Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-09@03:13:10 GMT

بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در چالوس مهار شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۹۹۹۵

بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در چالوس مهار شد

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست چالوس گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در این شهرستان با انجام اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی تقریباً مهار شده چون طی دو هفته گذشته مورد جدیدی در منطقه یافت نشده است.

به گزارش ایمنا، سید مرتضی مطهری اجرای طرح واکسیناسیون ضدطاعون دام‌های اهلی، نظارت و کنترل بیشتر نسبت به جلوگیری از تردد کوهنوردان، دامداران و طبیعت گردان در مناطق آلوده و ضدعفونی کردن آبشخورها را از جمله اقدامات صورت گرفته برای مهار این بیماری برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آمار تلفات طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان چالوس را حدود ۱۹۰ رأس اعلام کرد.

شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک برای نخستین بار ۱۷ مهرماه سال جاری با مشاهده تعدادی لاشه از گونه کل و بز وحشی در منطقه شکار ممنوع طالقان استان البرز که هم مرز با مازندران است رسانه‌ای شد و در آن زمان مسئولان محیط زیست مازندران ورود این بیماری به استان را تأیید و اعلام کردند که لاشه هفت رأس کل و بز وحشی را در منطقه جنگلی «دلیر» شهرستان چالوس پیدا کردند.

۳۰ هزار هکتار از منطقه حفاظت شده البرز مرکزی به همراه دو رودخانه حفاظت شده سردآبرود به طول ۶۶ کیلومتر و چالوس به طول ۷۸ کیلومتر در شهرستان چالوس قرار دارد که زیستگاه مرال، پلنگ، خرس، شوکا، قرقاول و کل و بز است و گونه‌های گیاهان منحصربه ‌فرد دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 550499

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک طاعون نشخوارکنندگان کوچک شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در طالقان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طاعون نشخوارکنندگان کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت پلنگ در منطقه سبزکوه

دریافت 105 MB

به گزارش خبرنگار مهر، یک فرد پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه چهارمحال و بختیاری توسط مأمور یگان حفاظت محیط‌زیست در این منطقه ثبت شد.

کد خبر 6098004

دیگر خبرها

  • سه ماده موثر در حفاظت از کبد چرب در این گیاه وجود دارد
  • آتش‌سوزی کارخانه خودروسازی بم مهار شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • ثبت پلنگ در منطقه سبزکوه
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • دستگیری زوج سارق دلار اتباع خارجی در چالوس
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • هلال سفید انتهای ناخن را جدی بگیرید + رازهای مهم