Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:10:28 GMT

احتمال موج ششم کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۱۱۷۰

احتمال موج ششم کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نسبت به شیوع اُمیکرون هشدار داد و گفت: روند شیوع بیماری اُمیکرون در کشور افزایشی است و پیش بینی می شود در اسفند ماه سالجاری و فرودین ماه ۱۴۰۱ پیک جدیدی را داشته باشیم.

دکتر پرویز یزدان پناه در نشست ستاد کرونای استان افزود: تجمعات یکی از معضلات مهمی است که بزرگترین اسیب ها را ایجاد می کند و باید کنترل و نظارت آنها افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: از ابتدای شروع واکسیناسیون در استان تاکنون یک میلیون و ۱۳۰ هزار دوز واکسن تزریق گردیده است که در نوبت اول ۵۲۳ هزار دوز و در نوبت سوم ۱۳۰ هزار دوز تزریق گردیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: پوشش واکسیناسیون در جمعیت بالاتر از ۱۲ سال را در استان در نوبت اول ۹۳ درصد و در نوبت دوم ۸۳ درصد عنوان کرد.

یزدان‌پناه تصریح کرد: هم اکنون ۱۰۸ هزار و ۸۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که از این تعداد ۸۶ هزار و ۴۹۱ بیمار بهبود یافته اند.

وی ادامه داد: برای اولین بار میانگین بروز بیماری در استان از میانگین کشوری کمتر شده بگونه ای که در استان میانگین ۲۳ در هزار نفر جمعیت و در کشور ۳۰ در هزار نفر می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: ۳۸۴ هزار نمونه تاکنون انجام شده که در اخرین روز تعداد موراد مثبت ۲۰ نفر بود و میانگین سنی فوتی ها ۶۷ و مبتلایان ۴۰ سال می باشد.

یزدان پناه تاکید کرد: تاکنون ۵۲۶ هزار نفر به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی استان مراجعه نموده اند که از این تعداد ۲۹ هزار و ۸۱۷ نفر بستری و ۲۹ هزار و ۷۴۲ نفر ترخیص شده اند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: هم اکنون ۷۵ بیمار در بیمارستان های معین کرونا بستری هستند که ۸ نفر مثبت قطعی می باشند که طی ۱۵ ماه گذشته کمترین موارد مثبت بستری شده را در این مدت شاهد بوده ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد کروناویروس کرونای ا میکرون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، باران برزه کار با بیان اینکه شاهد افزایش آمار بیماران هموفیلی هستیم، عنوان کرد: با احتساب آمار‌های تازه تشخیص، تعداد بیماران تالاسمی ما به ۶۶ نفر رسید. برزه کار تصریح کرد: به تفکیک شهرستانی، ۲۳ بیمار هموفیلی در بویراحمد، ۶ نفر در گچساران و ۱۶ نفر در دهدشت داریم. برزه کار با اشاره به آمار‌های بیماران هموفیلی برخی از مناطق، اظهار کرد: ۸ بیمار هموفیلی زیر ۱۸ سال در یاسوج و ۳ بیمار زیر ۱۸ سال نیز در گچساران در لیست استعلام‌ها ثبت شد. مدیر دفتر کانون هموفیلی کهگیلویه و بویراحمد به چالش‌های پیش روی فعالیت‌ها، عنوان کرد: ۱۸ بیمار فاکتور ۸ و ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان شناسایی شده که باید در بحث تأمین دارویی و حمایتی اقدامات مطلوب‌تری شکل بگیرد. وی از هدفگذاری‌های آموزشی در این راستا خبر داد و بیان کرد: طی ۶ ماه آینده در کنار فعالیت‌های روتین، برگزاری کلاس آموزشی برای مراکز اورژانس با هدف آشنایی بهتر با بیماران هموفیلی، برگزاری اردو و توزیع پک‌های حمایتی را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰