Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:56:20 GMT

صندوق هنر از صندوق رسانه تفکیک شود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۹۸۳۶

صندوق هنر از صندوق رسانه تفکیک شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباس محمدیان ظهر شنبه در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی و خبرنگاران اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی رسانه جایگاه واقعی خودش را پیدا نکرده است و فقیرترین استان از نظر رشد رسانه‌ها از بُعد کمی و کیفی است.

رئیس بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی رتبه ۲۸ در بین استان‌ها از نظر رشد رسانه‌ها را دارا است، بیان‌کرد: این محرومیت از منظر رسانه‌ای باید نقطه بیدار شدن مدیران و دغدغه‌مندان فرهنگی استان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدیان گفت: این در حالی است که خراسان‌جنوبی دارای سابقه فرهنگی بالا و مَنش انقلابی و ولایی است و در شرایط جنگ روایت‌ها باید بیش از این در حوزه رسانه بکوشیم.

وی با بیان اینکه بر اساس پژوهش‌ها خراسان‌جنوبی از نظر سواد رسانه‌ای نیز وضعیت مطلوبی ندارد، افزود: باید نهضت آموزش و تربیت خبرنگار در طراز انقلاب اسلامی را داشته باشیم و در این بین بسیج رسانه نیز چون نخ یک تسبیح بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی در راستای همبستگی رسانه‌ها خواهد کوشید.

رئیس بسیج رسانه کشور با تأکید بر اینکه مشکلاتی که در حوزه رسانه خراسان‌جنوبی مطرح می‌کنیم بر اساس پژوهش و تحقیق است، بیان‌کرد: به عنوان مثال زمانی که مطرح می‌کنیم خراسان‌جنوبی از نظر رسانه فقیر است یکی از شاخص‌ها فعال نبودن هفته نامه‌ها و بسیاری از سرپرستی‌های رسانه‌های مطرح کشور در استان است.

محرومیت جامعه رسانه از نظر دریافت خدمات رفاهی

محمدیان با اشاره به اینکه جامعه رسانه‌ای از نظر دریافت خدمات رفاهی یکی از ضعیف‌ترین اقشار کشور است، اظهار کرد: بحث ما این است که وقتی بسیاری از ادارات مکان‌های رفاهی و تفریحی دارند چرا خبرنگاران نمی‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی گفت: اگر برای رفع مشکلات خبرنگاران منظر اصلاح قانون باشیم زمان را از دست داده‌ایم و باید خودمان قدم‌های رو به جلویی برداریم.

رئیس بسیج رسانه کشور اظهار کرد: یکی از اقداماتی که می‌تواند به حل مشکلات خبرنگاران کمک کند، تفکیک صندوق هنر از صندوق رسانه است که خود خبرنگاران نیز باید این موضوع را از نمایندگان خود در مجلس نیز مطالبه کنند.

محمدیان با بیان اینکه بسیج رسانه از خبرنگاران فساد ستیز و دارای مسئولیت اجتماعی حمایت خواهد کرد، بیان‌کرد: برنامه ما بر این است که در ۱۰ استان دفاتر بانوان رسانه‌ای راه‌اندازی کنیم که در خراسان‌جنوبی این اقدام طی دهه فجر صورت خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه خراسان‌جنوبی مستحق عدالت اجتماعی است، گفت: اولین قرارگاه رسانه‌ای را نیز باید در خراسان‌جنوبی شکل دهیم.

کد خبر 5406157

منبع: مهر

کلیدواژه: بسیج رسانه اصحاب رسانه سواد رسانه ای بارش برف برف و کولاک کرمانشاه بوشهر برف روبی ویروس کرونا برف و یخبندان سیل کرمان خطبه های نماز جمعه امداد رسانی سیل هرمزگان تعطیلی مدارس راهداری خراسان جنوبی بسیج رسانه رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۹۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از راه‌اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در استان خبر داد و گفت: راه‌اندازی این خانه‌ها تجربه‌ای موفق و کارآمد در دولت سیزدهم و در کنار سازمان حفاظت محیط زیست در رسیدن به اهداف سازمان نقش بسزا و پر رنگی را ایفا می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اسدالله حاتمی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محیط زیست در شرایط کنونی به یک موضوع پر چالش اجتماعی با ماهیت پیچیده و چند وجهی و دارای دامنه تاثیرات وسیع مبدل شده و مدیریت آن به مشارکت گسترده و همه جانبه همه اقشار و گروه‌های مختلف اجتماعی  و در نهایت به مردمی‌سازی محیط زیست نیاز دارد.  

وی افزود: قطعا بدون جلب مشارکت، همراهی و همدلی هدفمند و اثربخش مردمی، دولت‌ها امکان مدیریت مطلوب امور محیط زیستی را ندارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی فراهم کردن بسترهای قانونی، حمایت‌های حقوقی، آموزش و توانمندسازی، تأمین حداقل امکانات کالبدی و سخت افزاری و ساماندهی فعالیتها  را از جمله الزامات اساسی برای جلب مشارکت مردم عنوان کرد و گفت: در این مسیر باید در عموم اقشار مختلف ایجاد انگیزه نمود و در یک کلام در جهت تقویت هویتهای محلی برای رسیدن به اهداف عالیه کوشید.  

وی، محیط زیست را با مفهوم محل حضور مردم به دنبال تحقق شعار متعالی، محیط زیست مردم پایه، هوشمندانه و فناورانه  عنوان کرد که می‌تواند با ایجاد فضایی فرهنگی و پرنشاط، موجبات حضور آگاهانه، داوطلبانه و موثر مردم در عرصه محیط زیست را فراهم کرده و به ایجاد زمینه مدیریت محلی حفاظت و بهسازی محیط زیست کمک کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست برای تحقق و دستیابی به این اهداف، پیشنهاد راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در سراسر کشور را ارائه داد که خوشبختانه استان خراسان جنوبی به عنوان اولین استان، اقدام به راه‌اندازی این خانه در محل اداره کل حفاظت محیط زیست کرد.

حاتمی گفت: خوشبختانه با بهره‌گیری و تجمیع ظرفیت‌های فرهنگی ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها و شهرستان نظیر مراکز بازدید کنندگان، بخش نمایشگاهی موزه‌های تاریخ طبیعی، کتابخانه‌ها، مراکز تشکل‌های محیط زیست و همچنین  با حضور و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و... این مراکز گسترش یافته و به تدریج با کنشگری شهروندان، تشکل‌ها، فعالان محیط زیست و به ویژه نیروهای تسهیلگر محلی تربیت شده، مدیریت اجرایی این خانه‌ها نیز به مردم واگذار شده و درحال فعالیت در حوزه  محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی زمینه فعالیت این خانه‌ها را آموزش و افزایش سطح دانش محیط زیستی عمومی، اجرای فعالیت‌های مشارکت محور، جلب مشارکت خیرین و ترویج فرهنگ وقف محیط زیستی، زمینه‌سازی، ترویج و ایجاد بستر مناسب برای توسعه کمی و کیفی تشکل‌های مردم نهاد محیط زیست و ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی محیط زیست، تشکیل کمیته‌های تخصصی حسب موضوعات و چالش‌های محیط زیستی هر منطقه و بهره گیری از مشاوره و نظرات کارشناسی فعالان و صاحبنظران عرصه محیط زیست و... عنوان و اظهار امیدواری کرد با مشارکت فعال همه دغدغه‌مندان محیط زیستی در استان به رفع و یا کاهش چالش‌های زیست محیطی استان کمک کنیم.

وی بیان کرد: از ابتدای راه‌اندازی این طرح در کشور، خوشبختانه تاکنون 50 خانه محیط زیست در استان راه‌اندازی شده و علاقمندان و دغدغه‌مندان محیط زیست می‌توانند به مراجعه به این خانه‌ها ، علاوه بر دیدار با مسئولین و کارشناسان حوزه محیط زیست به  ارائه پیشنهادات، نظرات و راهکارهای خود در جهت حفاظت هرچه بهتر از محیط زیست بپردازند.

انتهای پیام/257/

دیگر خبرها

  • فروریختن یک ساختمان چند طبقه در آفریقای جنوبی/ ۳ نفر کشته شدند
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • فیلم| لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • حضور طلبه ها در منطقه سیل زده کرغند
  • ببینید | لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی
  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • عکس| خسارت های شدید بارش تگرگ به خودروها در یک شهر ایران
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • خراسان جنوبی، عزادار شهادت امام جعفر صادق (ع)