Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یونس ژائله رئیس اتاق بازرگانی تبریز امروز در آیین تکریم و تودیع رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در راستای خدمات افرادی چون جعفر راستی رئیس سازمان سابق صنعت، معدن و تجارت استان اکنون شاهد فعالیت شرکت‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی متعدد در گوشه و کنار آذربایجان‌شرقی هستیم و این استان به همت همه صنعتگران و تولیدکنندگان خود همواره جایگاه ویژه‌ای در صنعت کشور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشور ما نیاز به برنامه جامع صنعت دارد چرا که با بررسی بودجه سال آینده متوجه می‌شویم که کل بودجه کشور به اندازه بودجه یک شرکت بین‌المللی است و این یعنی از ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی کشور به درستی استفاده و آنها را مدیریت نکرده‌ایم چرا که در دنیای امروز عامل اصلی قدرت کشوری مانند چین، قدرت اقتصادی آن است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز خاطرنشان کرد: با توجه به این ضرورت باید جایگاه آذربایجان‌شرقی در نقشه اقتصادی کشور مشخص و با اتصال واگن‌های تولید به یکدیگر، قطار صنعت را به حرکت درآورده و حداقل در ۱۲ زنجیره تولیدی شرکت‌های توانمندی را ایجاد کنیم که نقش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این زمینه بسیار ویژه و حساس است و می‌تواند در همگرایی و رهبری واحدهای تولیدی و دستیابی به رشد هشت درصدی پیس بینی شده برای سال آینده تعیین کننده باشد.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل تیم کاری منسجم در مجموعه صمت استان برای به مدیریت و هدایت درست صنعت و تولید آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ارتقاء و بهبود روابط و تعاملات با بخش خصوصی برای حل موضوعات درون استانی و حل مشکلات و موانع موجود در حوزه روابط خارج از استان و اقتصاد فراملی دیگر اولویت‌هایی است که انتظار می‌رود رئیس سازمان جدید صمت آذربایجان‌شرقی توجه ویژه‌ای به این موضوعات داشته باشد.

ژائله با اشاره به حضور دولت و مجلسی یکدست در صحنه سیاسی کشور گفت: در چنین شرایط مساعدی باید زمینه برای نقش‌آفرینی بخش خصوصی فراهم شود و در این میان با توجه به وجود شهرک‌های صنعتی متعدد در استان، کارکرد مناسب آنها نیازمند رفع کمبودها و مشکلات عدیده و ریشه‌ای این شهرک‌هاست که با استفاده از منابع ملی مانند صندوق توسعه قابل حل است در حالی که آذربایجان‌شرقی در ردیف‌های آخر اعتبارات این صندوق قرار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز اظهار کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی درست و پرهیز از ایجاد محدودیت برای بخش خصوصی در کنار حرکت‌های دقیق مدیریتی، وحدت به جامعه صنعت و تولید استان بازگردانده شود و از این ظرفیت‌ها برای توسعه همه جانبه آذربایجان‌شرقی بهره ببریم و در همین خصوص اتاق بازرگانی آمادگی کامل خود را برای همکاری با مجموعه مدیریتی جدید صمت استان اعلام می‌کند.

انتهای پیام/۶۰۰۱۵

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس اتاق بازرگانی تبریز فارس تبریز بخش خصوصی صنعتگران آذربایجان شرقی اتاق بازرگانی رئیس سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۹۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی با اشاره به هنرستان‌های جوار صنعت افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است و اکنون نیازمند توسعه آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش هستیم و تحقق این مهم نیز، نیازمند توسعه زیرساختی و تقاضا محور است.

فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه، ۸ اردیبهشت در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در رابطه با برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان اظهار کرد: امسال یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور برگزار می‌شود که نیازمند توجه ویژه است. 

مخلص‌الائمه ضمن تقدیر از مدیران صنایعی که به تاسیس هنرستان‌های جوار صنعت کمک کرده‌اند، گفت: به لحاظ کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، استان مرکزی برترین استان در کشور است. وقتی وارد هنرستان‌های جوار صنعت می‌شویم موجی از انرژی را از دانش آموزان و معلمان دریافت می‌کنیم. 

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تاثیرگذار خواهد بود و امیدواریم از این دست نمایشگاه‌ها بیشتر برگزار شود. 

حسین مولوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم بدون کمترین مشکلی، امتحانات نهایی دبیرستان‌ها را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان مرکز مشاوره افزود: از معلمان ماندگار و برتر استان مرکزی در هفته معلم تجلیل خواهیم کرد. همچنین برگزاری زنگ سپاس معلم را با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف را در نظر داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند