Web Analytics Made Easy - Statcounter

این برای بیست و دومین سال پیاپی است که موسسه «ادلمان تراست بارومیتر» نظرسنجی با موضوع فوق را انجام داده و نتایج آن را منتشر می‌کند. ادلمان هرساله در طی برگزاری مجمع اقتصاد جهانی گزارشی درباره شاخص اعتماد مردم سراسر جهان به نهادهای مختلف از جمله دولت‌ها، رسانه‌ها و شرکت‌ها، منتشر می‌کند. جدیدترین گزارش این موسسه شامل نتایج آماری بیش از ۳۶ هزار پرسشنامه آنلاین در ۲۸ کشور جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، چین با ۸۳ درصد در فهرست کلیِ شاخص جامع اعتماد به کشورها، جایگاه اول را از آن خود کرده است. همچنین در زیرفهرستِ اعتماد مردم به دولت، چین با ۹۱ درصد در بالای جدول قرار دارد. اعتماد مردم چین به شرکت‌ها، رسانه‌ها، موسسات پزشکی، بانک‌های مرکزی و دیگر موسسات نیز در رده اول جهان است. انتشار این نتایج باعث شد «دویچه وله» رسانه رسمی آلمان در گزارشی تاکید کند «چین به بزرگترین برنده جهان تبدیل شده است».

در سال‌های اخیر، گزارش‌های فراوانی از سوی موسسات مختلف در کشورهای غربی منتشر شده که نشان دهنده اعتماد مردم چین به دولت خود از دیدگاه شخص ثالث است.

تمام نظرسنجی‌های انجام شده توسط «دانشکده هاروارد کندی» در چین طی ۱۰ سال متوالی نشان می‌دهد که رضایت مردم چین از دولت در تمام این سال‌ها بالای ۹۰ درصد باقی مانده است. حتی پس از ورود به دوره اپیدمی کرونا، اعتماد مردم چین به دولت به یک افزایش را تجربه کرده است.

دویچه وله نوشت: اعتماد مردم چین و آمریکا به دولت‌هایشان نشان دهنده تفاوت‌های بی‌سابقه در گزارش ادلمان است. اعتماد مردم چین به دولت ۹۱ درصد بوده است که افزایش ۹ درصدی را در مقایسه با سال قبل آن نشان می‌دهد. در عین حال اعتماد مردم آمریکا به دولت فقط ۳۹ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

فهم علت این اختلاف دشوار نیست. با نگاهی به شرایط اپیدمی کرونا، مردم سراسر جهان شاهد صادقانه‌ترین نمود از پایبندی دولت خود به حقوق بشر بوده‌اند.

از یک سو، جان و سلامت مردم به هر قیمتی در اولویت اول قرار دارد و از سوی دیگر مداخله سیاسی و مقصرنمایی بی‌پایان هم وجود دارد.

اما با نگاهی به وضعیت موجود در ایالات متحده به راحتی می‌توان دید،‌ تحت شعار «حقوق بشر» که دولت آمریکا با صدای بلند آن را فریاد می‌زند «مردم» نادیده گرفته شده‌اند.

«ریچارد ادلمان» مدیرعامل موسسه ادلمان تاکید می‌کند: بجاست که بگوییم اعتماد عمومی بالای مردم چین نه تنها به احساس [رفاه] اقتصادی مرتبط است بلکه بیشتر به سیاست‌های قابل‌پیش بینی دولت چین به ویژه در اقدامات پیشگیری از اپیدمی کرونا، ارتباط دارد.  

دولت چین به شکل واقعی حرف و عملش یکی است و به همین دلیل وضعیت اپیدمی آنها بسیار بهتر از ایالات متحده بوده است.

۳۱۱۳۱۱

کد خبر 1595284

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: چین اعتماد مردم چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۲۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه اعتماد، علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت با هزینه‌هایی که خودش به زندگی مردم تحمیل می‌کند نمی تواند انتظار داشته باشد تورم، شرایط کاهشی داشته باشد. کدام یک از اقلام که در اختیار دولت است سیر نزولی پیدا کرده است؟ در واقع آنها از یک سری شاخص های مربوط به رشد صحبت می‌کنند اما عملا آنچه در زندگی مردم مشاهده می شود متفاوت است.‌

دولت برای اینکه مصارف و منابع خود را تراز کند قیمت ارز ترجیحی را کاهش می‌دهد طبیعتا آن گرانی به زندگی مردم تحمیل می‌شود. ممکن است در بودجه، تراز منابع و مصارف برقرار شده باشد اما در زندگی مردم، درآمدها و هزینه با یکدیگر همخوانی ندارد به بیان دیگر ما مشکلات را به زندگی مردم منتقل کردیم و در مقابل مردم هم امکان تأمین این کسری را نخواهند داشت.

دولت افزایش حقوق کارگران را نپذیرفت و بدون اینکه نماینده کارگران پذیرفته باشد در نهایت حداقل حقوق را مبنا قرار دادند. این وضعیت در شرایطی است که تورم قیمت های اقلام اساسی به طور جدی احساس می شود و برخی از اقلام حتی از سفره های مردم حذف شده است. علاوه بر این، هزینه درمان، ایاب و  ذهاب و سایر موارد نیز وجود دارد.

به عنوان مثال در شهری مثل تهران، هزینه حمل و نقل حدود ۳۵ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است آن هم در شرایطی که دولت در تأمین منابع مناسب خود برای اداره کشور در بودجه سال ۱۴۰۳، ۵۰ درصد به مالیات افزوده است و نمی تواند این رقم را به همه استان های کشور تعمیم داد. به عنوان مثال وضعیت اقتصادی یک استان وضعیت رو به رشدی دارد اما در مقابل استان دیگری با وجود وسعت و امکانات و ظرفیت، چندان مناسب نیست. برای این استان به عنوان مثال سهم ۳۰ درصدی درنظر می گیرند و ۲۰ درصد سهم را برای استان دیگری که وضعیت اشتغال و اقتصادی بهتری دارد در نظر می گیرند.‌ بنابراین وقتی این ۸۰ درصد در کنار هم قرار می گیرند تورم ۸۰ درصدی به کشور تحمیل می شود و این موضوع، زندگی مردم را متاثر می کند.‌

دیگر خبرها

  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • سردار فدوی: اسرائیل را مضحکه دنیا کردیم
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر