رسانده که نسبت به دوره مشابه ۸۶ درصد رشد داشته است.

حاشیه سود شرکت نیز در دو فصل اخیر ۵۸ و ۵۲ درصد بوده که در این فصل حاشیه سود به ۴۶ درصد رسیده است.

سود عملیاتی شغدیر در فصل اول و دوم به ترتیب برابر با ۴۵۶ و ۴۸۸ میلیارد تومان بود که با سود ۴۷۷ میلیارد تومانی در فصل سوم، سود نه ماهه خود را به ۱،۴۲۱ میلیارد تومان رسانده است.

بازارهای جهانی

در هفته‌ای که گذشت علی رغم اینکه تقویم اقتصادی آمریکا تقریباً خالی از خبرهای مهم بود، اما بازارها با نوسانات بالایی همراه بودند. قیمت طلا توانست از مقاومت ۱۸۳۰ دلار عبور کند و تا ۱۸۴۶ دلار نیز رشد کرد. جریانات ریسک گریزی منجر به افزایش تقاضا برای اوراق قرضه و افت نرخ بازدهی این اوراق شد. نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا به زیر ۱.۸ درصد رسیده است. عامل اصلی افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن، تشدید تنش‌ها بین روسیه و سایر کشورها از جمله آمریکا و انگلیس بر سر حمله احتمالی روسیه به اکراین بوده است. وزیر خارجه انگلیس به پوتین هشدار داده که در صورت حمله به اکراین، در کنار اوکراین خواهد بود. شنیده‌ها حاکی از آن است که دولت آمریکا به برخی کشورهای بالتیک اجازه داده تا سلاح‌های ساخت آمریکا را به اکراین ارسال کنند. فشارهای تورمی نیز در حمایت از قیمت طلا بی تأثیر نبوده است.

با نزدیک شدن به نشست فدرال رزرو در روز چهارشنبه، بازار سهام آمریکا با سقوط سنگین شاخص‌ها به استقبال آن رفته است. بر اساس ارزیابی بلومبرگ برخی از اقتصاددانان انتظار افزایش نرخ بهره در نشست هفته جاری فدرال رزرو را دارند. دو نفر از ۴۵ اقتصاددانان شرکت کننده در این ارزیابی انتظار افزایش ۰.۵ درصد نرخ بهره را دارند. از سال ۲۰۰۰ تاکنون افزایش نرخ‌های بهره در یک مرحله فقط ۰.۲۵ درصد بوده است. گزارش‌های نگران کننده شرکت‌های سهامی نیز ریزش در بازار سهام را تشدید کرد.

بازار رمز ارزها با خبرهایی مبتنی بر اعمال محدودیت‌ها توسط بانک‌های مرکزی دنیا، افت قابل توجهی را ثبت کردند. بیت کوین که هفته را در محدوده قیمتی ۴۳ هزار دلار آغاز کرد در معاملات روز جمعه به ۳۶ هزار دلار رسید. فدرال رزرو در هفته گذشته گزارش ۴۰ صفحه‌ای تحت عنوان "پول و پرداخت: دلار آمریکا در دوران تحول دیجیتال" را منتشر کرد. هدف از انتشار این گزارش، بررسی مزایا و معایب عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) توسط فدرال رزرو بوده است. توسعه بازار ارزهای دیجیتال، اثربخشی سیاست‌های پولی را کاهش می‌دهد بنابراین دور از انتظار نیست که بانک‌های مرکزی دنیا بخواهند از گسترش ارزهای دیجیتال جلوگیری کنند.

نقشه بازار بورس

کد خبر 550466

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شاخص بورس امروز پیش بینی بورس امروز نقشه بازار بورس امروز علت افت بازار بورس امروز بازار بورس امروز چگونه است اخبار بورس امروز تحلیل بورس امروز وضعیت بورس امروز چگونه بود وضعیت بورس امروز بورس امروز چگونه بود بورس امروز چگونه است نمودار شاخص بورس امروز روند بورس امروز علت رشد بورس امروز وضعیت شاخص بورس امروز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیارد تومان بود که با سود میلیارد تومان رسانده ۱ میلیارد تومان رسانده درصد رشد داشته درصدی داشته و فروش ۲ میلیارد تومان درصد رسیده تعداد نمادهای ریال بوده سود عملیاتی بازار بورس فدرال رزرو برابر با ۴ برابر با ۱ ترتیب ۳ شاخص کل هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا/ از ۲۵ اردیبهشت، مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار می‌شود

تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز هشتم اردیبهشت به شناسه یکتا تبدیل شده است به ۴۶۷ هزار و ۹۱۹ مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف ۴۳۹ هزار و ۴۶۰ مجوز است.

به گزارش ایسنا، در میان استان ها بیشترین تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا در استان‌های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی صورت گرفته است. در هر یک از استان‌های مذکور به ترتیب ۱۲.۹ درصد، ۱۲.۹ درصد، ۱۰.۹ درصد و ۹ درصد از مجوزهای کاغذی صادره به شناسه یکتا تبدیل شده است.

در هر یک از این استان‌ها به ترتیب ۲۲ هزار و ۷۵۱ مجوز، ۳۲ هزار و ۵۲۸ مجوز، ۱۰ هزار و ۳۳۵ مجوز و ۶ هزار ۹۴۸ مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی به ترتیب در استان‌های خوزستان، کرمان، بوشهر، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

طبق اعلام مرکز بهبود محیط کسب‌وکار، در میان دستگاه‌ها نیز سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام پزشکی در صدر جدول کارزار تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا قرار دارند. هر یک از این دستگاه‌ها به ترتیب ۲۴.۵ درصد، ۱۸.۲ درصد، ۸.۵ درصد و ۳.۸ درصد از کل مجوزهای کاغذی خود را به شناسه یکتا تبدیل کرده‌اند.

لازم به ذکر است؛ از ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند. آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نامشان در qr.mojavez.ir نیست، می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به‌سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا/ از ۲۵ اردیبهشت، مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار می‌شود
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قلک پورشه خالی شد
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟