Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین برزگر گفت: همزمان با افتتاح چهارمین نمایشگاه تخصصی رویداد کشاورزی، دانش بنیان و نوآور ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، نهاده ها، آبیاری و گلخانه های دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و صنایع تبدیلی، جشنواره آشپزی با قارچ نیز برپا خواهد شد و شرکت کنندگان به طبخ غذا با این محصول خوراکی می پردازند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ حسین برزگر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهارکرد: این استان رتبه هشتم تولید قارچ در کشور را دارا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: شرایط اقلیمی سرد در چهارمحال و بختیاری باعث شده است تا این استان یک ظرفیت مناسب برای کشت این گونه باشد. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همزمان با افتتاح چهارمین نمایشگاه تخصصی رویداد کشاورزی، دانش بنیان و نوآور ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، نهاده ها، آبیاری و گلخانه های دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و صنایع تبدیلی، جشنواره آشپزی با قارچ نیز برپا خواهد شد و شرکت کنندگان به طبخ غذا با این محصول خوراکی می پردازند. 

برزگر عنوان کرد: سرانه مصرف قارچ در جهان به ازای هر یک نفر ۲ کیلوگرم، کشور یک کیلو و ۲٠٠ گرم و در چهارمحالو بختیاری تنها ۸٠٠ گرم است، بنابراین هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت تولید این محصول در استان و ترغیب مردم برای استفاده از آن است. 

وی با اشاره به اینکه به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد، خاطرنشان کرد: تا این لحظه ۳۵ نفر از سراسر چهارمحال و بختیاری برای شرکت در جشنواره آشپزی با قارچ اعلام آمادگی کرده اند. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجتمع تولید قارچ جونقان آماده تحویل به بهره برداران است، اضافه کرد: در حال حاضر ۳۲ واحد صنعتی و ۱۵٠ واحد خانگی تولید کننده قارچ در استان فعال هستند و به طور متوسط ۶ هزار تن قارچ در این استان تولید می شود، عمده تولیدات نیز به استان های همجوار و کشورهای کویت، امارات، عراق، آذربایجان و... صادر می شود. 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جشنواره آشپزی با قارچ چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان

ایسنا/لرستان معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

سیروس ابراهیمی در حاشیه جلسه تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروههای مهم عنوان کرد و افزود: در این کارگروه معمولا مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آن‌ها قطع می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • نمدمالی، هنری با روایت تاریخ
  • میدان عرضه دام زنده احداث می‌شود
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد