Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@14:33:53 GMT

ارتباط ایران و روسیه، سلاحی برای شکستن تحریم‌ها

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۱۵۶۶

ارتباط ایران و روسیه، سلاحی برای شکستن تحریم‌ها

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله مسائل مشترک بین ایران و روسیه تحریم هایی است که از ناحیه‌ تروریسم بین الملل برای هر دو وجود داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ با اشاره به سفر راهبردی رئیس جمهور به روسیه و تبیین منافع دو کشور اظهار کرد: دو کشور ایران و روسیه در منطقه‌ای واقع شدند که منافع مشترکی دارند و بر اساس این منافع مشترک لازم است که همکاری های دو و چند جانبه‌ای را باهم انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین مسائل مشترک تحریم هایی است که از ناحیه‌ تروریسم بین الملل برای هر دو وجود داشته و سیاست های یک جانبه گرانه‌ آمریکا مستکبر که در بحث تحریم ها هم به نوعی یک جانبه عمل می‌کند.

وی بیان کرد: منافع مشترک و تهدیدات مشترک دیگری که  دو کشور ایران و روسیه داریم به ما این را تاکید می‌کند که همکاری هایمان را بیش از پیش با حفظ استقلال هر کدام از دو کشور  انجام دهیم و البته  از جمله سیاست های اصلی کشور ایران هم حفظ استقلال با گسترش روابط خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ایران و روسیه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ درخواست عجیب روسیه از ایران

 

به گزارش تابناک، یک مقام مسئول گفت: هیات‌های روسی در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند و این اتفاق بسیار نادر است.

روشن یکتا، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در برنامه «تهران ۲۰» اظهار داشت: چهارشنبه «۱۲ اردیبهشت ماه»، اختتامیه ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو برگزاری می شود. خوشبختانه مجریان آن توانسته‌اند ضعف‌های دوره‌های گذشته را کاهش دهند.

او در ادامه بیان کرد: کشورهایی از جمله روسیه، آفریقا، چین و غیره در این نمایشگاه دعوت شده بودند. تقریباً هم سرمایه‌گذاران داخلی و هم خارجی از این نمایشگاه استقبال ویژه‌ای داشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه عنوان کرد: در این نمایشگاه در حوزه بخش خدمات فنی و مهندسی و همچنین در بحث ترانزیت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

او اظهار کرد: هیات‌های روسی در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند. آنها استقبال خوبی نشان دادند. این اتفاق بسیار نادریست و می توان بگویم قطعاً دیپلماتیک ما نسبت به گذشته موثرتر بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: امیدواریم بتوانیم که در دوره‌های بعدی و پس از این جلساتی که توافق داشتیم اجرا کنیم و همچنین بتوانیم از رسمیت فارغ التحصیلان ما بیشتر استفاده کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی کویت مایه تأسف است
  • واکنش کنعانی به تکرار ادعای یک‌جانبه کویت درباره میدان آرش
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!