Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا- بر اساس آمارهای رسمی، آمریکا همچنان با بیش از 71.3 میلیون مبتلا و بیش از 887 هزار قربانی در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا،مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-19» در جهان تاکنون به 347 میلیون و 81 هزار و 212 نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و 603 هزار و 641 نفر بر اثر این بیماری تأیید شده است و 276 میلیون و 705 هزار و 923 نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هند نیز با آمار بیش از 38.9 میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-19 در برزیل هم از 23.7 میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.
همچنین برزیل با بیش از 622 هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید در جهان محسوب می شود و هند هم با بیش از 488 هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.
بر اساس آمار جهانی وردامتر، روسیه نیز با گذشتن از آمار 324 هزار قربانی تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.
همچنین در این فهرست از امروز (شنبه 22 ژانویه 2022 میلادی) فرانسه با ثبت بیش از 16 میلیون بیمار کرونایی گوی رقابت را از انگلیس ربود و به جای این کشور، در حال حاضر رکورددار مجموع مبتلایان در بین کشورهای اروپایی است.
ایران نیز با مجموع شش میلیون و 241 هزار و 843 ابتلا و 132 هزار و 172 مورد فوت ناشی از بیماری کووید-19 در حال حاضر رتبه دوازدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار دارد.
بر اساس آمار فوق در حال حاضر در 20 کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای فرانسه، انگلیس، روسیه، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، ایران، کلمبیا، مکزیک، لهستان، اندونزی، اوکراین، هلند، آفریقای جنوبی و فیلیپین نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.
 روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-19 که تاکنون در 222 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

موج ابتلای زندانیان به کرونا در زندان‌های آمریکا
گزارش‌ها نشان می‎دهند که بسیاری از زندان‌های آمریکا شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در میان زندانیان و کارکنان خود هستند.
 در مجموع، 294 مورد مبتلا در این زندان شناسایی شده‎ است؛ ابتلا‌های فعال ویروس کرونا شامل 241 زندانی و 9 کارمند در این زندان است.
این در حالی است که پنج زندانی از «مایکل کارواخال»، مدیر اداره زندان‌ها و «لوئیس میلوسنیک»، که به عنوان سرپرست زندان «لومپوک» شناخته می‌شوند، شکایت کرده و آن‌ها را به نقض متمم هشتم به دلیل واکنش ضعیفشان به شیوع ویروس کرونا متهم کرده‎اند.
در همین حال مؤسسه اصلاحی زندان «ماریون» اوهایو اکنون به بزرگترین کانون موارد ابتلا به ویروس کرونا در زندان‎های آمریکا تبدیل شده است.
مقام‎های بهداشتی اعلام کردند که بیش از 70 درصد از زندانیان این زندان آزمایش مثبت کرونا را ثبت کرده‎اند.
مرکز بهداشتی اوهایو، اعلام کرده که تا امروز بیش از 471 زندانی جان خود را از دست داده و 11 هزار و 602 نفر دیگر در زندان‌های سراسر این ایالت به این ویروس مبتلا شده‎اند.
از مجموع مبتلایان، حدود 21 درصد در سیستم زندان ایالتی زندانی هستند که بیشتر این تعداد، یعنی حدود هزار و 828 مورد مربوط به زندان «ماریون» هستند.
در خبری دیگر، در پی افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، تعداد کارکنان در برخی از زندان‌های میشیگان به قدری کم شده است که اداره اصلاح میشیگان به 10 زندان ایالتی اجازه می‌دهد از پروتکل جدید مربوط به کووید-19 استفاده کنند.
این پروتکل به کارکنان اجازه می‌دهد تا زمانی که بدون علامت باشند یا علائم خفیف را تجربه کنند، تنها پنج روز پس از مثبت شدن آزمایش به سر کار خود بازگردند.
در این مرحله، مقام‎ها گفته‎اند که به دنبال راه‌هایی برای افزایش تعداد کارکنان هستند.
«کریس گاوتز»، سخنگوی اداره اصلاح میشیگان، می‎گوید «در حال حاضر، در ده روز گذشته، به طور میانگین آزمایش کووید صد کارمند مثبت بوده است؛ بنابراین این موضوع کاملاً روی کارکنان ما تاثیر داشته است و این بخشی از دلیلی است که امیدواریم برخی از افراد از پروتکل جدید استفاده کنند و به محل‌های کار خود بازگردند.»

کشف یک زنجیره ژنی که می‌ تواند مانع از ابتلا به کرونا شود
دانشمندان می‌گویند یک زنجیره ژنی در انسان می‌تواند مانع از ابتلا به کرونای شدید شود.
 دو سال همه‌گیری کرونا در جهان، تاکنون ده‌ها میلیون نفر را آلوده کرده است. با این حال، برخی افراد علی رغم دریافت واکسن، شاهد ابتلا به کرونای شدید و برخی بدون تزریق واکسن، شاهد ابتلا به کرونای خفیف و یا بدون علامت هستند. دلیل این موضوع همواره یکی از سوالات مهم بدون پاسخ بوده است.
فارغ از این که افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و افراد کهنسال در خطر بیشتری برای ابتلا به کرونای شدید قرار دارند؛ دانشمندان به تازگی کشف کرده اند وجود گروهی از ژن‌های مخصوص در ساختار ژنتیکی انسان می‌تواند خطر ابتلا به کرونای شدید را به میزان قابل توجهی کم کند.
مطالعات اولیه نشان می‌دهند یک زنجیره ژنی موسوم به او‌ای اس 1/2/3/ (OAS1/2/3) در ابتلا به کرونای شدید دخیل است. این زنجیره که از اجداد نئاندرتال به انسان به ارث رسیده است؛ می‌تواند خطر ابتلا به کووید 19 شدید را به میزان 23 درصد کاهش دهد.
به نظر می‌رسد این زنجیره ژنی از بدن در برابر ابتلا به کرونا با علائم شدید محافظت می‌کند. این تحقیقات در افرادی با اجداد اروپایی انجام شده است. تحقیقات در افرادی با اجداد آفریقایی نیز نشان می‌دهند همین زنجیره ژنی باعث کاهش خطر ابتلا به کرونای شدید می‌شود.
پیش‌تر تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشانه‌هایی از ریشه‌های ژنتیکی در بحث افزایش خطر ابتلا به کرونا و یا تشدید علائم بیماری را نشان داده بود.
برای مثال، تحقیقات ابتدایی در کودکان زیر 5 سال، نشان می‌دهند سیاه پوستان و لاتین تباران بیشتر از سفید پوستان در خطر ابتلا به سویه امیکرون و سویه دلتا قرار دارند.
با این حال، هیچ کدام از نژاد‌ها در جهان در برابر کرونا مقاومت مطلق ندارند و تاکنون آمار‌های مربوط به مبتلایان و تلفات کووید 19 در مناطق مختلف جهان گزارش شده است.
با این وجود، دانشمندان می‌گویند این احتمال وجود دارد که مسائل ژنتیکی در خطر بستری شدن در بیمارستان و جان باختن بیماران موثر باشد. گرچه برای تایید این موضوع نیاز به تحقیقات بسیار جامعی است.

مقایسه درصد مرگ و میر امیکرون با دلتا
محققان می‌گویند افرادی که به سویه اومیکرون مبتلا می‌شوند در مقایسه با افراد مبتلا به سویه دلتا، به مراتب کمتر در بیمارستان بستری می‌شوند یا می‌میرند.
تحقیقات جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که احتمال بستری شدن در بیمارستان یا مرگ ناشی از سویه اومیکرون کووید 19 نسبت به سویه دلتا بسیار کمتر است.
کارشناسان می‌گویند افرادی که واکسینه نشده‌اند ممکن است با خطرات بسیار بیشتری نسبت به افرادی که واکسینه شده‌اند مواجه باشند.
آنها خاطرنشان کردند که به نظر می‌رسد واکسن‌های کووید 19 در برابر سویه دلتا مؤثرتر از اومیکرون هستند.
نتایج یک مطالعه قبلی در تکزاس نیز ارتباط بین موارد ابتلاء به اومیکرون، بیماری با شدت کمتر و کاهش نرخ بستری شدن در بیمارستان را نشان داد.
تحقیقات آژانس امنیت سلامت بریتانیا نیز به این نتیجه رسید که خطر ابتلاء به سویه اومیکرون که منجر به مراجعه به اورژانس یا بستری شدن در بیمارستان شود تقریباً نصف نوع دلتا است. این مطالعه همچنین نشان داد که در حالی که واکسیناسیون در برابر اومیکرون نسبت به دلتا کمتر مؤثر است، افرادی که کاملاً واکسینه شده‌اند هنوز 81 درصد کمتر از افراد واکسینه نشده در بیمارستان بستری می‌شوند.
دکتر «کی سی راندلو»، عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما می‌دانیم که اومیکرون نسبت به سویه وحشی اولیه کووید 19 و گونه‌های قبلی کمتر خطرناک است.»
مطالعه کالیفرنیا شامل تقریباً 70 هزار بیمار کرونایی بود که نشان داد افراد مبتلا به سویه اومیکرون، 91 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از این بیماری هستند.
همچنین پذیرش در ICU بیمارستان در میان افراد مبتلا به اومیکرون به میزان 74 درصد کمتر بود. خطر بستری شدن در بیمارستان برای بیماران اومیکرون در مقایسه با بیماران دلتا تقریباً نصف بود

دُز یادآور، بهترین سطح مصونیت را در برابر اُمیکرون ایجاد می‌کند
نتایج مطالعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده (CDC) نشان می دهد که تزریق دُز یادآور واکسن کرونا بهترین سطح مصونیت را در برابر سویه اُمیکرون ایجاد می کند.
 نتایج سه مطالعه جدید از سوی کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده حاکی از اهمیت دریافت دُز یادآور واکسن کرونا برای ارائه بهترین سطح مصونیت در برابر سویه اُمیکرون است.
نتایج این مطالعات اولین داده های واقعی است که نشان دهنده تاثیر تزریق دُز یادآور واکسن کرونا علیه سویه اُمیکرون است که در حال حاضر بیش از 99 درصد موارد ابتلا به بیماری کووید-19 را در ایالات متحده تشکیل می دهد.
نتایج این مطالعات که روز گذشته (جمعه) منتشر شد، این پرسش را مطرح می‌کند که آیا افرادی که تنها دو دُز واکسن دریافت کرده اند هنوز باید در گروه افرادی قرار گیرند که به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده اند.
با توجه به این نکته،‌ یکی از مشاوران قدیمی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده در حوزه واکسن که در انجام این مطالعات مشارکتی نداشته، گفت: فکر می‌کنم باید تعریف ارائه شده در مورد افرادی که به طور کامل در برابر ویروس واکسینه‌شده اند را بر اساس تزریق سه دُز تغییر دهیم.
بر اساس مطالعه این مرکز که نزدیک به 88 هزار مورد بستری در بیمارستان را در 10 ایالت آمریکا مورد بررسی قرار داد، مشخص شد: تزریق دُز یادآور واکسن در جلوگیری از بستری شدن بیماران در بیمارستان‌ها در ماه های دسامبر و ژانویه که اُمیکرون سویه غالب بوده 90 درصد موثر بوده است.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان، در مقایسه، تزریق دو دُز برای جلوگیری از بستری شدن در زمانی که حداقل شش ماه از تزریق دُز دوم گذشته بود، تنها 57 درصد موثر بوده است. همچنین بر اساس این مطالعه تزریق دُز یادآور در جلوگیری از مراجعه به اورژانس و مراکز ارائه مراقبت فوری، 82 درصد موثر بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین اومیکرون بستری شدن در بیمارستان ابتلا به کرونای شدید د ز یادآور واکسن تزریق د ز یادآور واکسینه شده اند ابتلا به کرونا بیماری کووید 19 سویه اومیکرون ایالات متحده خطر ابتلا نشان می دهند ویروس کرونا حال حاضر کووید 19 سویه دلتا ا میکرون زندان ها بر اساس سویه ا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۹۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب

هشتم اردیبهشت، سالروز شهادت قهرمانی است که رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان است و محمد عسگری در فیلم سینمایی «آسمان غرب» که این روزها روی پرده سینما در حال اکران است، به روایت مقطع کوتاهی از زندگی او می‌‎‌پردازد؛ این کارگردان در گفت‌وگو با ایمنا از عشق به وطن شهید علی‌اکبر شیرودی می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، این برای چندمین‌بار است که دیالوگ‌های طلایی میلاد کی‌مرام در نقش شهید شیرودی، تماشاگران را سر وجد آورده است «چه جوری وایسم و ببینم، خاکم رو دارند می‌گیرند، زن و بچه مردم رو می‌کشند، به ناموسمون دارند، تجاوز می‌کنند، نمی‌تونم، الان باید وایسیم و دفاع کنیم.»

جادوی سینما در روایت قهرمانان این بار هم مؤثر افتاده است و همه مجذوب فیلمی شده‌اند که به بازخوانی تحولات روزهای ابتدایی آغاز جنگ تحمیلی و نقش‌آفرینی خلبانان هوانیروز در دفاع از میهن تمرکز دارد.

در دو سه روز ابتدایی پس از حمله نیروهای بعث عراق به خاک ایران، علی‌اکبر شیرودی به همراه جمع اندکی از همراهانش در نیروی هوایی تن به دستورات بالا نمی‌دهد و ترجیح می‌دهد نسبت به آن تمرد کنند! همین تمرد از یک دستور نظامی، اما تأثیری شگرف بر ادامه تحولات جنگ می‌گذارد.

«آسمان غرب» تلاش کرده است تا این چند روز ملتهب را به تصویر درآورد و روایتی از قهرمانی را به تصویر بکشد که جانش را در راه وطن و مردمش فدا کرد و امروز کلمه شهید کنار نامش نصب شده است.

محمد عسگری، کارگردان این فیلم به دنبال روایت بزرگ‌مردی است که ستاره درخشان جنگ‌های کردستان نام گرفته بود و به گفته شهید «ولی‌الله فلاحی» رئیس وقت ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی: «ناجی غرب و فاتح گردنه‌ها و ارتفاعات آریا، بازی‌دراز، میمک، دشت ذهاب و پادگان ابوذر بود. او غیرممکن‌ها را ممکن ساخت.»

شهید شیرودی همچون آهن‌ربایی است که انسان‌ها را به خود جذب می‌کند

محمد عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مازندران درباره انتخاب موضوع فیلم‌نامه‌اش که درباره مقطع کوتاهی از زندگی شهید شیرودی است، می‌گوید: به لحاظ فنی برای هر کارگردانی جذاب است که در آسمان کارگردانی کند، حالا به واسطه هر چیزی که ممکن است یک هواپیما یا یک بالگرد باشد، اما در بخش دیگر، شیرودی یک شخصیت آهن‌رباگونه‌ای است که انسان را جذب خود می‌کند.

وی می‌افزاید: به‌ویژه در این دوره زمانه ما، اینکه یک نفری به‌خاطر غیرتی که به وطنش، خاکش، مردمش، ناموسش، خانواده‌اش، نظامش و هر آنچه فکر می‌کنید دارد، در موضوعاتی گنجانده می‌شود که آدمی دادخواه و عدالت‌خواه باشد تا پشت مردمش باشد و این روحیه برای من روحیه جذابی است؛ اینکه وجوه اصلی یک قهرمان را در خود دارد.

کارگردان آسمان غرب با بیان اینکه این دلایل موجب انتخاب این شخصیت شد، ادامه می‌دهد: زمانی که دیدم سوژه مناسبی است، آن را انتخاب کردم، ضمن اینکه برهه زمانی که به آن در فیلمنامه پرداختم، همچون خورشیدی دیدم که به واسطه عمل آن‌ها می‌درخشید، اما گذر زمان روی آن سایه انداخته بود.

عسگری اضافه می‌کند: رخداد دراماتیک و حماسه‌گونه‌ای که در روزهای ابتدای جنگ انجام می‌دهند و ارتش سازمان درستی نداشت و سپاه تازه داشت، شکل و قوت می‌گرفت و این ماجرا موجب می‌شود تا شرایط ویژه‌ای پیدا کند و این‌ها باعث می‌شود تا بتواند مرا برای ساخت موضوعی جذب کند که انجام هم شد.

آسمان غرب، نمونه‌ای از تمام آسمان ایران است

کارگردان نامی چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر با اشاره به شناختش از شهید شیرودی قبل از آغاز ساخت فیلم می‌گوید: اطلاعاتم در این مورد شهید، اطلاعات محدودی بود که دیگران هم دارند، اما آنچه در ساخت این فیلم کمک کرد، گفت‌وگوهای میدانی با هم‌رزمان شهید بود، ضمن اینکه مطالعات و اتفاقاتی که در آن برهه از زمان رخ داد، بخشی از ساخت فیلم‌نامه بوده است.

وی می‌افزاید: حضور میدانی در سرپل ذهاب، پادگان ابوذر و اتفاقات آنجا، همچنین گفت‌وگو با روستاییانی که در آن دوران از زمان و اینکه چرا آن کارها را در آنجا انجام داد، موجب شد تا فیلم‌نامه نوشته شود و به این شهید جذب شوم.

کارگردان نخستین فیلم حوزه مقاومت به نام «اتاقک گلی» درباره انتخاب فیلم دومش به نام آسمان غرب می‌گوید: دلیل این نام به این خاطر بود که این موضوع در غرب کشور اتفاق افتاد و در آسمان، البته آسمان غرب نمونه‌ای از تمام آسمان ایران است و معطوف به غرب کشور نیست، به‌طور قطع در جنوب کشور هم همین‌طور بوده است، به‌هرحال ما قهرمانانی را داریم که خلبان هستند و قهرمانی آن‌ها در آسمان بوده است، حالا چه خلبان هواپیمای جنگی، بالگرد یا سایر که در روزهای جنگ مأموریت‌های و پروازهای خاص و خطیر خودشان را داشتند.

عسگری با اشاره به استقبال مردم از اکران این فیلم روی پرده‌های سینما ادامه می‌دهد: اشتباهی در فیلم‌های ما اتفاق افتاده است و آن این است که عنوانی روی فیلمی گذاشته می‌شود، به‌طور مثال عنوان شیرودی یا قهرمان به‌عنوان یک شخصیت کشوری یعنی زندگی او، در صورتی که در این فیلم این‌طور نیست، این فیلم رخدادی از روزهای نخست جنگ است که بر حسب اتفاق علی‌اکبر شیرودی قهرمان آن روزها بود، به‌خاطر همین برخی می‌گویند که چرا معنویات شیرودی را نشان ندادید؟، در واقع اشتباه محض است که بخواهیم در ۱۰۰ دقیقه تمام آنچه که شهید شیرودی بوده است را به نمایش درآوریم.

وی اضافه می‌کند: در این فیلم جنگندگی یا همان غیرت به وطن و جوهر انسانیت و اخلاق شهید شیرودی به نمایش در آمده است؛ شخصیتی که قهرمان ما در برهه‌ای از زمان بوده است و بزرگان از او به عنوان «مالک اشتر» زمانه نام می‌برند و به‌خاطر سلحشوری و جنگندگی او بوده است.

علاقه شهید شیرودی به حضرت امام راحل

کارگردان آسمان غرب ادامه می‌دهد: نکته نخست درباره روایت این فیلم سلحشوری، جنگندگی و قصه این سلحشوری‌ها در آن دوره بوده است و نکته دیگر در مورد معنویات و خانواده شیرودی است؛ شما به عنوان یک فیلم‌نامه‌نویس به یک زاویه‌ای نگاه می‌کنید و آن شخصیت و جوهره شیرودی محسوب می‌شود و آن ویژگی برای جوان و نوجوان امروزی ملاک است و این قهرمان شجاع را دوست دارد، شما می‌خواهید آن را به جوان امروز نشان دهید، بنابراین باید آن را به زبان روز به جوان امروز رساند.

وی تاکید می‌کند: به عنوان مثال شهید شیرودی در جایی در این فیلم به امام و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایمان دارد؛ ابزار شیرودی بالگرد است؛ عکس امام را به آن می‌چسباند و به آن آهن بی‌خاصیت به لحاظ مفهومی جان می‌دهد و این همان زبان سینماست که سبب می‌شود نوجوان و جوان سینما را دوست بدارد.

عسگری با بیان اینکه با حضور در بعضی از اکران‌های فیلم در سینماها می‌بینیم که نوجوان و جوان با صوت و سرافرازی شیفته شیرودی می‌شوند و این نشانه خوب از نوع ارتباط جوان امروز با این قهرمانان است، می‌گوید: مطمئناً در یک فیلم ۱۰۰ دقیقه‌ای نمی‌توان تمام وجوه یک شخصیت مهم را مطرح کرد، شخصیتی که زمانی که خبر شهادتش به حضرت امام (ره) رسید، ایشان به فکر فرو رفتند و با اینکه درباره همه شهدا می‌گفتند خدا آن‌ها را بیامرزد، اما درباره شهید شیرودی گفتند که او آمرزیده است، یا مقام معظم رهبری درباره این بزرگ‌مرد فرمودند که شیرودی، اولین نظامی بود که به او اقتدا کردم.

کد خبر 748225

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • پرسپولیس در سودای تبدیل شدن به رکورددار قهرمانی در جام حذفی ایران