Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره موسیقی «نوای مهر» در میانه‌های اسفند سال جاری و با رویکرد تولید آثاری برای ترویج فرهنگ صلح، حماسه و شهادت برگزار می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری نخستین جشنواره ملی موسیقی نوای مهر صبح امروز شنبه دوم بهمن 1400 در تالار رودکی برگزار شد.

مرتضی حسینی مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و محمد لارتی مسئول اداره نمایش و موسیقیِ بنیاد شهید در این نشست حاضر بودند تا توضیحاتی درباره برگزاریِ نخستین دوره جشنواره ملی موسیقی نوای مهر ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست حسینی گفت: اداره کل امور هنری یا همان گروه تصویری شاهد در راستای گسترش ایثار و شهادت فعالیت‌های متنوعی دارد. در گذشته به صورت پراکنده نماهنگ تولید می‌کردیم و در شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شد. همچنین چهار سمفونی هم تولید کردیم که بارها و بارها از تلویزیون پخش شده‌اند. برخی از تیزرهایی که ما تولید کرده‌ایم بیش از 400 بار در شبکه‌های مختلفِ سیما پخش می‌شود. ما در تولید کارهایمان به کیفیت خیلی توجه می‌کنیم.

وی ادامه داد: جشنواره نوای مهر رویکرد متفاوتی دارد. در این جشنواره توجه بیشتری به قشر جوان، نوجوان و دانش‌آموز داریم. این نخستین دوره جشنواره «نوای مهر» است و باید ببینیم خروجی چه خواهد بود. در پایان هر جشنواره ارزیابی میدانی داریم و سعی می‌کنیم نکاتی که به دست می‌آید را در دوره‌های بعدی لحاظ کنیم.

محمد لارتی هم در بخش دیگری از این نشست گفت: مهلت ارسال آثار در آخر دی ماه به پایان رسید. استقبال پرشوری از سوی هنرمندان را شاهد بودیم. آثاری که به جشنواره رسیده از نظر تنوع در فرم و ساختار بسیار متنوع هستند. جشنواره «نوای مهر» شروع همکاری ما با این هنرمندان است. جشنواره را با تهیه سند چشم انداز ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد:‌ در بخش تک آهنگ تولیدات زیادی در ژانرهای مختلف به دست ما رسیده است. بخش مهمان را هم در میانه‌های راه به جشنواره اضافه کردیم که به موسیقی ملل اختصاص دارد؛ گروه‌هایی از کشورهای مختلف آثارشان را با موضوع صلح و دوستی به جشنواره ارسال کرده‌اند که در جشنواره هم اجرا خواهند داشت.

لارتی تاکید کرد: بخش موسیقی در بنیاد شهید کمتر از دو سال است که بودجه گرفته و سرفصل کاری برایش تعریف شده است. در شروع کار هستیم و باید قدمی برداریم و بعد ببینیم نتیجه چه خواهد بود.

او تاکید کرد: جشنواره موسیقی نوای مهر از فردا کارش را به طور رسمی شروع می‌کند و داوری آثار و برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره انجام می‌‌شود. 1482  اثر به جشنواره رسیده است.

نخستین دوره جشنواره موسیقی نوای مهر از 10 تا 15 اسفند در تهران برگزار می‌شود.

مجید انتظامی داور جشنواره موسیقی "نوای مهر" شد / یکم دی آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره موسیقی فجر

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موسیقی موسیقی موسیقی نوای مهر جشنواره موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۹۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا ثبوتی  اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

 آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه، ‌ششم اردیبهشت ماه برای انجام امور بانکی به یکی از بانک‌های بابلسر در محدوده میدان شهربانی مراجعه کرد که به ضرب گلوله نگهبان بانک مجروح و بر اثر شدت جراحات، جان باخت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد