Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@20:39:12 GMT

حمله پهپادی آمریکا به کابل جنایت جنگی تلقی شود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۲۲۴۶

حمله پهپادی آمریکا به کابل جنایت جنگی تلقی شود

خانواده قربانیان حمله پهپادی آمریکا به کابل در سال گذشته‌ میلادی خواستار به رسمیت‌شناختن این حمله به عنوان «جنایت جنگی» و مجازات دستور دهندگان این حمله شدند.

به گزارش مشرق، بازماندگان قربانیان هواپیمای بی‌سرنشین آمریکا در کابل خواستار شناسایی این حمله به عنوان «جنایت جنگی» شدند.

وابستگان غیر نظامیان افغان که در ماه آگوست سال گذشته‌ میلادی در بمباران پهپادهای آمریکایی اعضای خانواده‌ خود را از دست دادند، به تازگی خواستار به رسمیت‌شناختن این حمله به عنوان «جنایت جنگی» و مجازات دستور دهندگان این حمله شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمل احمدی، یکی از بازماندگان این حمله در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است: «در فیلم می‌بینید که غیرنظامیان و کودکان را هدف قرار می‌دهند.»

او افزوده که آمریکایی‌ها از طریق دوربین‌های‌شان می‌دیدند که کودکان در این خانه رفت‌وآمد دارند، اما به آن حمله کردند.

احمدی گفته است که ارتش آمریکا اعتراف کرد که اشتباه کرده است، اما کسی را به خاطر انجام این حمله مجازات نکرد. او تأکید کرده که این بمباران آمریکایی‌ها، مصداق جنایت جنگی محسوب می‌شود و باید عاملان آن مجازات شوند.

در جریان دو هفته تخلیه‌ کابل، نیروهای امریکایی مدعی شدند که یک پناهگاه گروه داعش را مورد حمله قرار داده‌اند، اما پس از حمله دیده شد که یک منزل مسکونی مورد حمله‌ی هوایی قرار گرفته است.

در همین حال روز چهارشنبه گذشته، یک رسانه آمریکایی ویدئویی از حمله پهپادی این کشور به یک منزل مسکونی در کابل چند روز پس از سقوط افغانستان توسط طالبان که در آن ۱۰ تن از اعضای یک خانواده کشته شدند، را منتشر کرد.

نیویورک تایمز این ویدیو را از طریق شکایت علیه فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا به دست آورد و سپس آن را روز چهارشنبه، ۲۹ دی در وبسایت خود منتشر کرده است.

روزنامه گاردین به نقل از نیویورک‌تایمز گزارش داده است که این ویدیو شامل ۲۵ دقیقه فیلم از حمله پهپادهای آمریکایی بر یک منزل مسکونی است که در آن حمله ۱۰ عضو یک خانواده از جمله هفت کودک جان باختند.

مقامات آمریکا در آن زمان اعلام کردند که عوامل داعش از این خانه قصد حمله دوباره به فرودگاه کابل را داشته‌اند، اما اندکی بعد پنتاگون این حمله را «اشتباه غم‌انگیز» خواند.

ویدیوی منتشرشده خودرویی را نشان می‌دهد که در داخل یک منزل پارک شده است و پس از حمله افرادی را نشان می‌دهد که در اطراف محل رویداد جمع شده‌اند.

گفتنی است که این حمله سه روز پس از حمله داعش بر کمپ باران در فرودگاه کابل انجام شد. آن زمان آمریکا مدعی شد که یک مخفیگاه داعش را هدف قرار داده است، اما بعدها معلوم شد که داعشی در کار نبوده و کشته‌شدگان اعضای یک خانواده از جمله هفت کودک بوده‌اند.

در حمله داعش بر فرودگاه کابل، نزدیک به ۲۰۰ غیرنظامی و ۱۳ سرباز آمریکایی کشته شدند.

مصاحبه‌ها و کلیپ‌های ویدئویی جمع‌آوری شده نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد که حمله پهپاد ریپر آمریکا به یک سدان سفیدرنگ در ۲۹ آگوست (هفتم شهریور ماه) که ارتش آمریکا مدعی بود حامل مواد منفجره است و یک تهدید قریب‌الوقوع برای فرودگاه «کابل» محسوب می‌شد، منجر به کشته شدن امدادگری شد که هیچ‌گونه وابستگی و ارتباطی با داعش که مسئولیت حمله‌ به اطراف فرودگاه کابل را برعهده گرفت و در آن ۱۳ نظامی آمریکایی نیز کشته شدند، نداشت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت جنایت جنگی کابل نیویورک تایمز حمله داعش ارتش آمریکا فرودگاه کابل ارتش امریکا طالبان داعش خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت فرودگاه کابل جنایت جنگی یک منزل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۲۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح

گروهی متشکل از ۵۰ قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از دولت وی خواستند تا از همه ابزارهای موجود برای منصرف کردن تل‌آویو از آغاز عملیات تهاجمی در رفح استفاده کند.

به گزارش ایسنا، در این نامه آمده است: ما با فوریت می‌گوییم تهاجم اسرائیل به رفح در روزهای آینده کاملا غیرقابل قبول است. ما از شما می‌خواهیم با استناد به قوانین و سیاست‌های موجود، فوراً از ارائه برخی کمک‌های نظامی تهاجمی به دولت اسرائیل، از جمله کمک‌هایی که از قبل تایید شده است، خودداری کنید تا از حمله تمام‌عیار به رفح جلوگیری شود.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها از جمله در روز سه شنبه تاکید کرده که ارتش این رژیم برای جنگ با سازمان فلسطینی حماس با یا بدون توافق بر سر اسرا وارد رفح خواهد شد.

نتانیاهو گفته: «اسرائیل چاره دیگری جز ورود به رفح ندارد.» در نامه قانون‌گذاران آمریکایی به دولت بایدن آمده است که «دولت اسرائیل طرحی معتبر و قابل اجرا برای محافظت از غیرنظامیان در جریان عملیات احتمالی در رفح، آنگونه که دولت بایدن درخواست کرده است، ارائه نکرده است.»

در این نامه آمده است که حمله به رفح خطر بازگرداندن منطقه به آستانه یک درگیری گسترده‌تر را دارد.

در اوایل این هفته، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که عملیات در رفح یک «تشدید غیرقابل تحمل» خواهد بود که هزاران غیرنظامی را کشته و صدها هزار نفر دیگر را مجبور به فرار خواهد کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از تل‌آویو خواسته که حمله‌ای به رفح انجام ندهد.

رسانه‌های اسرائیلی روز پنجشنبه گزارش دادند، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به تل‌آویو پیام داده که حمله به رفح می‌تواند مانع از تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با عربستان سعودی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رژیم هایی که بیشترین نقش را در جنایت جنگی داشته‌اند درحال سرکوب دانشجویان هستند
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح