Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین رضا افلاطونی روز شنبه در نشست با شرکت‌های تولیدکننده بذر استان قزوین اظهار کرد: شرکت‌های بذری استان شرکت‌هایی بسیار توانمند هستند که در طول سالیان متمادی با وجود تولید با ریسک پذیری بالا فعالیت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند، اما اگرچه در تولید بذر جو و گندم کارهای خوبی صورت گرفته است، اما باید به دنبال تنوع بذری باشیم و دامنه تولید باید در حوزه تولید بذور اصلاح شده سایر تولیدات زراعی استان مانند حبوبات، گیاهان علوفه‌ای و غیره نیز افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر تولید کیفی بذرهای گندم، جو تاکید کرد و گفت: به طور کلی باید تلاش کرد تا در حوزه عملکرد تولید بذر دیم ظرفیت‌های بیشتری مورد استفاده قرار گیرد و برای تحقق این مهم از پیشنهادات مختلف استقبال کرد.

افلاطونی با بیان اینکه کارهای آموزشی و ترویجی در رابطه با پذیرش استفاده از بذرهای اصلاح شده دیم باید افزایش یابد، اظهار داشت: باید با اهتمام جدی و برنامه محوری مسائل کشاورزی را دنبال کرد و در کنار کارهای آموزشی، برگزاری نشست‌های دوجانبه به شکل مرتب و منظم می‌تواند تعاملات بین سازمان و شرکت‌های تولید بذر را ارتقا بخشد.

گفتنی است، مدیران شرکت‌های تولید بذر استان قزوین نیز در ابتدای این نشست که به مناسبت انتصاب رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شده بود، ضمن عرض تبریک انتصاب و آرزوی موفقیت برای وی، گزارشی اجمالی از روند و اقدامات انجام شده در خصوص تولید بذر ارائه کردند و خواستار افزایش هماهنگی و همراهی مسؤولان برای رفع مسائل و مشکلات این حوزه شدند.

کد خبر 5406128

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی قزوین بذر بارش برف برف و کولاک کرمانشاه بوشهر برف روبی ویروس کرونا سیل کرمان برف و یخبندان خطبه های نماز جمعه امداد رسانی سیل هرمزگان تعطیلی مدارس راهداری تولید بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت

سعید خسروجردی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: سال گذشته افزون بر ۶ میلیون و ۷۴۲ هزار قطعه جوجه ریزی در ۱۲۹ مرغداری فعال این شهرستان برای تولید این میزان گوشت مرغ صورت گرفته بود.

او افزود: تأمین به موقع نهاده‌های مورد نیاز مرغداران شهرستان، از عوامل اقبال این قشر تولید کننده به افزایش جوجه‌ریزی بود که موجب رشد تولید گوشت مرغ و عرضه آن در بازار شد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد: ظرفیت تولید مرغ گوشتی در داورزن در ۲ سال اخیر با فعال شدن پنج واحد مرغداری با ظرفیت ۳۵ هزار قطعه و ایجاد ۲ واحد مرغداری جدید با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه، به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است و انتظار می‌رود امسال بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان غربی خراسان تولید شود.

خسروجردی بیان کرد: از سویی بزرگترین مرغداری غرب خراسان با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه که سال ۱۴۰۱ در شهرستان داورزن پروانه تاسیس گرفته بود اکنون با تکمیل مراحل ساخت و تجهیز، پروانه بهره برداری خود را دریافت کرده است و به زودی با آغاز فعالیت جوجه ریزی، توان تولید مرع این منطقه را افزایش قابل توجهی خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است