Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:53:11 GMT

شرایط اسفبار پناهندگان گرفتار در مرزهای لهستان

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۰۲۸۶

شرایط اسفبار پناهندگان گرفتار در مرزهای لهستان

یک نماینده حزب چپ پارلمان اروپا از سخت‌گیری‌های شدید دولت لهستان علیه پناهندگان گرفتار در مرزهای این کشور و جلوگیری از دسترسی مقامات اروپایی و نهادهای مختلف برای کمک به این قشر بی پناه که در شرایط بسیار سختی قرار دارند خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بلاروس و لهستان چندین ماه است که بر سر مسئله پناهندگان با هم اختلاف دارند و در این میان این قشر مظلوم قربانی این مناقشات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا بلاروس را متهم می کند که به صورت هدفمند مهاجران را از مناطق بحرانی به سمت اروپا و به مرزهای لهستان، لیتوانی و لتونی سوق می دهد. در سایه این مناقشات ماه هاست که پناهندگان زیادی در شرایط سخت در این منطقه مرزی گرفتار شده اند.

به دلیل هجوم مهاجران از بلاروس به سمت لهستان، ورشو از تابستان ده ها هزار نیرو را در مرزها مستقر کرده و اقدامات بسیار سخت گیرانه ای را البته با حمایت های نه چندان علنی اتحادیه اروپا علیه پناهندگان در پیش گرفته است. بسیاری از پناهندگان مجبورند مدتها در مرزها گرفتار بمانند چرا که کشورهای اروپایی حاضر به پذیرش آن ها نیستند.

لهستان همچنین مدتهاست که وضعیت اضطراری را در مرزها برقرار کرده و اجازه دسترسی هیچ نهاد و سازمان مستقل به این منطقه را نمی دهد.

روزنامه "تاگس سایتونگ" در گزارشی به تداوم شرایط سخت و دشوار پناهندگان در این منطقه مرزی پرداخته است.

به گزارش روزنامه "تاگس سایتونگ"، "کورنلیا ارنست"، ازسیاستمداران حزب چپ در کمیسیون داخلی پارلمان اروپا در این باره گفته است: به ندرت در یک کشور عضو اتحادیه اروپا مانند لهستان کار سیاستمداران اروپایی تا این اندازه تحریم شده است.

وی همچنین گفت: مقامات لهستانی به ندرت مایل به ارائه اطلاعات در این باره هستند و تلاش می کنند به طور سیستماتیک مهاجران را منزوی کنند.

این نماینده پارلمان اروپا که اخیرا به این منطقه مرزی سفر کرده بود گفت: دولت لهستان در واقع شرایطی را ایجاد کرد که وی و همکارانش نتوانستند هیچ پناهنده ای را ببینند. وی تاکید کرد که لهستان از دسترسی آن ها به اردوگاه های بازداشتی و مناطق محصور شده جلوگیری کرد.

ارنست" همچنین اظهار داشت: آنچه ما می دانیم این است که مهاجران همچنان از سمت بلاروس به لهستان می آیند و بسیاری در جنگل ها گرسنه و کاملا یخ زده و بدون کمک های پزشکی رها شده اند. دولت لهستان مناطق عاری از قانون ایجاد کرده است. اتحادیه اروپا نمی تواند در این مناطق هیچ کنترل و نظارتی داشته باشد.

ورشو تا به حال سرسختانه حتی به آژانس حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا هم اجازه دسترسی به این منطقه مرزی را نداده است.

یلوا یوهانسون"، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا هم به این مسئله انتقاد وارد کرده است. وی در عین حال در موضعی حمایتی از لهستان در این مناقشات اعلام کرد: اما نباید به سادگی دولت لهستان را به استفاده از ابزارهای غیر قانونی در حمایت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا متهم کنیم.

بار دیگر بلاروس را متهم به قاچاق مهاجران به اتحادیه اروپا کرده و گفت: ما این بحران را با واکنش قاطعانه و انعطاف پذیری بیشتر در حفاظت از مرزها و مذاکرت فشرده با کشورهای مبداء برای بازگرداندن مهاجران حل کرده ایم.

کورنلیا ارنست همچنین گفت: در جریان این مناقشات حقوق اساسی نادیده گرفته می شود. گزارش هایی درباره عقب راندن به زو مهاجران وجود دارد. علاوه بر این به لهستان اجازه داده شده است قواعد پناهندگی اروپا را تضعیف کرده و به عنوان مثال عملا پناهندگان را به مدت 20 هفته بازداشت کند.

گزارش هایی از 7 اردوگاه در لهستان وجود دارد که در آن پناهندگان در شرایط بدی زندگی می کنند. گفته می شود تنها در یک اردوگاه در نزدیکی مرزهای آلمان حدود 600 پناهنده گیر افتاده اند.

به گفته ارنست آن ها به مراقبت های پزشکی دسترسی ندارند. هیچ حمایت قانونی ندارند. چندین اقدام به خودکشی صورت گرفته و سلول های انفرادی برای پناهندگان در دستور کار قرار گرفته است. حتی پناهندگان زیر سن قانونی هم بازداشت می شوند.

برگزاری اعتراضات در ایتالیا و آلمان/ استعفای جمعی مشاوران دولت لهستان

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا منطقه مرزی اتحادیه اروپا دولت لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند

اتحادیه اروپا از فیس‌بوک و اینستاگرام به دلیل طیف وسیعی از موارد مشکوک به نقض قانون خدمات دیجیتالی، از جمله عدم اقدامات کافی برای محافظت از کاربران در برابر اطلاعات نادرست خارجی در آستانه انتخابات سراسری این بلوک، تحقیق می‌کند.

به گزارش ایسنا، کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا اعلام کرد در حال آغاز مراحل رسمی تحقیقات در مورد این است که آیا «متا پلتفرم» (شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام) قانون خدمات دیجیتال را نقض کرده است یا خیر. این قانون، مجموعه‌ای گسترده از مقررات طراحی شده برای محافظت از کاربران اینترنت و پاکسازی پلتفرم‌های شبکه اجتماعی است.

بروکسل از زمان اجرایی شدن قانون خدمات دیجیتال در سال گذشته، در حال مقابله با نفوذ روزافزون شرکت‌های فناوری بوده و تحقیقاتی را در مورد سایت‌های شبکه اجتماعی تیک‌تاک و ایکس (توییتر سابق) و پلتفرم تجارت الکترونیک علی اکسپرس آغاز کرده است. تیک‌تاک هفته گذشته در برابر فشار اتحادیه اروپا تسلیم شد و پس از اینکه کمیسیون از این پلتفرم درباره یک ویژگی پاداش در اپلیکیشن جدیدش، پاسخ خواست، ویژگی جدید را متوقف کرد.

شرکت متا در بیانیه‌ای گفت: ما یک فرآیند خوب برای شناسایی و دفع خطرات در پلتفرم‌های خود داریم. این شرکت مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود با کمیسیون اروپا و ارائه جزئیات بیشتر این کار است.

کمیسیون اروپا مشغول بررسی این موضوع است که آیا شرکت متا، برای جلوگیری از گسترش تبلیغات فریبنده، کمپین‌های اطلاعات نادرست و رفتارهای غیراصیل هماهنگ که می ‌واند خطری برای سلامت انتخابات و حمایت از مصرف کننده باشد، اقدامات کافی انجام می‌دهد یا خیر.

مقامات گفتند: به نظر نمی‌رسد این شرکت، مکانیزم موثری برای نظارت بر محتوا از جمله برای تبلیغات ساخته شده با هوش مصنوعی مولد، از جمله دیپ فیک داشته باشد؛ نقصی که به نظر می‌رسد توسط عوامل مخرب برای مداخله خارجی، مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

اتحادیه اروپا همچنین ظنین است که فیس‌بوک و اینستاگرام ممکن است امکان مشاهده محتوا در فیدهای توصیه‌ای محتوای سیاسی از حساب‌هایی را که حجم زیادی از این دست محتوا را منتشر می‌کنند کاهش دهند و در این باره با کاربران شفاف نباشند که نقض قانون خدمات دیجیتال خواهد بود.

نگرانی سوم این است که شرکت متا، استفاده از ابزاری به نام Crowdtangle را متوقف می‌کند که ابزار مورد استفاده برای رصد انتخاباتی لحظه‌ای مورد استفاده تحلیلگران، روزنامه نگاران و جامعه مدنی است. کمیسیون به متا پنج روز فرصت داده است تا با اطلاعاتی در مورد هرگونه اقدامات اصلاحی که برای جبران این کوتاهی انجام می‌دهد، پاسخ دهد.

با مهیا شدن شهروندان ۲۷ کشور این اتحادیه برای رای دادن به قانونگذاران در ژوئن، مقامات اتحادیه اروپا اقداماتی را برای محافظت از انتخابات انجام می‌دهند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، کمیسیون همچنین در حال بررسی است که آیا مکانیزم متا برای مشخص کردن محتوای غیرقانونی توسط کاربران تحت قانون خدمات دیجیتالی، به حد کافی خوب بوده است، زیرا به این ظنین است که دسترسی به این روش، آسان و کاربرپسند نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «پاری سن ژرمن» در جهنم «وستفالی» گرفتار شد
  • بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند