Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش فاش می‎کند که عملیات گسترده نیرو‌های یمنی در عمق خاک امارات موجب نگرانی رژیم صهیونیستی شده است.

خبرگزاری میزان – یگان پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هفته گذشته، اهداف و تاسیسات مهمی را در امارات هدف قرار دادند.

پایگاه «هاآرتص» در گزارشی با عنوان «آیا بندر ایلات در دریای سرخ پس از ابوظبی هدف بعدی حمله پهپادی حوثی‌ها (انصارالله) است؟»، به عملیات گسترده اخیر از سوی نیرو‌های یمنی در عمق خاک امارات پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می‌گوید «حمله پهپادی و موشکی به تاسیسات نفتی و فرودگاه امارات، پیامی درباره جنگ یمن و سیگنالی به همان اندازه قوی به آمریکا و اسرائیل است.»

«هاآرتص» با اشاره به اینکه حمله روز دوشنبه گذشته به امارات خسارات گسترده‌ای را بر جای گذشت، می‌نویسد «اما رسانه‌های اسرائیلی که مشغول داستان‌هایی درباره همه‌گیری، توافق احتمالی درباره دادگاه بنیامین نتانیاهو و استفاده پلیس از نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس NSO هستند، توجه چندانی به این حمله نکردند.»

این گزارش می‎افزاید «سیگنالی که این حمله ارسال می‌کند نه تنها برای آمریکا و اسرائیل، بلکه برای کشور‌های خلیج‌ فارس نیز در پی اقدامات مجدد امارات در یمن در نظر گرفته شده بود.»

نگارنده می‎افزاید «این حمله از خاک یمن در هزار و ۲۰۰ کیلومتری ابوظبی انجام شد؛ در نظر داشته باشید که فاصله این منطقه پرتاب تا ایلات هزار و ۵۰۰ کیلومتر است؛ حوثی‌ها(انصارالله) قبلاً اسرائیل را تهدید به شلیک موشک کرده بودند و دستگاه دفاعی اسرائیل این تهدید‌ها را جدی می‌گیرد.»

این گزارش می‎گوید «حوثی‌ها (انصارالله) ۶۰ درصد از خاک یمن، عمدتاً در شمال و مرکز این کشور، از جمله صنعا، پایتخت را در کنترل خود دارند؛ منطقه‌ای که آن‌ها در کنترل خود دارند محل سکونت ۱۶ میلیون نفر یا حدود نیمی از جمعیت یمن است؛ منابع دیپلماتیک و نظامی در اسرائیل معتقدند که بهانه مستقیم این حمله، مداخله مجدد امارات در جنگ داخلی یمن بوده است.»

«هاآرتص»، ادامه داد «به عنوان بخشی از ائتلاف به فرماندهی عربستان، نیروی هوایی امارات حملات خود را علیه پایگاه‌های حوثی‌ها(انصارالله) از سر گرفت؛ علاوه بر این، امارات ارسال تسلیحات خود را به دولت مستقر در عدن یمن افزایش داد - حوثی‌ها(انصارالله) حتی یک کشتی با پرچم امارات را در حالی که به سواحل یمن نزدیک می‌شد توقیف کردند؛ ابتدا ابوظبی سعی کرد ادعا کند که کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه است، اما فیلم‌های این محموله جای هیچ تردیدی باقی نگذاشت؛ این کشتی تجهیزات نظامی، خودرو‌های زرهی و وسایل ارتباطی را حمل می‌کرد؛ درخواست عربستان سعودی برای آزادسازی کشتی بی پاسخ ماند.»

بیشتر بخوانید: تاسیسات کلیدی امارات در تیررس نیروهای یمنی موشک‎ها و پهپاد استفاده شده در عملیات نیروهای یمنی علیه امارات

به نوشته «هاآرتص»، «این نخستین بار نیست که حوثی‌ها(انصارالله) به کشورهای عربی خلیج فارس و به طور خاص ابوظبی حمله هوایی می‌کنند؛ آن‌ها بیش از دو سال پیش حمله مشابهی را انجام دادند، اما در آن زمان هیچ تلفاتی نداشت؛ ابوظبی جزئیات را مخفی نگه داشت، اما در پی آن حمله، امارات دخالت خود را در جنگ یمن کاهش داد و عربستان سعودی مسئولیت‌ها را به تنهایی بر عهده گرفت.»

نگارنده این گزارش در بخش دیگری نوشت «علاقه حوثی‌ها(انصارالله) به مناقشه اسرائیل و فلسطین طی چند سال گذشته افزایش یافته است.»

انتهای پیام/

برچسب ها: امارات رژیم صهیونیستی یمن تحولات بین الملل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امارات امارات رژیم صهیونیستی یمن تحولات بین الملل حوثی ها انصارالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان

به گزارش خبرآنلاین وزارت امور خارجه ترکیه روز جمعه در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس، پست یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را که در آن از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه انتقاد کرده بود، «بی پروا و سطح پایین» توصیف کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: هدف قرار دادن اردوغان پس از اینکه وی حقایق را همانطور که هست، بیان کرد نشان دهنده وضعیت روانی فعلی دولت اسرائیل است. تمام اعضای کابینه اسرائیل در مقابل دادگاه محاکمه خواهند شد.

وی تاکید کرد: ترکیه بی باکانه و با صدای بلند به افشای ظلمی که اسرائیل در حق مردم فلسطین می‌کند، ادامه خواهد داد.

به نقل از ایسنا رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه سه‌شنبه در سخنرانی خود در کنفرانس انجمن «پارلمان‌ها برای قدس» در استانبول گفت: هرکس از اسرائیل انتقاد کند متهم به یهودی ستیزی است، اما ما تسلیم این نوع تهدیدها نمی‌شویم. ما باید تلاش کنیم تا فجایع علیه برادران خود در غزه را نادیده نگیریم و اسرائیل را در برابر قانون پاسخگو کنیم.

اردوغان در ادامه با بیان اینکه آنچه در ۷ اکتبر رخ داد توجیهی برای جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها نیست، اعلام کرد: ما برادران خود در جنبش حماس را که از سرزمین خود در برابر اشغالگران دفاع می‌کنند به عنوان یک جنبش آزادیبخش ملی تلقی می‌کنیم و هرگز در برابر نسل‌کشی علیه مردم غزه سکوت نمی‌کنیم که بیش از ۲۰۰ روز است به تنهایی مقاومت می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی تحت رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در غزه تصریح کرد: نتانیاهو مانند جنایت‌کاران قبل از خود است و نامش به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است.

وی با اشاره به نتانیاهو افزود: کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود و به کسی که در ۲۰۳ روز گذشته ۳۵۰۰۰ فلسطینی را کشته، نگاه کند.

اردوغان در سخنرانی خود با اشاره به قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی گفت، ترکیه تنها کشوری است که بار دیگر محدودیت‌های تجاری شامل ۵۴ محصول را بر رژیم صهیونیستی اعمال کرد. آنکارا به قطع روابط تجاری با این رژیم ادامه خواهد داد و ممکن است بقیه روابط را قطع کند.

وی با اشاره به حمایت و همدستی آمریکا با رژیم صهیونیستی گفت آمریکا با حمایت بی‌قید و شرط نظامی و دیپلماتیک خود از رژیم صهیونیستی به تشدید مشکل غزه کمک می‌کند نه حل آن.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900110

دیگر خبرها

  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا