Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز اوسطی گفت: اکنون سهم ایران در اتحادیه اوراسیا سهم مناسبی نیست باید تلاش کنیم این سهم را گسترش دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز اوسطی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: کشور ایران همواره در سیاست‌های راهبردی خود در حوزه وزارت خارجه و روابط با بیگانگان، توجه به همسایگان و برقراری روابط با آنها را جز اولویت ها و راهبرد اصلی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: روسیه هم یکی از کشورهایی است که در ابعاد و وجوه مختلف از جمله مسائل اقتصادی، امنیتی و دفاعی تصمیماتی که در سطح بین الملل اتخاذ می شود، برای ما بسیار حائز اهمیت است و در سنوات بعد انقلاب هم همواره روابط مناسب و روبه گسترشی با آنها داشته ایم اما سطح این روابط با توجه به ظرفیت‌های کشور ایران و روسیه در حد انتظارات دو کشور نیست و لازم است به بیش از وضعیت فعلی افزایش یابد.

اوسطی خاطرنشان کرد: نیاز است توسعه سطح روابط ایران با کشورهای همسایه به ویژه در حوزه اقتصادی را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه روسیه جز اتحادیه اوراسیا است و ایران در این اتحادیه عضو ناظر است، عنوان کرد: اتحادیه اوراسیا ظرفیت بسیار بالایی در حوزه اقتصادی دارد و از بازار بسیار خوبی برای صادرات محصولات ایرانی برخوردار است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون سهم ایران در اتحادیه اوراسیا سهم مناسبی نیست باید تلاش کنیم این سهم را گسترش دهیم.

اوسطی تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی سفر آقای رئیس جمهور این است که سطح روابط اقتصادی چه در رابطه با صادرات محصولات ایران به بازار روسیه و اوراسیا و چه تامین نیازهای کشور در حوزه واردات از کشورهای حوزه اوراسیا و کشور روسیه به حداکثر ممکن توسعه یابد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اتحادیه اوراسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۸۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان

تین نیوز

شرکت راه آهن قزاقستان (KTZ) صادرات کالاهای کشاورزی از طریق ریل به چین را به طور موقت ممنوع کرده است. KTZ این ممنوعیت را به دلیل  ازدحام در گذرگاه های مرزی با چین اجرایی می کند. هم اکنون در گذرگاه های مرزی دوستیک و خورگوس به ترتیب 180 و 100 واگن کالا در انتظار تخلیه و بارگیری هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، به گفته KTZ، راه آهن چین واگن ها را به موقع تخلیه نمی کند و از طرفی مسئولان چینی می گویند که ایستگاه های مرزی آنها بیش از حد بارگذاری نشده است. نشریه الدالا قزاقستان نیز اظهار کرده است که این مشکل ناشی از کمبود زیرساخت نیست، بلکه مسائل بوروکراتیک است که سازمان های دولتی قزاقستان باید آنها را حل کنند.

این ممنوعیت از 11 آوریل اعمال می شود و تا 20 آوریل ادامه خواهد داشت. این ممنوعیت مربوط به گندم، جو، دانه های روغنی و آرد است. در گذرگاه مرزی دوستیک، این ممنوعیت به کک نفتی و ذغال سنگ نیز تعمیم بافته است.

ترجیح ترانزیت بر صادرات در راه آهن قزاقستان نشان دهنده عزم راسخ این کشور در تبدیل شدن به هاب ترانزیت منطقه ای است. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • کیفی سازی محصولات لازمه ورود به بازار‌های بین الملی
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است